Hétfő, 2024.11.25, 00:27:15
Az Ön belépési neve Vendég | Csoport "Vendégek"Üdvözöllek Vendég | RSS
Nyitólap | Profilom | Regisztráció | Kilépek | Belépés
Belépés
Statisztika
Keresés
[ Új üzenetek · Résztvevők · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
  • Oldal 1 / 1
  • 1
A fórum moderátora: Janika  
1997 1.5 16V - Árcsibácsi
ÁrcsibácsiDátum: Vasárnap, 2014.06.01, 12:39:56 | Üzenet # 1
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 9
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Sziasztok!

Nem túl rég én is szert tettem egy ilyen szépséges autóra smile Néhány alsó kategóriás, illetve elég rossz állapotú autó után végre úgy érzem, hogy olyat találtam, ami megdobogtatja a szívem smile

Az autó nem itthoni, osztrák import autó, óra szerint 147523 kilométerrel vettem meg. Az látszik az autón, hogy fényezve lett, valószínűleg még a kinti tulaja csinálta meg, mivel már egy-két helyen kopottas, sérült a fényezése. Ettől függetlenül gyönyörűen néz ki, még a vizsgasoron is megdicsérték smile

Van még tennivaló rajta, de szépen muzsikál. Ami elsőre fontos tennivaló lesz, az a kuplung javítása, ugyanis csúszik, sajnos.

Ezen kívül még van egy olyan gondom, amit nem tudom még, hogy hogyan kéne orvosolni, mégpedig az, hogy a vízhőfok mutatóm eléggé lengedez, mint a szélfútta szomorúfűz. Menet közben alig-alig megy fel a kis csavar mellől a mutató, viszont ha alapjáraton járatom (mondjuk lámpánál, vagy a ház előtt) akkor szépen megindul felfelé. Ebben tudtok esetleg segíteni? smile


Az üzenetet módosította: Árcsibácsi - Vasárnap, 2014.06.01, 12:40:16
 
JanikaDátum: Vasárnap, 2014.06.01, 17:23:36 | Üzenet # 2
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Szia!
Grat az automobilhoz smile Kísérjen sok százezer kilométeren át! biggrin A mutató lengéshez annyi lenne a kérdésem, hogy felmegy a maximumig a hőfok?
 
ÁrcsibácsiDátum: Hétfő, 2014.06.02, 13:02:44 | Üzenet # 3
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 9
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Nem volt a kocsiban sok benzin, hogy addig tartsam alapjaraton, de kozepszintig siman felmegy, de utana ha megindulok, eleg hamar leesik.

Az üzenetet módosította: Árcsibácsi - Hétfő, 2014.06.02, 13:03:25
 
middleagedDátum: Hétfő, 2014.06.02, 13:47:01 | Üzenet # 4
Hadnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 64
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Bár nem gyógyír a gondodra, mindenesetre a vízhőfokmérő érdekes itt is:

https://www.youtube.com/watch?v=mvJH8N02oZY
 
JanikaDátum: Hétfő, 2014.06.02, 21:30:32 | Üzenet # 5
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Middleaged, ez olyan hengerfejes, mint az atom...
 
ÁrcsibácsiDátum: Csütörtök, 2014.06.05, 10:49:31 | Üzenet # 6
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 9
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Na most megyegetek az autoval, kicsit teszteltem. Ha alapjaraton 'melegitem', akkor felmegy kozepszintig gond nelkul, de ha leallitom kb 1-2 percre vagy elindulok vele es kicsit huzamosabb ideig megyek 50-60at, akkor visszahul negyedig. Ami azert sztem tulzas.

Es meg valami: az alapjaratom ingadozik. Nem nagyon, de hallhatoan, kb 800-900 kozt ugral, nem tartom ezt se egeszsegesnek :-)
 
JanikaDátum: Vasárnap, 2014.06.08, 08:40:29 | Üzenet # 7
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Szerintem teljesen normális a hűtésed, bár látni kellene mit is csinál. Addig nincs gond, amíg nem forr a vized. Egy finomhangolásra van szükség a fojtószelepen szerintem, mert a 800as alapjárat sok.
 
ÁrcsibácsiDátum: Vasárnap, 2014.06.08, 11:19:48 | Üzenet # 8
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 9
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Sok a 800as alapjárat? :O Eddig minden autómon annyi volt kb biggrin Mi lenne akkor a jó érték?

