Janika | Dátum: Vasárnap, 2012.01.22, 13:05:35 | Üzenet # 1 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| Kedvelt tuning a gyári légszűrőbetét kicserélése sportbetétre, vagy az egész szűrőház kiszerelése, egy direkt szűrőre. Mindezek feladata a szabadabb légbeszívást elősegíteni, biztosítani.
Teljesítmény adatok:
- 2-4 % Le és Nm - gyorsulás +4 % - légáramlás +3-8 % - végsebesség +5-12 % - fordulatszám felfutás -3-5 % - fogyasztás csökkenés
A kisebb ellenállású szűrő nem szűrhet úgy, ezért egész biztos, hogy egy picit több szennyeződést enged be a gyári társához képest. Ezért fontos, hogy jó minőségű szűrőt vásároljunk az autóba.
Amit nem szabad elfelejteni, hogy a motor hideg levegővel jobb hatásfokkal dolgozik, ezért nagyon nem szereti, ha motortérből szívott meleg levegővel táplálják. Ha egy csővel odavezetjük a hideg levegőt akkor menet közben már ugyan úgy biztosítva van a friss utánpótlás. Másik megoldás, hogy kimondottan direkt szűrőhöz kapható hővédő pajzzsal szerelik fel. Ezzel javítható a szűrő hatásfoka, mivel a hűtő felől sugárző hő nagy részét eltereli illetve elnyeli. Direktszűrő tisztítása mosó folyadékkal történik, és amikor megszáradt következhet az olajozás, amit szintén a szűrőhöz ajánlott márkával tesszük. Bizonyos márka olajozójával várni kell, hogy száradjon, de olyan is van ami azonnal visszaszerelhető és használható.
Mindenki más márkára esküszik. Sokan a K&N típust választják, hisz ez a típus messze a legelterjettebb és legjobb. A Mazdások között másik elterjedt típus a CDA, amely karbonházas és egy kúpos légterelővel rendelkezik a házon belül, amely javítja a légáramlást a szívócsőben.
Egy igényes motortér, CDA direkt szűrővel kiegészítve:
|
|
| |