Janika | Dátum: Vasárnap, 2013.10.20, 20:29:01 | Üzenet # 1 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| Végre sikerült megoldani ezt a problémát, remélem másoknak is segít ez a kis tutorial a későbbiekben.
A történet a következő: Mindenki tudja, hogy 1996 év végén történt a facelift (arculatváltás) Mazdáéknál és a 323F-et is több helyen módosították, köztük a fényszórókat is elől. Éppen ezért 1997 és 1998 között szerelték ezeket a Mazdákat Koyto (japán) illetve Bosch (német) fényszórókkal is.
Balra Koyto búra, jobbra Bosch búra
A Bosch fényszórókban nincsenek benne a hosszanti bordák, amelyek szétverik a távolsági lámpa fényét, ezért sokkal tisztább. nekem személy szerint jobban tetszik ezért beleraktam őket az autómba, magasság állító motorral együtt. Mivel gyárilag ki van építve a magasság állítás a motortérben és szereztem egy kapcsolót is hozzá, gondoltam összepattintok mindent aztán hadd szóljon. Hát nem így történt, a történet egy kicsivel komplikáltabb...
Kiderült, hogy hiába van a motortérbe bevezetékelve a magasságállítás, a műszerfali kábelkötegbe nincs benne a magasságállító csatlakozója. Tehát szerezni kellett egy olyan kábelköteget a műszerfalból, amelyen van magasság állítás. Erről a kábelkötegről le kell kötni a magasságállítás 4 vezetékét illetve egy áthidaló vezetéket, amely tompítottról adja a pozitívat ha be van kapcsolva. -pozitív -test -háttér világítás pozitív -magasság állítás jel -U alakú vezeték amelyet a kék/fehér csatlakozókba kell beépíteni a műszerfali kábelköteg végén
Gondoltam most már nyeregben vagyok. Meg van a motor, a kábelköteg, a kapcsoló. Hát lássuk! Semmi nem történik... WTF!? Még mindig nem megy... Nem hiszem el. Moyko barátunkat felkerestem, akinek Bosch rendszerű a faceliftes autója, hogy átnézzem a komplett rendszert. Ekkor derült ki a turpisság: a Bosch (fehér csatival) rendszerű magasságállítás kapcsolója 5 lábat tartalmaz szemben a Koyto-val (kék csatival), amely 4-et.
Balra Bosch, jobbra Koyto fényszóró magasság állító kapcsoló
Ráadásul a magasság állító más ellenállás értékeket küld az állító motoroknak. Nagyszerű... De mi az az ötödik vezeték? Sajnos bekötési rajz facelifthez abszolút nincs a neten. Mivel gyanúsan fekete volt a színe, azzal kezdtem, hogy egy voltmérőt szakadásvizsgáló módba állítottam és letesteltem. Felcsippant, szóval az ötödik vezeték test! Szóval két test pont kell neki? Az meg miért? További tesztelés után kiderült, hogy a Koyto csatlakozóban lévő fekete test vezeték helyét a Bosch-nál már egy fehér/kék tompított pozitív vette át.
Tehát második körben kell: -Bosch magasság állító kapcsoló -egy ötödik (test) szál bekötése a csatlakozóba -a Koyto fekete test szál átkötése tompított pozitívra
És így már kerek a történet és működik minden, megnyugodtam Szóval ha magasság állításra szánod magad, vagy le akarod cserélni Boschra a fényszóróidat vagy fordítva Koyto-ra, ezekre készülj fel! Na jó éccakát'
|
|
| |
tgabi009 | Dátum: Kedd, 2013.10.22, 23:09:30 | Üzenet # 2 |
Őrmester
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 29
Állapot: Offline
| Grat hozzá, régóta szenvedtél már ezzel:) A test vezetékeléshez egy néhány centis vezeték elég, a már bekötött testhez hozzáforrasztani és kész is, nem kell a kasztnihoz kihúzni.
|
|
| |