Csütörtök, 2024.03.28, 18:48:58
Az Ön belépési neve Vendég | Csoport "Vendégek"Üdvözöllek Vendég | RSS
Nyitólap | Profilom | Regisztráció | Kilépek | Belépés
Belépés
Statisztika
Keresés
[ Új üzenetek · Résztvevők · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
  • Oldal 1 / 2
  • 1
  • 2
  • »
A fórum moderátora: Janika  
Fórum » Garázs - A te autód! » 323F » 1998 1.5i 16V - d4wee
1998 1.5i 16V - d4wee
d4weeDátum: Csütörtök, 2013.05.02, 20:33:17 | Üzenet # 1
Őrmester
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 31
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Sziasztok !
2013 áprilisában sikerült szert tennem egy 98as 16V 1.5-ös Mazda 323f BA - ra ez volt az első ilyen autó amit megnéztem , egyből beleszerettem smile és azonnal meg is vettem , jelenleg közel 187000 km van az autóban , kicsit sok de egy 15 éves autótól mit vár az ember ?:) Képek hamarosan !:)
 
JanikaDátum: Csütörtök, 2013.05.02, 20:58:54 | Üzenet # 2
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Képet! Képet!!! smile
 
d4weeDátum: Szombat, 2013.05.04, 08:55:18 | Üzenet # 3
Őrmester
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 31
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Itt van 1-2 kép az autómról smile
$IMAGE1$$IMAGE2$
Csatolmányok: 6495461.jpg (178.5 Kb)


Az üzenetet módosította: d4wee - Kedd, 2013.05.07, 19:30:09
 
JanikaDátum: Szombat, 2013.05.04, 12:40:21 | Üzenet # 4
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Szépecske! Grat! smile Csak nem az Ötvenhatosok terén készült az első kép? smile
 
d4weeDátum: Szombat, 2013.05.04, 19:45:57 | Üzenet # 5
Őrmester
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 31
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Igen az az Ötvenhatosok tere smile a munkahelyem az Oktogonon van , reggel pedig meg se próbálok máshol parkolót keresni , meg ez amúgy is ingyenes smile a 2. képen pedig egy másik mazda 323f mellett állok a lakóhelyem egyik kereskedelmi egységénél biggrin
 
JanikaDátum: Szombat, 2013.05.04, 21:57:21 | Üzenet # 6
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Most nézem, látszik a tükörképe smile A közlekedés nem egyszerű a belvárosban...
 
d4weeDátum: Kedd, 2013.05.07, 19:29:27 | Üzenet # 7
Őrmester
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 31
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Azt szeretném tőletek kérdezni, hogyha tunningra adnám a fejem mivel érdemes kezdeni ennél az 1.5ös autónál ?
Ha érdemes egyáltalán belevágni, vagy inkább a 2000 ccm 323Fet érdemes ? Mennyit lehetne kihozni belőle lóerőbe  vagy határ a csillagos ég ?:) 
Semmi bajom az autóval nagyon szeretem csak az ember mindig többre vágyik smile
 
JanikaDátum: Szerda, 2013.05.08, 10:25:52 | Üzenet # 8
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Ahogy mondod, a határ a csillagos ég. Első kérdés mennyire tervezel hosszú távon az autóval? mennyi pénzt szeretnél belefektetni? Nyílván való, hogy 80-100 000ft-ból nem sok mindent lehet javítani az autó teljesítményén. Ennyit a kisebb tunerek is költenek lazán az autóra. Komoly összegeknél (kb. 500 000ft) már közel duplázhatod a teljesítményt! Ha dinamikusan szeretsz vezetni, akkor V6-ot ajánlok, van benne potenciál, de költséges a motor tuning, mivel két hengersorról és 6 hengerről beszélünk. Ha csak egy sportos kinézetű A-ból B-be való autót akkor 1.5-öt ajánlom. A kettő közé tudnám rakni az 1.8-at, viszont ebből nagyon kevés van, motor alkatrész utánpótlás sem a legjobb. Viszont elő van készítve a turbónak a hely, hisz ez tulajdonképpen a régebbi szériás 1.8 T motorja.
Ha maradsz az 1.5-nél természetesen lehet tuningolni. De ha motorikusan elkezded húzni, akkor a futóművet is feltétlenül a fékkel együtt! Igazából ez egy ördögi kör.

Logikus, hogy tuningolásnál a motorból indulj, belülről kifelé, de ha nincs egy jó menő vállalkozásod, akkor ezt rögtön felejtsd is el smile Így aztán pont ezért csináljuk fordítva az egészet. Mindenki először egy sport légszűrővel és egy kipufogó cserével kezdi, mert ezek elérhető áron vannak és kissé növeli a teljesítményt. Érezni nem nagyon lehet a különbséget, de sokkal sportosabb lesz az autó akusztikája. Egy komplett kipufogó rendszert hengerenkénti leömlővel egészen a kipufogó végéig érdemes feldobni az autóra. Mondjuk nem olcsó dolog, de egyszer kell megcsinálni rozsdamentes anyagból és örök élet lesz, tartósabb lesz, mint az autó! Ezzel nem kell már a jövőben bajlódnod, ha csak nem szeretnél turbót, amihez alakítani kell a rendszert. Természetesen a jobb gázáramlás miatt a gyárinál 5-8%-kal növeli a teljesítményt. Sport katalizátorral még picivel javítható a teljesítmény, de műszakin a károsanyag-kibocsátás értéket ronthatja!

