|
|
1997 1.5 16V - Árcsibácsi
| |
Árcsibácsi | Dátum: Vasárnap, 2014.06.01, 12:39:56 | Üzenet # 1 |
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 9
Állapot: Offline
| Sziasztok!
Nem túl rég én is szert tettem egy ilyen szépséges autóra Néhány alsó kategóriás, illetve elég rossz állapotú autó után végre úgy érzem, hogy olyat találtam, ami megdobogtatja a szívem
Az autó nem itthoni, osztrák import autó, óra szerint 147523 kilométerrel vettem meg. Az látszik az autón, hogy fényezve lett, valószínűleg még a kinti tulaja csinálta meg, mivel már egy-két helyen kopottas, sérült a fényezése. Ettől függetlenül gyönyörűen néz ki, még a vizsgasoron is megdicsérték
Van még tennivaló rajta, de szépen muzsikál. Ami elsőre fontos tennivaló lesz, az a kuplung javítása, ugyanis csúszik, sajnos.
Ezen kívül még van egy olyan gondom, amit nem tudom még, hogy hogyan kéne orvosolni, mégpedig az, hogy a vízhőfok mutatóm eléggé lengedez, mint a szélfútta szomorúfűz. Menet közben alig-alig megy fel a kis csavar mellől a mutató, viszont ha alapjáraton járatom (mondjuk lámpánál, vagy a ház előtt) akkor szépen megindul felfelé. Ebben tudtok esetleg segíteni?
Az üzenetet módosította: Árcsibácsi - Vasárnap, 2014.06.01, 12:40:16 |
|
| |
Janika | Dátum: Vasárnap, 2014.06.01, 17:23:36 | Üzenet # 2 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| Szia! Grat az automobilhoz Kísérjen sok százezer kilométeren át! A mutató lengéshez annyi lenne a kérdésem, hogy felmegy a maximumig a hőfok?
|
|
| |
Árcsibácsi | Dátum: Hétfő, 2014.06.02, 13:02:44 | Üzenet # 3 |
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 9
Állapot: Offline
| Nem volt a kocsiban sok benzin, hogy addig tartsam alapjaraton, de kozepszintig siman felmegy, de utana ha megindulok, eleg hamar leesik.
Az üzenetet módosította: Árcsibácsi - Hétfő, 2014.06.02, 13:03:25 |
|
| |
middleaged | Dátum: Hétfő, 2014.06.02, 13:47:01 | Üzenet # 4 |
Hadnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 64
Állapot: Offline
| Bár nem gyógyír a gondodra, mindenesetre a vízhőfokmérő érdekes itt is:
https://www.youtube.com/watch?v=mvJH8N02oZY
|
|
| |
Janika | Dátum: Hétfő, 2014.06.02, 21:30:32 | Üzenet # 5 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| Middleaged, ez olyan hengerfejes, mint az atom...
|
|
| |
Árcsibácsi | Dátum: Csütörtök, 2014.06.05, 10:49:31 | Üzenet # 6 |
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 9
Állapot: Offline
| Na most megyegetek az autoval, kicsit teszteltem. Ha alapjaraton 'melegitem', akkor felmegy kozepszintig gond nelkul, de ha leallitom kb 1-2 percre vagy elindulok vele es kicsit huzamosabb ideig megyek 50-60at, akkor visszahul negyedig. Ami azert sztem tulzas.
Es meg valami: az alapjaratom ingadozik. Nem nagyon, de hallhatoan, kb 800-900 kozt ugral, nem tartom ezt se egeszsegesnek :-)
|
|
| |
Janika | Dátum: Vasárnap, 2014.06.08, 08:40:29 | Üzenet # 7 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| Szerintem teljesen normális a hűtésed, bár látni kellene mit is csinál. Addig nincs gond, amíg nem forr a vized. Egy finomhangolásra van szükség a fojtószelepen szerintem, mert a 800as alapjárat sok.
|
|
| |
Árcsibácsi | Dátum: Vasárnap, 2014.06.08, 11:19:48 | Üzenet # 8 |
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 9
Állapot: Offline
| Sok a 800as alapjárat? :O Eddig minden autómon annyi volt kb Mi lenne akkor a jó érték?
