|
|
Felni újra festése
| |
Janika | Dátum: Csütörtök, 2014.08.07, 12:01:23 | Üzenet # 1 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| Sziasztok! Ezen a nem túl nyárias, esős napon úgy gondoltam összedobok egy kis irományt, ha esetleg valaki a felnije újrafényezésén töri a fejét. Mivel szeretek mindent saját kezűleg csinálni, ezért a felni garnitúrámat újrafestettem és természetesen dokumentáltam képekkel illusztrálva Aki szeretne 10000ft/felni összeget megspórolni és van egy kis kézügyessége, azoknak ajánlom a következő kis tutorilat:
1) Adott ugyebár a felni. Esetemben egy MS felni, amely eredetileg arany színben pompázott, de valamelyik kis japó úgy gondolta, hogy jobb ebben a rózsaszín/ezüstös árnyalatban. Szerintem szőrnyű lett.
2) Mivel itt ott kopott volt a festés, nem volt elegendő a vízbe csiszolás. Lehet kapni dörzsi szivacsot, amellyel ésszel használva gyorsan le lehet csiszolni a lakk réteget és a kopott részeket. A polírozni kívánt peremet is fel kell csiszolni. Elég hosszadalmas folyamat, a szettre 12 óra kézi munka szükséges, persze megfelelő szerszámokkal, géppel gyorsabban megy.
3) Ha megvan a durva csiszolás, jöhet az egyre finomabb. Szépen lépcsőzetesen használjuk a csiszolóvásznat: 180-240-400
4) A legvégén jöhet a vízpapírral történő csiszolás bő vízzel, 1200-1500-as vászonnal.
5) Jöhet a felület teljes tisztítása. Slaggal, bő vízzel leveretni majd száradni hagyni. Ezután zsírtalanítás következik. Én ablakmosó folyadékot és konyhai papírtörlőt használtam, maradéktalanul lehoz minden szennyeződést.
6) Ha alaposan megtisztítottuk a hajlatoknál is jöhet a maszkolás. Egyébként az öt széles küllő miatt kevesebbet kell pepecselni, mint egy OZ sok küllős felnivel A maszkolásnál normál festésnél használt vékony takaró szalagot használtam, mivel a peremet nem szerettem volna festeni. Figyelni kell, hogy a szalagot 3-4 cm-ként félig be kell szakítani, hogy az ívet tudjuk követni.
7) Jöhet az újságpapír mint bevált maszkoló anyag Ügyelni kell arra, hogy ne maradjon rés sehol, ahol a peremet vagy az abroncsot összefújhatjuk.
|
|
| |
Janika | Dátum: Csütörtök, 2014.08.07, 12:13:37 | Üzenet # 2 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| 8) Ezután jöhet az alapozó. Nos ennek hiányában több réteg festék is megteszi. Személy szerint négy réteg festéket alkalmaztam. Ügyelni, kell a küllők hajlatainál mindenhová jusson festék. A Prevent arany színű keréktárcsa sprayt használtam. Másfél flakon elég a négy kerékre. A nyári napsütésben gyönyörűen csillognak a szemcsék, ahogy fújod a felnit, csak ajánlom.
9) Jöhet a többi réteg is. Szép lett, de a lakk réteg tette igazán ütőssé! Használjuk a Prevent keréktárcsa lakkját vagy a Rally lakkját. Nem lépett reakcióba más termékkel a festék ezért ajánlom mindkét márkát. Persze végezzünk próbát előtte valami kisebb felületen vagy a felni küllőjének hátsó oldalán. Ebből 3 réteg elég, kb. 5-8 perc száradási időt hagytam, de meleg volt, ezért hamar száradt. Viszont itt el kell döntenünk, hogy a maszkolást visszabontjuk-e vagy nem. A peremet polírozva számolni kell azzal, hogy idővel oxidálni fog a felület, minimális karbantartást igényel majd. Ha pedig polírozzuk és lakkozzuk értelem szerűen veszíteni fog fényéből, viszont nem kell tartani az oxidálástól. Én ezt az utat választottam, így kissé matt maradt a perem, de nincs rá gond a későbbiekben Természetesen az abroncsot nem lakkozzuk, ezért új maszkolást kell készíteni.
10) És kész
11) Egy gyári matricával teljes az összhang:
ELŐTTE:
UTÁNA:
|
|
| |
McCoy | Dátum: Csütörtök, 2014.08.07, 18:38:44 | Üzenet # 3 |
Őrnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 84
Állapot: Offline
| Az igen, szép munka Janika. Én is megcsinálnám szivesen a magamét de sajna nekem már a komolyabb karcokat is le kell tüntetni (előző tulaj jól "összebaszta" a felnint) így ez a móka egyenlőre kimarad.
De tényleg fajin
|
|
| |
|