Péntek, 2024.11.22, 13:55:02
Az Ön belépési neve Vendég | Csoport "Vendégek"Üdvözöllek Vendég | RSS
Nyitólap | Profilom | Regisztráció | Kilépek | Belépés
Belépés
Statisztika
Keresés
[ Új üzenetek · Résztvevők · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
  • Oldal 1 / 1
  • 1
A fórum moderátora: Janika  
"Fékezésnél felgyorsul"
popapDátum: Vasárnap, 2013.05.05, 18:53:12 | Üzenet # 1
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 10
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Sziasztok!
Egy érdekes hibajelenséget produkál a Mazdám (1998-as 323F BA, 1.5), amire a szerelő nem igazán tudja a megoldást:
Időnként fékezésnél, a megálláshoz közeli sebességnél a fordulatszám őrülten felpörög (6-7ezerig is).
Időnként, ami azt jelenti, hogy akár hetekig nem, aztán egyszercsak igen. Addig nő a fordulatszám, amíg nyomom a féket, ha felengedem, akkor csökken, ezért ilyenkor pumpálom a féket, hogy meg tudjak állni...
Ez főleg hirtelen nagyobb fékezéseknél szokott előjönni, de volt már, hogy parkolóban csorogtam, fékeztem egy üres hely mellett, és akkor is megindult felfelé a fordulatszám.
A fékszervóra gyanakodtunk, ezért az egész fékszervó dobot szelepestől kicseréltük, de utána is maradt a jelenség.

Valaki hallott már ilyenről? Valami tipp, hogy mi lehet?
(Ugyanitt fékszervó dob eladó, mert ezek szerint nem az volt a hibás. :))

Köszi!
Imi


Az üzenetet módosította: popap - Vasárnap, 2013.05.05, 18:57:35
 
JanikaDátum: Vasárnap, 2013.05.05, 20:21:09 | Üzenet # 2
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
ez tényleg érdekes jelenség. én megnézném a fojtószelepet, mert végül is azzal szabályzod a fordulatot. Egyáltalán nem biztos, hogy a fék okozza a problémát..
 
popapDátum: Hétfő, 2013.05.06, 18:53:24 | Üzenet # 3
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 10
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Köszi a tippet. Én ugyan nem értek semmit az autóhoz, de továbbítom a tippet a szerelőnek. smile
 
popapDátum: Péntek, 2013.07.05, 13:27:04 | Üzenet # 4
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 10
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Időközen sok mindent cseréltünk, de ma ismét előjött a jelenség. Üresben gurultam egy lámpa felé kb. 30-cal, végén fékeztem egy nagyobbat, és 6000-ig felpörgött a fordulatszám...
Ami csere eddig volt: fékszervó-dob, légtömegmérő (ez repedt volt), fojtószelepház, alapjárati motorral együtt.
Fojtószelep tisztítva lett beszerelés előtt. Az előző tisztítása után az alapjárat megbolondult, 1500 és 800 között állt be véletlenszerűen, ekkor jött az egész cseréje alapjáratimotorral együtt, azóta szépen 800. De a felpörgés 3 héttel később  most megintelőjött.

Mi lehet még szerintetek?
(Hibakódot néztem, üres.)
 
McCoyDátum: Hétfő, 2013.07.08, 12:14:00 | Üzenet # 5
Őrnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 84
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Hülyeséget nem akarok mondani, de lambda szonda esetleg EGR szelep tisztítás...
 
popapDátum: Szerda, 2013.07.10, 18:11:33 | Üzenet # 6
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 10
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Köszi, mindenesetre elviszem a Mazda Mesterhez (1 hónap múlva lesz időpont), megírom, ha kiderül valami a hibáról.
 
JanikaDátum: Csütörtök, 2013.07.11, 21:42:55 | Üzenet # 7
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Már kíváncsian várom smile Gáz bowden nem ragad be? De már tényleg nem akarok butaságot mondani.
 
popapDátum: Péntek, 2013.07.12, 08:12:06 | Üzenet # 8
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 10
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Akkor is előjön, ha nem adtam gázt egy ideje. Úgy sikerül mostanában reprodukálni, hogy üresben gurulok lassan, egyre erősebben nyomom a féket, ekkor egy idő után megindul felfelé a fordulat. Minél erősebben fékezek, annál jobban lendül a föl a fordulatszám.
Addig pörög is, amíg nyomom a féket, ha felengedem, akkor visszaeseik alapjáratra.
De hasonlót produkál magas sebességnél is, volt, hogy 50-nél fékeztem egy picit és meglódult az autó...