Szívó oldalon már más a helyzet egy jó sportlégszűrő megválasztása alap. Esetleg egy hideg levegős kit, amelyet a légszűrőtől a lökhárítóig le lehet vinni, de mindig olyan helyre kell tenni a cső végét, ahol a lehető leghidegebb levegőt kaphatja a motor. Aztán a gumiharmonika cső helyett rezonátorcsövet is lehet alkalmazni, amelyben könnyebben halad a levegő. Ezekhez szükséges szűkítő gumicső, hogy össze tudd illeszteni a motor több elemével (fojtószelep, légtömegmérő). Aztán érdemes a korabeli Mazda típusokból donor alkatrészeket vadászni. Például nagyobb pillangószeleppel ellátott fojtószelepet. Több levegőt tudsz adni a motornak és emiatt jobb lesz a gázreakciód. Tovább haladva befelé a szívócsonkot érdemes belül felpolírozni, ameddig csak lehet, hogy könnyebben haladjon a levegő a csonkban. Erre azért van szükség, mert a szívócsonkot öntik a gyárban, később nem munkálják meg finoman, így durva marad a belseje. Ezek kis apró rejtett potenciálok a motorban, amit elő kell csalni.
A legfontosabb rész a hengerfej következne, de itt már bele is nyúlunk a motorba, ez már itt egy lélektani határ. Itt már több 10000ft-os, nem ritkán 100000ft-os tételekről beszélünk. Íme pár motor alkatrész, amivel a komoly teljesítményt lehet elérni: 
-főtengely könnyítés 
-lendkerék könnyítés 
-kompresszió növelés 
-dugattyú csere 
-hengerfej szívó/kipufogó csatornák bővítése 
-vezérműtengelyek profiljainak átköszörülése 
-szelepek, hajtókarok felpolírozása 
-nagyobb szelepek 
Amit itt felsoroltam több százezer forintba kerül, de ezekkel a módosításokkal lazán duplázható a teljesítmény.

Benzin oldalon csak ezek után érdemes finomítani:
-írható ECU
-nagyobb teljesítményű benzin szivattyú
-állítható benzinnyomás szabályzó
-nagyobb szállítású, kapacitású injektorok

Innen már tényleg a csillagos ég a határ. Ilyenekben kell gondolkodni smile Remélem tudtam segíteni.
 
McCoyDátum: Szerda, 2013.05.08, 14:36:21 | Üzenet # 9
Őrnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 84
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Vagy rendelj amcsiból egy japán belpiacos 1.5-ös motort (110Le), bár műszakin biztos érdekes adatokkal szembesülnél smile
 
d4weeDátum: Szerda, 2013.05.08, 19:09:57 | Üzenet # 10
Őrmester
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 31
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Köszönöm az infókat , sokat segítettél abban, hogy merre induljak el smile
 
d4weeDátum: Szerda, 2013.05.08, 19:22:56 | Üzenet # 11
Őrmester
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 31
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Azt szeretném még kérdezni, hogy ezeket a tuningokat mennyire tolerálják műszaki vizsgán illetve a rendőrök mennyire szemétkednek ezek miatt, hogy tulajdonképpen egy majdnem versenyautóval közlekedek közúton ?:)
 
GebrielDátum: Szerda, 2013.05.08, 19:40:54 | Üzenet # 12
Hadnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 65
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Idézet (d4wee)
Azt szeretném még kérdezni, hogy ezeket a tuningokat mennyire tolerálják műszaki vizsgán illetve a rendőrök mennyire szemétkednek ezek miatt, hogy tulajdonképpen egy majdnem versenyautóval közlekedek közúton ?:)

Ha nincs beíratva a forgalmiba akkor hivatalosan semennyire nem tóreáljak idehaza sem a vizsgán sem a rendőrök.
A beírható tuning cuccok listája rövid mert amilyen papírok kellenek hozzá azok megszerzése sok pénz és vizsgálat,és az olyan alkatrészek a tescos társaiknál 10x 100x többe kerülnek.

Magyarországon sajnos jelen állapotban hivatalosan és rendesen tuningolni, hogy ne kössenek bele sehova anyagilag nem éri meg, ezért van a sok sufni és gagyi tuning kis hazánkban.
 
JanikaDátum: Csütörtök, 2013.05.09, 08:17:48 | Üzenet # 13
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Pontosan smile
 
d4weeDátum: Szerda, 2013.05.15, 11:59:51 | Üzenet # 14
Őrmester
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 31
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Vezérműszíj kicserélve most egy darabig erre se kell költeni smile kipucoltuk a folytószelepet de sajnos nem oldotta meg az alapjáratom problémáját. Meleg motornál, piros lámpánál üresben csak a féket nyomom és 1500 körüli az alapjárat , mi lehet még a hiba a folytószelepen kívül ? Mi a következő lépés ? KÖszi a választ!
Üdv ! d4wee
 
JanikaDátum: Szerda, 2013.05.15, 15:40:58 | Üzenet # 15
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
egy hibakód kiolvasás. Vagy az is megvolt?
 
Fórum » Garázs - A te autód! » 323F » 1998 1.5i 16V - d4wee
  • Oldal 1 / 2
  • 1
  • 2
  • »
Keresés:

Mazda 323 BA Klub © 2024Szeretnék ingyenes honlapot a uCoz rendszerben