Péntek, 2024.11.22, 14:02:08
Az Ön belépési neve Vendég | Csoport "Vendégek"Üdvözöllek Vendég | RSS
Nyitólap | Profilom | Regisztráció | Kilépek | Belépés
Belépés
Statisztika
Keresés
[ Új üzenetek · Résztvevők · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
  • Oldal 1 / 1
  • 1
A fórum moderátora: Janika  
Faceliftes fényszóró magasság állítás pre-facelift modelbe
JanikaDátum: Vasárnap, 2013.10.20, 20:29:01 | Üzenet # 1
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Végre sikerült megoldani ezt a problémát, remélem másoknak is segít ez a kis tutorial a későbbiekben.

A történet a következő: Mindenki tudja, hogy 1996 év végén történt a facelift (arculatváltás) Mazdáéknál és a 323F-et is több helyen módosították, köztük a fényszórókat is elől. Éppen ezért 1997 és 1998 között szerelték ezeket a Mazdákat Koyto (japán) illetve Bosch (német) fényszórókkal is.


Balra Koyto búra, jobbra Bosch búra

A Bosch fényszórókban nincsenek benne a hosszanti bordák, amelyek szétverik a távolsági lámpa fényét, ezért sokkal tisztább. nekem személy szerint jobban tetszik ezért beleraktam őket az autómba, magasság állító motorral együtt. Mivel gyárilag ki van építve a magasság állítás a motortérben és szereztem egy kapcsolót is hozzá, gondoltam összepattintok mindent aztán hadd szóljon. Hát nem így történt, a történet egy kicsivel komplikáltabb...

Kiderült, hogy hiába van a motortérbe bevezetékelve a magasságállítás, a műszerfali kábelkötegbe nincs benne a magasságállító csatlakozója. Tehát szerezni kellett egy olyan kábelköteget a műszerfalból, amelyen van magasság állítás. Erről a kábelkötegről le kell kötni a magasságállítás 4 vezetékét illetve egy áthidaló vezetéket, amely tompítottról adja a pozitívat ha be van kapcsolva.
-pozitív
-test
-háttér világítás pozitív
-magasság állítás jel
-U alakú vezeték amelyet a kék/fehér csatlakozókba kell beépíteni a műszerfali kábelköteg végén

Gondoltam most már nyeregben vagyok. Meg van a motor, a kábelköteg, a kapcsoló. Hát lássuk! Semmi nem történik... WTF!? Még mindig nem megy... Nem hiszem el. Moyko barátunkat felkerestem, akinek Bosch rendszerű a faceliftes autója, hogy átnézzem a komplett rendszert. Ekkor derült ki a turpisság: a Bosch (fehér csatival) rendszerű magasságállítás kapcsolója 5 lábat tartalmaz szemben a Koyto-val (kék csatival), amely 4-et.


Balra Bosch, jobbra Koyto fényszóró magasság állító kapcsoló





Ráadásul a magasság állító más ellenállás értékeket küld az állító motoroknak. Nagyszerű... De mi az az ötödik vezeték? Sajnos bekötési rajz facelifthez abszolút nincs a neten. Mivel gyanúsan fekete volt a színe, azzal kezdtem, hogy egy voltmérőt szakadásvizsgáló módba állítottam és letesteltem. Felcsippant, szóval az ötödik vezeték test! Szóval két test pont kell neki? Az meg miért? További tesztelés után kiderült, hogy a Koyto csatlakozóban lévő fekete test vezeték helyét a Bosch-nál már egy fehér/kék tompított pozitív vette át.



Tehát második körben kell:
-Bosch magasság állító kapcsoló
-egy ötödik (test) szál bekötése a csatlakozóba
-a Koyto fekete test szál átkötése tompított pozitívra

És így már kerek a történet és működik minden, megnyugodtam smile Szóval ha magasság állításra szánod magad, vagy le akarod cserélni Boschra a fényszóróidat vagy fordítva Koyto-ra, ezekre készülj fel! Na jó éccakát'
Csatolmányok: 4513920.jpg (269.2 Kb) · 0771870.jpg (196.0 Kb) · 2938113.jpg (171.1 Kb) · 7490544.jpg (171.5 Kb) · 5666144.jpg (99.6 Kb)
 
tgabi009Dátum: Kedd, 2013.10.22, 23:09:30 | Üzenet # 2
Őrmester
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 29
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Grat hozzá, régóta szenvedtél már ezzel:)
A test vezetékeléshez egy néhány centis vezeték elég, a már bekötött testhez hozzáforrasztani és kész is, nem kell a kasztnihoz kihúzni.
 
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Keresés:

Mazda 323 BA Klub © 2024Szeretnék ingyenes honlapot a uCoz rendszerben