Lambda szondát nem cseréltem még, bár azt se tudom, hogy szükséges-e, vagy még teszi a dolgát. Kell szereznem egy ledet, hogy ki tudjam villogtatni a hibakódokat, ha egyáltalán van valami eltárolva
|
|
| |
Árcsibácsi | Dátum: Szerda, 2014.06.18, 18:37:22 | Üzenet # 9 |
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 9
Állapot: Offline
| Sziasztok!
Kiderült, hogy mi volt a vízhőfok jeladó baja. Sajnos nem egy egyszerű kis kontakthiba volt, mint kiderült. Eleinte 90-100km alatt, később már 20-30km alatt elfolyt a hűtővíz az autóból, ugyanis kilyukadt a vízpumpa, és ott eresztette el a vizet.
Vízpumpa kicserélve, víz feltöltve, közben olajcsere is megvolt. Tökéletesen működik azóta
|
|
| |
Árcsibácsi | Dátum: Szerda, 2014.07.02, 22:04:28 | Üzenet # 10 |
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 9
Állapot: Offline
| Vannak még problémák az 1.5ös kisördöggel
A minap cseréltünk termosztátot is, mert hogy a régi úgy gondolta, hogy ő nem szívesen dolgozik, így nem volt hajlandó zárni. Csere megoldva, most már az is jó.
Viszont előjött egy újabb bibi. Elvittem fényszóró állításra a kocsit, kiderült, hogy a bal lámpám manuálisan teljes mértékben állíthatatlan, csak a motoros magasság állítás működik benne valamennyire. Se föl-le, se oldalra. A jobbos oldalra megy, de fel-le nem, valamint a motor csak 0 és 1es fokozat között állítja a magasságot, a 2-3-nál meg se moccan benne az állító motor.
Mi volna az ésszerűbb, venni egy komplett szett első lámpát (jobb-bal) motorral, és kicserélni, vagy valamit buherálni kéne a mostani lámpán?
Ha előbbi, akkor mennyibe kerül egy pár jó állapotú (állítható, nem vagy csak kicsit mattult projektoros) lámpa? Ha utóbbi, akkor mit kéne buheráljak? :P
És így utólag is bocsi a sok egymást követő hsz-ért, de ha szerkesztek, azt tudtommal nem fogjátok újként látni
|
|
| |
Janika | Dátum: Péntek, 2014.07.04, 06:51:22 | Üzenet # 11 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| Nos. Először is milyen lámpád van? Koyto vagy Bosch? Feltételezem, hogy Koyto. Csak azért kérdem mert olyanra érdemes cserélni amilyen jelenleg is. Valószínűleg azért nem állít, mert a lámpában lévő fogaskerekek túlugrottak az állító rudazaton. A megoldás az, hogy le kell melegíteni a lámpatestről a búrát és szétszedni a lámpát majd a helyére rakni mindent. Gyakran túlugrik állítás közben a végállásnál. Álltalában az történik, hogy a tag állítja-állítja, amikor kis ellenállást érez akkor még húz rajta egyet és annyi. Már túl is ugrott, Lehet szétszedni a lámpát. Ha kis mértékű a probléma, akkor Koyto esetében minden állító részt két csavar fog. Elvileg ha kiszeded őket akkor láthatod a rudazat végén a fogaskereket, illetve hogy az állító csavar fogaskereke az előtt vagy mögött van. Ha mögötte, a vissza rakni elé és kész Ha rossz az állító motor és Koyto a lámpa, akkor azt nehéz lesz cserélni. Álltalában a motort együtt adják a lámpával. Létezik állító motorral és anélküli változat is. Éppen ezért normálból nem lehet motorosat csinálni, mert le van "falazva" gyárilag a helye. Tehát erre is ügyelj.
|
|
| |
Janika | Dátum: Péntek, 2014.07.04, 06:56:48 | Üzenet # 12 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| Bosch esetén hasonló az eljárás, csak az a fajta lámpa sokkal ritkább...
|
|
| |
Árcsibácsi | Dátum: Szombat, 2014.07.05, 09:03:54 | Üzenet # 13 |
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 9
Állapot: Offline
| Köszönöm szépen, megpróbálkozom majd vele valamelyik hétvégén Remélem sikerülni is fog.
|
|
| |
|