Péntek, 2024.11.22, 08:42:09
Az Ön belépési neve Vendég | Csoport "Vendégek"Üdvözöllek Vendég | RSS
Nyitólap | Profilom | Regisztráció | Kilépek | Belépés
Belépés
Statisztika
Keresés
[ Új üzenetek · Résztvevők · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
  • Oldal 1 / 1
  • 1
A fórum moderátora: Janika  
Ültetés
JanikaDátum: Szombat, 2014.03.15, 19:31:39 | Üzenet # 1
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Egy nagyon népszerű futómű tuninghoz szeretnék nektek útmutatót nyújtani. Először is köszönet érte Moykónak, aki egy Eibach 25mm-es ültetőrugó szettet vásárolt az autójához, segítségemmel pedig beszereltük azt, képekkel tudjuk illusztrálni a szerelés folyamatát.

1) Autó vízszintes pozícióba álljon, domb oldalon, lejtős parkolóban nem emelünk! Kézifék plusz 1-es sebességi fokozat kötelező! Fő a biztonság! A kerekek elé érdemes bakot rakni, hogy ne billenjen le az autó az emelőről.



2) Jöhet a keresztkulcs vagy krova készlet a kerék anyák lelazításához. Ha meglazultak, az emelési pont alá helyezzük a gyári emelőt vagy a krokodil emelőt. Emelési pont a küszöb és az alváz találkozása mögött van, a kerekektől 30-40cm-re. Emeljük fel az autót. Ha megvan le lehet szedni a kerékanyákat és levenni a felnit.



3) Hátsó keréknél:
Csavarlazítóval be kell fújni a képen látható piros, fehér, kék nyíllal jelölt csavarokat, amelyeket egy kis idő elteltével le kell lazítani. A zöld nyíllal jelzett fém stiftet kombinált fogóval húzzuk le a fékcsőről. Korrodált futóműnél a következő problémák léphetnek fel:
Zöld nyíl: a fékcső stiftjével igazából nincs gond, a probléma visszarakáskor van, nehezen megy vissza a helyére. Csak türelem!
Piros nyíl: a lengéscsillapító csavarjaival nincs gond levételkor. Két 17-es krova kell hozzá, az egyik egy hajtószárra megy, a másik egy racsnira. A hajtószárral lazítunk, a racsnival rögzítünk az elfordulás ellen. Ha nem indul meg, rakjunk a szárra egy csövet, hogy legyen erőkar. Az anyát nyugodtan levehetjük róla, az egyik csavart kiüthetjük belőle. A másikat tartsuk bent!
Kék nyíl: a legnagyobb probléma, ami plusz költséget kíván, az a stabilizátor összekötő. A rajta lévő anya gyakran elfordul a csavarral, gömbfejjel együtt. A közepén lévő furatba imbusz bitet tudunk rakni, de kiforogja magát. Nincs mese le kell vágni vasfűrésszel. 4-5000ft-os tétel oldalanként egy ilyen összekötő, amely lutri, hogy megindul-e vagy sem.
Fehér nyíl: ABS-es autókat érinti a következő probléma. A jeladóvezetékének konzoljának csavarja a lengéscsillapítón keresztül a csonkállványba csatlakozik. Sajnos az esetek 90%-ában ez a csavar beleszakad a csonkállványba lelazításkor, nem lehet megmenteni...



4) Ha alul készen vagyunk, jöhet a torony rész. Nyissuk fel a csomagtartót és szedjük ki a kalaptartót, a patentokat a hátsó és a két oldalsó burkolatokból. Először egy határozott mozdulattal a hátsó burkolatot kell leszednünk a csomagtartó zár körülötti kis műanyaggal együtt. Aztán az oldalsó burkolatok következnek.

5) A torony csavarokat (piros nyíl) 14-es krovával lazítsuk és szedjük le. A lengéscsillapító szárának végén lévő csavart lazítsuk le (zöld nyíl), de NE CSAVARD LE TELJESEN!!!



6) Most mehetünk vissza a rugós tag alsó felére. A korábban bent maradt csavart most már kiüthetjük a csonkállványból és akár egy másik személy segítségével szedjük ki a helyéről.

