Péntek, 2024.11.22, 07:53:11
Az Ön belépési neve Vendég | Csoport "Vendégek"Üdvözöllek Vendég | RSS
Nyitólap | Profilom | Regisztráció | Kilépek | Belépés
Belépés
Statisztika
Keresés
[ Új üzenetek · Résztvevők · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
  • Oldal 1 / 1
  • 1
A fórum moderátora: Janika  
Chiptuning vagy tuningbox?
JanikaDátum: Csütörtök, 2012.03.22, 09:18:12 | Üzenet # 1
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Működését tekintve is nagyon eltérő a két megoldás, a tuningbox a motor és a motorvezérlő közti kapcsolatba szól bele, "elcsalja" a motoron lévő érzékelőből jövő jelet és egy módosított jelet küld a motorvezérlőnek és így ér el némi plusz teljesítményt, ennek a megoldásnak a hátránya, hogy bizonyos mértékű eltérést már "észrevesz" a motorvezérlő és betilt, mely
veszélyes lehet pl egy előzésnél.

Az analóg és a digitális tuningbox működése megegyezik, csak a digitális jobban szabályozható és pontosabb, de a hátrányai megegyeznek. A chiptuning a motorvezérlőben lévő program finomhangolásával ér el jelentős teljesítmény növekedést, mert egyszerre több paraméter összehangolt kis mértékű változása sokkal hatásosabb mint a tuningbox általában egy jelének jelentős változtatása, a másik fontos tényező, hogy a program sok biztonsági korlátozást tartalmaz, melyek sosem kerülnek módosításra, így a gyári korlátozások mindig védik a motor biztonságos üzemét!
A teljesítmény javulása is jelentősen eltér a két módszernél a jelelcsalás miatti korlátozás miatt a tuningbox hatása csak a chiptuning általi növekedés kétharmada, de bizonyos pontosabban szabályzott motoroknál a fele. A gyárak is a szoftveres módszert alkalmazzák amikor egy motorból több teljesítmény verziót adnak ki, jelentős mechanikus változtatás nélkül, szoftveresen állítják be a kívánt teljesítménylépcsőket.
 
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Keresés:

Mazda 323 BA Klub © 2024Szeretnék ingyenes honlapot a uCoz rendszerben