Bár a 90-es évek közepén a Mazda indított néhány 323F-et túra autó versenyeken, szinte eredménytelenül, de azért van még aki alacsonyabb kategóriában még mindig használja. Lássuk milyen is egy verseny Mazda 323F:
‘NARANCS’ MAZDA 323F
Épült: 1995/6 Motor: 2.0 literes V6-os Szuper Túra Autó Verseny súly: 1000 kg Építette: Roger Dowson Engineering
Motor 1998cc öntvény 24 szelepes V6-os
286 LE @ 8265 1/min
252 Nm @ 7974 1/min Verseny változatú hengerfej az 1995-ös Szuper Túra Autó Szabályok szerint, megfelelő vezérműtengelyekkel. Könnyített nagy kompressziós dugattyúk és acél hajtókarok. Könnyített acél főtengely rendkívül kicsi acél lendítőkerékkel. Három tárcsás verseny kuplung. Speciális indító motor és gyűrűs áttétel a kuplung fedelén (nem a lendítőkeréken). Száraz teknős olaj rendszer közvetett olaj tartállyal és olaj hűtővel. Teljesen programozható gyújtás rendszer. Teljesen programozható üzemanyag befecskendezés. Hangolható hosszúságú kipufogó leömlők és kipufogó rendszer.
Sebességváltó Xtrac 6 sebességű szekvenciális. Speciálisan határolt csúszó differenciálmű. Változtatható áttételek, a váltóház anélkül leszedhető, hogy a kuplunghoz nyulnánk. Szivattyús olaj hűtő rendszer
Fékek Állitható első és hátsó fékerő. Elöl, 6 dugattyús AP Racing könnyített féknyergek Carbon Metallic fékpofákkal, 365 mm hűtött tárcsák Hátul, 2 dugattyús könnyített verseny féknyergek, könnyített tárcsák.
Felfüggesztés Verseny változatú tornyok elöl és hátul, állítható magasságú és keménységű gázos lengéscsillapítók, állítható összekötővel.
295 kg-mal terhelhető első rugók, 408 kg-mal hátsó rugók, amelyek cserélhetőek a különböző pályákhoz és pálya állapotokhoz. Alumínium lengőkarok. Állítható első stabilizátor rúd, állítható hátsó stabilizátor rúd.
Karosszéria kialakítás 5 ajtós ferdehátú, módosított első és hátsó szárnyak a kerekeknél a tisztább légáramlásért. Több pontos bukókeret az első felfüggesztéstől a hátsóig. Módosított első lökhárító, szélcsatornában kifejlesztve. Az első osztó az autón keresztül találkozik a padlóval, a fékek hűtését segítve.
Felnik és abroncsok OZ Racing, Magnézium 8.5’’x18’’ felnik. Michelin 24/64x18 S8E szlikk és vizes pályára való abroncs.
Általános Digitális műszerfal, kör számlálóval és veszély jelző lámpákkal. 60 literes üzemanyag tartály szénszállal burkolva a hátsó ülések alatt. 2.25 kg APPP Electronic tűzoltó készülék, rendszer. Könnyített két darab verseny ‘gél’ akkumulátor, amelyek a hátsó bukócső mögé van elhelyezve. Szénszála verseny ülések 6 pontos biztonsági övek Nagy áttételű kormánymű
|