|
|
Ültetés
| |
Janika | Dátum: Szombat, 2014.03.15, 19:31:39 | Üzenet # 1 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| Egy nagyon népszerű futómű tuninghoz szeretnék nektek útmutatót nyújtani. Először is köszönet érte Moykónak, aki egy Eibach 25mm-es ültetőrugó szettet vásárolt az autójához, segítségemmel pedig beszereltük azt, képekkel tudjuk illusztrálni a szerelés folyamatát.
1) Autó vízszintes pozícióba álljon, domb oldalon, lejtős parkolóban nem emelünk! Kézifék plusz 1-es sebességi fokozat kötelező! Fő a biztonság! A kerekek elé érdemes bakot rakni, hogy ne billenjen le az autó az emelőről.
2) Jöhet a keresztkulcs vagy krova készlet a kerék anyák lelazításához. Ha meglazultak, az emelési pont alá helyezzük a gyári emelőt vagy a krokodil emelőt. Emelési pont a küszöb és az alváz találkozása mögött van, a kerekektől 30-40cm-re. Emeljük fel az autót. Ha megvan le lehet szedni a kerékanyákat és levenni a felnit.
3) Hátsó keréknél: Csavarlazítóval be kell fújni a képen látható piros, fehér, kék nyíllal jelölt csavarokat, amelyeket egy kis idő elteltével le kell lazítani. A zöld nyíllal jelzett fém stiftet kombinált fogóval húzzuk le a fékcsőről. Korrodált futóműnél a következő problémák léphetnek fel: Zöld nyíl: a fékcső stiftjével igazából nincs gond, a probléma visszarakáskor van, nehezen megy vissza a helyére. Csak türelem! Piros nyíl: a lengéscsillapító csavarjaival nincs gond levételkor. Két 17-es krova kell hozzá, az egyik egy hajtószárra megy, a másik egy racsnira. A hajtószárral lazítunk, a racsnival rögzítünk az elfordulás ellen. Ha nem indul meg, rakjunk a szárra egy csövet, hogy legyen erőkar. Az anyát nyugodtan levehetjük róla, az egyik csavart kiüthetjük belőle. A másikat tartsuk bent! Kék nyíl: a legnagyobb probléma, ami plusz költséget kíván, az a stabilizátor összekötő. A rajta lévő anya gyakran elfordul a csavarral, gömbfejjel együtt. A közepén lévő furatba imbusz bitet tudunk rakni, de kiforogja magát. Nincs mese le kell vágni vasfűrésszel. 4-5000ft-os tétel oldalanként egy ilyen összekötő, amely lutri, hogy megindul-e vagy sem. Fehér nyíl: ABS-es autókat érinti a következő probléma. A jeladóvezetékének konzoljának csavarja a lengéscsillapítón keresztül a csonkállványba csatlakozik. Sajnos az esetek 90%-ában ez a csavar beleszakad a csonkállványba lelazításkor, nem lehet megmenteni...
4) Ha alul készen vagyunk, jöhet a torony rész. Nyissuk fel a csomagtartót és szedjük ki a kalaptartót, a patentokat a hátsó és a két oldalsó burkolatokból. Először egy határozott mozdulattal a hátsó burkolatot kell leszednünk a csomagtartó zár körülötti kis műanyaggal együtt. Aztán az oldalsó burkolatok következnek.
5) A torony csavarokat (piros nyíl) 14-es krovával lazítsuk és szedjük le. A lengéscsillapító szárának végén lévő csavart lazítsuk le (zöld nyíl), de NE CSAVARD LE TELJESEN!!!
6) Most mehetünk vissza a rugós tag alsó felére. A korábban bent maradt csavart most már kiüthetjük a csonkállványból és akár egy másik személy segítségével szedjük ki a helyéről.
