Péntek, 2024.11.22, 08:19:48
Az Ön belépési neve Vendég | Csoport "Vendégek"Üdvözöllek Vendég | RSS
Nyitólap | Profilom | Regisztráció | Kilépek | Belépés
Belépés
Statisztika
Keresés
[ Új üzenetek · Résztvevők · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
  • Oldal 1 / 1
  • 1
A fórum moderátora: Janika  
Külső féltengely gumiharang csere.
JanikaDátum: Szerda, 2011.12.28, 21:15:00 | Üzenet # 1
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Az időben észrevett kiszakadt féltengely gumiharang egy hatalmas költségtől tud megóvni. Szervízben leszedik a kiszakadt gumiharangot és mivel nagy az esélye, hogy por került a csapágyba kapásból felújítják és csak utána rakják fel a nagyjából 1500 forintos gumiharangot. A végöszzeg így 25000 forintra rúg!!! Otthon pár szerszámmal simán kicserélhető 1-2 óra alatt. Nézzük mi az eljárás. Sajnos saját autómon nem tudtam a korai sötétedés miatt kiértékelhető fotókat csinálni telefonnal, így egy másik honlapról (Club 323F) szerzett képek alapján mutatom meg a lépéseket.

1) Kézifék behúz, sebességbe rak.

2) Felni középső kupakját le kell szedni (acél felni esetén ez a lépés kimarad), a féltengely végén lévő anya leütött szélét egy lapos csavarhúzó és egy kalapács segítségével vissza kell ütni



3) 32-es bit és egy hajtószárra lesz szükség, amire egy hosszú csővet rá kell húzni, hogy legyen erőkar.



4) Az alsó lengővilla bekötési pontjánál alá kell támasztani egy krokodil emelővel.





5) Most le lehet szedni a felnit, felemelheted az autót és leveheted a féltengely végéről az anyát

6) Most két eljárással is ki lehet szedni a féltengelyt:
a) lekötöd a trapézgömbfejnél a lengőkart


b) lekötöd a lengéscsillapító alsó két csavarját, amivel a kerékagyhoz kapcsolódik


7) Most ki kell tekerni a kormányt a külső oldalra és kézi erővel ki kell rángatni a féltengelyt, de óvatosan, hehogy a váltó felől húzd ki, mert akkor lesz még vele egy kis meló...



8) A bilincseket, amivel rögzítve van a kiszakadt gumiharang, le kell szedni.



9) Kalapáccsal óvatosan le kell ütni a csuklót a féltengelyről. Ha alapaos akarsz lenni, és nem csak egy tűhegynyi lyuk volt a gumiharangodon akkor érdemes Brigéciollal kimosni teljesen a csapágyat vagy fel vagy leszerelt állapotban (én javaslom a leszerelt állapotú tisztítást).



10) A csupasz féltengelyre fel kell húzni a kisebb csőbilincset (ha azt használsz, mert lehet széles kötegelőt is) és a gumiharangot.

11) Bő zsírzás felrakás előtt ajánlott a csuklóban (általában grafitos zsírt szoktak használni, de megteszi a normál gépzsír is).

12) A nagyobb csőbilincs is mehet a kerékagyra. A csukló mehet vissza a tengelyre, óvatosan kalapáccsal segítve neki.

Csatolmányok: 4600526.jpg (29.6 Kb) · 7994934.jpg (27.9 Kb) · 7796355.jpg (17.5 Kb) · 2170579.jpg (15.7 Kb) · 4030294.jpg (12.8 Kb) · 6331357.jpg (35.2 Kb) · 3943284.jpg (14.6 Kb) · 0518403.jpg (28.0 Kb) · 8152703.jpg (34.0 Kb) · 8883515.jpg (17.6 Kb)
 
JanikaDátum: Szerda, 2011.12.28, 21:18:52 | Üzenet # 2
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
13) Mehet zsír a gumiharangra is, de digyázz, ne nyomd szinültig!

14) Mehet a helyére a gumiharang és most már lehet rögzíteni.



15) Vissza kell ügyeskedni a féltengelyt a kerékagyba.

16) Visszaszerelhető a futómű is a fordított lépésekben.

És kész.
Csatolmányok: 8345180.jpg (34.3 Kb)
 
JanikaDátum: Hétfő, 2016.01.04, 18:35:55 | Üzenet # 3
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Az már cserés lesz...
 
galuska22Dátum: Csütörtök, 2016.01.07, 17:46:03 | Üzenet # 4
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 6
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Rendben akkor cserélem mind a kettőt köszi!
 
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Keresés:

Mazda 323 BA Klub © 2024Szeretnék ingyenes honlapot a uCoz rendszerben