Szerelés ügyileg az még a gond, hogy nem minden esetben produkálja ezt a jelenséget, ráadásul minden szerelgetés után 1-2 hétig nem is jön elő. Aztán egyszer csak újrakezdi.
 
popapDátum: Csütörtök, 2013.08.08, 17:04:49 | Üzenet # 9
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 10
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Sziasztok!

Na, megvan a hiba. Az a szomorú helyzet, hogy szőke nőnek kellett volna születnem, de még az is kevés lenne, akkor szerencsétlen vagyok.
De azért megosztom, mert vállalom, meg kocsmában mesélni jó lesz.

Elvittem tehát a Mesterhez, aki másnap hívott is, hogy kuplung kapcsoló csere lesz, az biztos, hogy rossz. El is mentem érte, elhoztam. Hazafelé ugyanúgy előjött a hiba, egyből hívtam is, visszavittem. Mondta mutassam már meg, mert ők nem tudták előhozni. Beült mögém, meg mellém egy szerelő srác. 100 méteren belül fékezgetek, pörög is a motor, büszkén mutatom, hogy ez van. Mester hátulról sasol, majd megjegyzi: hozzáér a gázpedálhoz fékezés közben.
Mondom NEEEEEEEEM! Várjon, mutatom megint! Mutatom, pörög, most már figyelek én is... vagy mégis hozzáérnék?

Na, lényeg a lényeg, a fék- és gázpedál valóban szokatlanul közel volt egymáshoz, ezt egy erőteljes mozdulattal a szerelő srác korrigálta (arréb tolta a gázpedált), meg elég széles 45-ös lábam van, terpeszkedek is, így sajnos a cipő szélével időnként adtam a gáznak is...

Az évtized égése, tudom, ennyi, ilyen hülye vagyok.  tongue
Köszi a kitartó tippeket, minden jót! smile
 
KikeDátum: Hétfő, 2013.08.12, 15:46:50 | Üzenet # 10
Alezredes
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 120
Hírnév: 0
Állapot: Offline
a lényeg hogy jó az autó a többivel nem érdemes törődni smile a mai napom nekem is vidámabb lett a storytól biggrin
 
McCoyDátum: Hétfő, 2013.08.12, 18:53:10 | Üzenet # 11
Őrnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 84
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Made my day biggrin

Am a lényeg, hogy tényleg jó a szekér és nem a gépben volt a hiba. Bár érdekes, hogy akkor a szerelő miért cserélte az alkatrészt? smile


Az üzenetet módosította: McCoy - Hétfő, 2013.08.12, 18:53:40
 
KikeDátum: Kedd, 2013.08.13, 07:32:38 | Üzenet # 12
Alezredes
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 120
Hírnév: 0
Állapot: Offline
hát ez már megint egy másik kérdést vet fel... valószínű lövése nem volt mi lehet a gond és elkezdte valahol... sad
 
popapDátum: Kedd, 2013.08.13, 13:29:31 | Üzenet # 13
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 10
Hírnév: 0
Állapot: Offline
A mondás az volt, hogy a kuplung kapcsoló biztosan rossz, és az okozHAT akár ilyen hibát is. (Itt valami, olyasmit mondott, hogy ha úgy érzékeli hibásan, hogy ki van nyomva a kuplung, akkor az alapjárathoz adagol gázt és akkor lehet ilyen. De nem értek hozzá, mint ez már kiderült. smile )
Tehát azt mondta, hogy azt mindenképpen cserélni kell, ha nem javul, akkor vigyem vissza és nézik tovább.
Utána jött a fenti kaland.
De nekem az is pozitív, hogy a szerelő a főnöknek megjegyezte, hogy furán áll a pedál, és erősen a fék pedál jobb széle van kopva, csak hát nem gondolták, hogy nem veszem észre, hogy a gézhoz is hozzá érek...
Úgyhogy vagy így vagy úgy, de örvendek, hogy végre letudtam ezt a hibát. És még derültséget is okozhattam, az külön jó. smile
 
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Keresés:

Mazda 323 BA Klub © 2024Szeretnék ingyenes honlapot a uCoz rendszerben