Lambda szondát nem cseréltem még, bár azt se tudom, hogy szükséges-e, vagy még teszi a dolgát. Kell szereznem egy ledet, hogy ki tudjam villogtatni a hibakódokat, ha egyáltalán van valami eltárolva smile
 
ÁrcsibácsiDátum: Szerda, 2014.06.18, 18:37:22 | Üzenet # 9
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 9
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Sziasztok!

Kiderült, hogy mi volt a vízhőfok jeladó baja. Sajnos nem egy egyszerű kis kontakthiba volt, mint kiderült. Eleinte 90-100km alatt, később már 20-30km alatt elfolyt a hűtővíz az autóból, ugyanis kilyukadt a vízpumpa, és ott eresztette el a vizet.

Vízpumpa kicserélve, víz feltöltve, közben olajcsere is megvolt. Tökéletesen működik azóta smile
 
ÁrcsibácsiDátum: Szerda, 2014.07.02, 22:04:28 | Üzenet # 10
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 9
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Vannak még problémák az 1.5ös kisördöggel smile

A minap cseréltünk termosztátot is, mert hogy a régi úgy gondolta, hogy ő nem szívesen dolgozik, így nem volt hajlandó zárni. Csere megoldva, most már az is jó.

Viszont előjött egy újabb bibi. Elvittem fényszóró állításra a kocsit, kiderült, hogy a bal lámpám manuálisan teljes mértékben állíthatatlan, csak a motoros magasság állítás működik benne valamennyire. Se föl-le, se oldalra. A jobbos oldalra megy, de fel-le nem, valamint a motor csak 0 és 1es fokozat között állítja a magasságot, a 2-3-nál meg se moccan benne az állító motor.

Mi volna az ésszerűbb, venni egy komplett szett első lámpát (jobb-bal) motorral, és kicserélni, vagy valamit buherálni kéne a mostani lámpán?

Ha előbbi, akkor mennyibe kerül egy pár jó állapotú (állítható, nem vagy csak kicsit mattult projektoros) lámpa? Ha utóbbi, akkor mit kéne buheráljak? :P

És így utólag is bocsi a sok egymást követő hsz-ért, de ha szerkesztek, azt tudtommal nem fogjátok újként látni smile
 
JanikaDátum: Péntek, 2014.07.04, 06:51:22 | Üzenet # 11
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Nos. Először is milyen lámpád van? Koyto vagy Bosch? Feltételezem, hogy Koyto. Csak azért kérdem mert olyanra érdemes cserélni amilyen jelenleg is.
Valószínűleg azért nem állít, mert a lámpában lévő fogaskerekek túlugrottak az állító rudazaton. A megoldás az, hogy le kell melegíteni a lámpatestről a búrát és szétszedni a lámpát majd a helyére rakni mindent. Gyakran túlugrik állítás közben a végállásnál. Álltalában az történik, hogy a tag állítja-állítja, amikor kis ellenállást érez akkor még húz rajta egyet és annyi. Már túl is ugrott, Lehet szétszedni a lámpát. Ha kis mértékű a probléma, akkor Koyto esetében minden állító részt két csavar fog. Elvileg ha kiszeded őket akkor láthatod a rudazat végén a fogaskereket, illetve hogy az állító csavar fogaskereke az előtt vagy mögött van. Ha mögötte, a vissza rakni elé és kész smile
Ha rossz az állító motor és Koyto a lámpa, akkor azt nehéz lesz cserélni. Álltalában a motort együtt adják a lámpával. Létezik állító motorral és anélküli változat is. Éppen ezért normálból nem lehet motorosat csinálni, mert le van "falazva" gyárilag a helye. Tehát erre is ügyelj.
 
JanikaDátum: Péntek, 2014.07.04, 06:56:48 | Üzenet # 12
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Bosch esetén hasonló az eljárás, csak az a fajta lámpa sokkal ritkább...
 
ÁrcsibácsiDátum: Szombat, 2014.07.05, 09:03:54 | Üzenet # 13
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 9
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Köszönöm szépen, megpróbálkozom majd vele valamelyik hétvégén smile Remélem sikerülni is fog.
 
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Keresés:

Mazda 323 BA Klub © 2024Szeretnék ingyenes honlapot a uCoz rendszerben