Műszerfal izzócsere
|
|
Ice-Man | Dátum: Kedd, 2014.09.30, 10:56:48 | Üzenet # 1 |
Őrmester
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 29
Állapot: Offline
| Sziasztok!
A műszerfalamban kiégett az egyik izzó és igen kellemetlennek éreztem sötétedés után, hogy nem látom a lényeges információkat. Így nekiláttam kicserélni és gondoltam dokumentálom az oda vezető utat. Íme:
0. Ha nem akarosz rövidzárlatot csinálni vagy, hogy meg ...szon az áram kösd le az akkumulátort.
1. Told teljesen előre a két első széket. Így a könyék támasz két oldalán találsz 1-1 csavart. Ezeket csavard ki.
2. Mostmár könnyen kimozgatható az elem. Elől két fül fogja (piros) ezeket felfelé kipattintva kiemelhető az egész. A képet visszafelé csináltam.
3. A láthatóvá vált váltó borító elem végén szintén van két csavar azokat is vedd ki. Az előző képen zöldel jelölve. A borítás hátrafelé csúsztatható. Ha szükséges ki lehet venni teljesen, csak ne felejtsd el lekötni a kábeleket. Én elfértem úgy hogy csak hátrébb toltam az egészet. A váltót érdemes 2-4-R pozícióba tenni. Máskülönben nem fogod tudni hátrahúzni.
4. Ezután le kell szerelni a kormány alatti borító elemet. Először a műszerfal bal oldalon lévő háromszög szerű borító elemet kell eltávolítani. 3 patent (pirossal) és két fűl (zölddel) fogja. Egy lapos csavarhúzóval kipattintható. A takaró alatt van két csavar ezeket ki kell csavarozni (sárga nyíl).
5. Ezután lehet lepattintani az alsó elemet. Láttam olyan képeket ahol a szemüveg tartón belül van egy csavar (piros). (Akinek van erről infója az szóljon). Az elem maga egy határozott mozdulattal lefelé leszedhető. Két fül tartja a helyén (zöld), hasonlóak mint a könyöklőnél.
6. Ha ez az elem lent van akkor a kormány két oldalán találtok 1-1 csavart (piros). Ezek rögzítik a helyére a műszerfal takaró elemét. Ki velük:) Ne húzd nagyon előre, mert le kell kötni a kapcsolók kábeleit. Mind egyedi nagyon összekeverni nem lehet őket:)
7. Ezután már csak négy csavar választ el a céltól (pirossal). Ezeket kicsavarva előbbre tudod húzni a műszer egységet.
Itt is óvatosan mert az egység hátulján le kell kötni 3 csatlakozót (piros).
Az izzókat könnyen ki tudtam cserélni. Egy-egy fordítható foglalatban vannak az egység hátoldalán (találkoztam olyannal is, ahol forrasztani kell az izzókat). Zöldes színnel a háttér világítás, fekete az összes többi. A háttér világításhoz az irányjelzőkbe és a kevés benzin visszajelző világításához összesen 5db T10-es izzó kell. A többi világítás a felszereltségtől függ ha jól számoltam összesen 15db T5-ös izzó való a többi visszajelző világításához. (Valaki megerősítené a típust?) A kapcsolókba (ködlámpa stb) még kisebb izzó való. (Esetleg tudja valaki mi a típusa?) Figyelem! Ne kezdjétek el szétszedni mint én, mert utána vadászhatjátok a rugókat az udvaron. Az izzó egy kerek szintén elfordítható foglalatban van.
Ha esetleg az üveg tört be vagy a fekete kávát cserélnéd akkor a műszer egységen körbe vannak műanyag patent félék. Nem kell feszegetni az egészet szépen körbemenve kipattintahtóak.
|
|
| |
ekesbaba | Dátum: Szombat, 2015.08.15, 06:04:28 | Üzenet # 2 |
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 12
Állapot: Offline
| Sziasztok,
tegnap nekem is elhalt az egyik izzó a sebességmérő mögött. Nekünk '97-es van, abba milyen izzó kell?
Üdv
Attila
|
|
| |
Ice-Man | Dátum: Szerda, 2015.08.19, 09:50:54 | Üzenet # 3 |
Őrmester
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 29
Állapot: Offline
| Háttér világításnak, irányjelzőnek, kevés a lónyál jelzőnek t10-es, többi visszajelzőknek t5.
|
|
| |
ekesbaba | Dátum: Péntek, 2015.08.21, 17:27:55 | Üzenet # 4 |
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 12
Állapot: Offline
| Sziasztok,
neki mentem az izzó cserének. A '97-es óraegység kiszerelése tized annyira sem nehéz, mint a régebbi műszerfalasé. négy csavar tartja a kávát és három az óraegységet. Én leszedetem a bajuszkapcsolók burkolatát is, ne karcolódjon.
Tehát: ennek az óraegységnek
így néz ki a hátulja:
A pirossal jelölt izzók hivatottak magát az órákat megvilágítani, a többi visszajelző lámpa. Ezeken volt egy zöld áttetsző műanyag borítás.
Az újakra nem raktam fel, illetve a T5 ről leszedtem, így nagyobb a fényerő. Gondolkoztam leden, de akkor megszűnik a fényerő állíthatósága....
|
|
| |
snakedoc | Dátum: Szombat, 2015.09.12, 14:38:17 | Üzenet # 5 |
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 6
Állapot: Offline
| Köszi szépen a tanácsokat és a fotókat, igencsak jól jöttek a mai napon! Nagyon könnyedén lebontható a műszerfal és ezzel a folyamatleírással pofon egyszerű volt a munka!
|
|
| |
csabi0210 | Dátum: Kedd, 2017.01.17, 11:01:04 | Üzenet # 6 |
Közlegény
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 1
Állapot: Offline
| Hello nekem egy 1995 es mazda 323 BA van és én is szeretnem megcsinálni ezt az izzócserét mert döglődik pár izzó. Az elrendezés a 95 ős ben is hasonló,meg próbálhatom szétszedni ezek alapján?,Mire figyeljek nagyon?!
|
|
| |
snakedoc | Dátum: Vasárnap, 2017.02.26, 08:37:00 | Üzenet # 7 |
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 6
Állapot: Offline
| Igen a Tiedé is ilyen, ezen aleírás alapján simán menni fog!!
|
|
| |
rezirudi | Dátum: Vasárnap, 2017.03.12, 09:22:32 | Üzenet # 8 |
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 1
Állapot: Offline
| Sziasztok ! Nekem 98-asom van, facelift utáni,mint fentebb ekesbaba-nak. A műszerfal 3 csavarja mellett az említett káva 4 db csavarját hol keressem ? A válasszal sokat segítenétek. Köszi ! Rudi
|
|
| |