Péntek, 2024.11.22, 07:39:05
Az Ön belépési neve Vendég | Csoport "Vendégek"Üdvözöllek Vendég | RSS
Nyitólap | Profilom | Regisztráció | Kilépek | Belépés
Belépés
Statisztika
Keresés
[ Új üzenetek · Résztvevők · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
  • Oldal 1 / 1
  • 1
A fórum moderátora: Janika  
Mazda Allegro 1.6 107LE
JanikaDátum: Csütörtök, 2014.08.07, 12:46:12 | Üzenet # 1
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
A Mazda a mi kis 323F-ünket szinte világszerte forgalmazta, de mindenhol más volt a neve smile
Európában: 323F
Japánban: Lantis
Ausztráliában és Új-Zélandon: Astina
Dél-Amerikában: Allegro

De nem is emiatt kezdtem bele ebbe a topikba. Európában 1.5, 1.8 és 2.0 V6-tal vannak szerelve ezek az autók, míg Polinézia környékén az 1.5 nem volt a kínálatban csak az utóbbi kettő. Viszont itthon pont az 1.5-ből van a legtöbb és sokan teljesítményt szeretnének kicsikarni az autóból. Nem egyszerű, hisz kevés potenciál van az 1.5-ben és olcsón nem lehet sok-sok paripát felszabadítani belőle. Elméletileg viszont van egy lehetőség, amivel erősebbé tehető az autó.

Dél-Amerikai piacon, pl. Kolumbiában Allegro néven forgalmazzák ezeket az autókat, ahol egy 1.6-os DOHC 107 lóerős motor a legkisebb.





Tehát elvileg ez egy típus azonos motor, tehát semmilyen átalakítási engedélyt nem kíván. Többekben felmerül, hogy honnan lehet ilyen motort beszerezni smile A válasz szinte az orrunk előtt van. Aki ismeri a Mazda 90-esek évekbeli típus palettáját, az tudja, hogy a faceliftes (1995-1997) Mazda MX3 1.6-os 107 lóerős motorja teljesen megegyezik az Allegro motorjával. Ugyanazt a váltót használja, mint az 1.5, tehát csak ki kell szedni az 1.5-öt és berakni az 1.6-ot smile 19 lóerővel és 2 Nm-rel gazdagodik az autó, miközben a fogyasztás semmit sem változik. A feleségemnek pont egy ilyen motorral szerelt MX3-asa van, ezért van tapasztalatom a motorról. Pörgetni kell, hogy igazán menjen, ami nem meglepő hisz 5500 helyett 6200-as fordulaton adja le a maximális teljesítményt, de alacsony fordulaton is szépen lehet vele közlekedni, mert 3600-nál már megkapjuk a max nyomatékot is. Igazi kis méregzsák smile
Tehát gyakorlatilag gond nélkül megvalósítható, elvileg a papírozás okozhat fennakadást. A dél-amerikai környezetvédelmi szabályozás mennyire rokon az európaival? Az európai adatbázisokban nem szerepel az 1.6, holott szerelték vele az autót. Valószínűleg átalakítási engedély kellene hozzá...
Csatolmányok: 4974554.jpg (61.6 Kb) · 8348480.jpg (62.5 Kb)
 
GebrielDátum: Csütörtök, 2014.08.07, 21:48:22 | Üzenet # 2
Hadnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 65
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Na Janika megint nem jártál utána dolgoknak és nem ismered az autó gyártás egy részét.

Rengeteg piac van rengeteg előírásokkal amiknek az autógyártóknak meg kell felelni mikor egy új típust forgalomba akarnak hozni. A rengeteg előírásnak megfelelés után kap a típus egy típusbizonyítványt amiben minden az adott szerepel ahogyan az adott piacon az autó majd forgalomba fog kerülni. Ezek az előírások földrészenként és országonként is változik.
Erre a legismertebb példa, hogy itthon egy adott típus amerikai piacos autóját akarnád lepapírozni akkor ahhoz az első  és van típus aminél a hátsó lámpákat is le kel cserélned, mert amerikai lámpákkal nem vizsgáztatják le.

Tehát a konkrét dologhoz visszatérve, teljesen mindegy, hogy egy másik földrészen szerelték az F-t 1.6 motorral mivel nincs se európai sem magyar típusbizonyítványa 1.6 F-re ezért itt nem típus azonos a motor.
Sőt a másik a típus azonos motor azt takarja valójában idehaza, hogy az 1.5 motor helyet 1,5 motort raksz be és az csak egy szimpla motorcsere és ahhoz nem kell engedély, de ha már másik köbcentis raksz az autóba még ha a típust szerelték is vele már átépítési engedély köteles idehaza.
 
JanikaDátum: Péntek, 2014.08.08, 13:59:26 | Üzenet # 3
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Tehát hasonló a helyzet, mint egy 2.5 motorcserénél smile
 
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Keresés:

Mazda 323 BA Klub © 2024Szeretnék ingyenes honlapot a uCoz rendszerben