7) Szuper, most már célegyenesben vagyunk smile A következő művelethez rugó összehúzóra vagy egy pajszerra és egy emberre van szükség, egyedül nem megy.
a) Ha van rugó összehúzónk, akkor használjuk majd szedjük le a lengéscsillapító szárának végén lévő anyát, amit korábban lelazítottunk.
b) Ha nincs ilyen célszerszámunk, akkor fektessük le az egységet és az anyára helyezzük rá a racsnit 17-es krovával (zölddel). Szorosan helyezzük falhoz vagy magas útpadkához ha parkolóban szerelünk. A másik személy lépjen rá és tartson rá a lengéscsillapítóra. Ha megvan kezdjük letekerni a lengéscsillapító szárának végéről az anyát ÓVATOSAN! Mivel a rugó elő van feszítve, óriásit fog "lőni", amikor az anya leugrik a szár végéről (kék nyíl)! Ezért szüksége, hogy közel legyen a falhoz vagy padkához (kb. 1cm-re).



8) Jöhet az egységek ápolása, tisztítása. A régi rugó helyett előkerülhet a dobozból az új.

9) Összeszerelés: jöhet a lengéscsillapítóra az alsó gumialátét. Aztán az ültetőrugó. A lengéscsillapítóra a gátló és a gumiharmónika. Végső fázisban a felső rugótányér a gumi alátéttel és a toronyszilent csapággyal együtt. Jöhet megint a segítség: az egyik személy egy pajszerral nyomást helyez a torony szilentre olyan erővel, hogy a rugót összenyomva a szár átjöjjön a szilenten (pirossal). Figyeljetek a pozíciókra, hisz a szár le van gyalulva, csakis egy pozícióban lehet a szilentbe illeszteni! Ekkor a másik személy rákapatja a lengéscsillapító szárra az anyát (zöld nyíl) és krovával 2-3 menetet ráteker.

Csatolmányok: 5365896.jpg (38.2 Kb) · 7482488.jpg (47.9 Kb) · 3014798.jpg (153.6 Kb) · 1282128.jpg (43.4 Kb) · 6566673.jpg (92.4 Kb) · 4105428.jpg (78.5 Kb)
 
JanikaDátum: Szombat, 2014.03.15, 19:31:47 | Üzenet # 2
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
10) Jöhet a rugós tag visszahelyezése. A torony három furatába kell visszarakni az egységet és rákapatni a három csavart majd meghúzni lazán. Alul a lengéscsillapító szárába jöhet a két átmenő csavar, amelyhez segítség kell. A másik emberke nyomja le kézzel vagy pajszerral a csonkállványt hogy a bezsírozott átmenő csavar a helyére kerüljön. Ha megvan mehet rá az anya és meg lehet őket húzni. Az ABS konzol betört csavarjával nem tudunk mit kezdeni, le kell reszelni és kötegelővel a rugós taghoz rögzíteni. A fékcső is mehet vissza a rögzítő stiftel. A stabilizátor összekötő is mehet vissza a helyére, egy kicsit le kell nyomni a stabilizátort és könnyen a helyére megy. Ezt is meghúzhatjuk.

11) Mehet vissza a felni, és rá a kerékanyák, eléggé meghúzva, de nem bikázva smile Engedjük le az autómobilt.

12) Most meglehet húzni a rendesen a kerékanyákat, illetve a toronynál fent a három csavart és a lengéscsillapító szárának végén a központi csavart rendesen. És készen vagyunk eggyel a négy közül:



A végén látványos a különbség. Gumikalapáccsal illusztráltuk az eredeti magasságot és az ültetettet:

Csatolmányok: 3559880.jpg (108.1 Kb) · 1854378.jpg (59.1 Kb)
 
JanikaDátum: Szombat, 2014.03.15, 19:44:13 | Üzenet # 3
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Elől a folyamat teljesen ugyanez, leszámítva, hogy nincs stabilizátor összekötő a lengéscsillapítóhoz rögzítve (hála az égnek).
Arra kell ügyelni elől összeszereléskor, hogy a lengéscsillapító alsó rugótányérja a szárhoz viszonyítva ellipszis, tehát eltolt a középponthoz képest. A felső rugótányért úgy helyezzük fel, hogy hasonlóan álljon, mint az alsó tányér, különben a torony szilentet kikezdi a lengéscsillapító szára és cserélhető az egész.

Csatolmányok: 6896884.jpg (59.3 Kb)
 
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Keresés:

Mazda 323 BA Klub © 2024Szeretnék ingyenes honlapot a uCoz rendszerben