7) Szuper, most már célegyenesben vagyunk A következő művelethez rugó összehúzóra vagy egy pajszerra és egy emberre van szükség, egyedül nem megy. a) Ha van rugó összehúzónk, akkor használjuk majd szedjük le a lengéscsillapító szárának végén lévő anyát, amit korábban lelazítottunk. b) Ha nincs ilyen célszerszámunk, akkor fektessük le az egységet és az anyára helyezzük rá a racsnit 17-es krovával (zölddel). Szorosan helyezzük falhoz vagy magas útpadkához ha parkolóban szerelünk. A másik személy lépjen rá és tartson rá a lengéscsillapítóra. Ha megvan kezdjük letekerni a lengéscsillapító szárának végéről az anyát ÓVATOSAN! Mivel a rugó elő van feszítve, óriásit fog "lőni", amikor az anya leugrik a szár végéről (kék nyíl)! Ezért szüksége, hogy közel legyen a falhoz vagy padkához (kb. 1cm-re).
8) Jöhet az egységek ápolása, tisztítása. A régi rugó helyett előkerülhet a dobozból az új.
9) Összeszerelés: jöhet a lengéscsillapítóra az alsó gumialátét. Aztán az ültetőrugó. A lengéscsillapítóra a gátló és a gumiharmónika. Végső fázisban a felső rugótányér a gumi alátéttel és a toronyszilent csapággyal együtt. Jöhet megint a segítség: az egyik személy egy pajszerral nyomást helyez a torony szilentre olyan erővel, hogy a rugót összenyomva a szár átjöjjön a szilenten (pirossal). Figyeljetek a pozíciókra, hisz a szár le van gyalulva, csakis egy pozícióban lehet a szilentbe illeszteni! Ekkor a másik személy rákapatja a lengéscsillapító szárra az anyát (zöld nyíl) és krovával 2-3 menetet ráteker.
|
|
| |
Janika | Dátum: Szombat, 2014.03.15, 19:31:47 | Üzenet # 2 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| 10) Jöhet a rugós tag visszahelyezése. A torony három furatába kell visszarakni az egységet és rákapatni a három csavart majd meghúzni lazán. Alul a lengéscsillapító szárába jöhet a két átmenő csavar, amelyhez segítség kell. A másik emberke nyomja le kézzel vagy pajszerral a csonkállványt hogy a bezsírozott átmenő csavar a helyére kerüljön. Ha megvan mehet rá az anya és meg lehet őket húzni. Az ABS konzol betört csavarjával nem tudunk mit kezdeni, le kell reszelni és kötegelővel a rugós taghoz rögzíteni. A fékcső is mehet vissza a rögzítő stiftel. A stabilizátor összekötő is mehet vissza a helyére, egy kicsit le kell nyomni a stabilizátort és könnyen a helyére megy. Ezt is meghúzhatjuk.
11) Mehet vissza a felni, és rá a kerékanyák, eléggé meghúzva, de nem bikázva Engedjük le az autómobilt.
12) Most meglehet húzni a rendesen a kerékanyákat, illetve a toronynál fent a három csavart és a lengéscsillapító szárának végén a központi csavart rendesen. És készen vagyunk eggyel a négy közül:
A végén látványos a különbség. Gumikalapáccsal illusztráltuk az eredeti magasságot és az ültetettet:
|
|
| |
Janika | Dátum: Szombat, 2014.03.15, 19:44:13 | Üzenet # 3 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| Elől a folyamat teljesen ugyanez, leszámítva, hogy nincs stabilizátor összekötő a lengéscsillapítóhoz rögzítve (hála az égnek). Arra kell ügyelni elől összeszereléskor, hogy a lengéscsillapító alsó rugótányérja a szárhoz viszonyítva ellipszis, tehát eltolt a középponthoz képest. A felső rugótányért úgy helyezzük fel, hogy hasonlóan álljon, mint az alsó tányér, különben a torony szilentet kikezdi a lengéscsillapító szára és cserélhető az egész.
|
|
| |
|