Janika | Dátum: Vasárnap, 2012.10.07, 18:30:08 | Üzenet # 1 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| A versenysportban is használatos, főként nagyobb fordulatszámok eléréséhez használt tuningeljárás a lendkerék tuningja. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a gyári, bizonyos tömegű lendkerék helyére egy kisebb tömegű, kisebb tehetetlenségi nyomatékú lendkerék kerül, melyet a versenysportban ultrakönnyű, nagyszilárdságú lemezlendkerékkel oldanak meg, melynek tömege akár fele, harmada is lehet az eredetinek. Az utcai tuningautók esetében ez a súlycsökkentés kb. 20-35 % közötti. Az utcai sport lendkerékkel szerelt autó gyorsabb, pörgősebb, Emelkedőkön kevésbé veszít sebességéből, élénkebben reagál minden egyes gázadásra. Hátrányos befolyása a jármű semmilyen tulajdonságára nincsen, sem a motor járásának egyenletességét, sem az alapjárati fordulatszámot károsan nem befolyásolja.
A lendkerék tuningja: Ez a módszer igen kevéssé elterjedt módszer az utcai teljesítménynövelésben. Ennek oka az, hogy a külföldi tuningcégek ritkán foglalkoznak egyes motoralkatrészek átalakításával. A lendítőkerék sportváltozatban történő gyártása viszont igen költséges ahhoz képest, hogy mit nyújt.
A lendkerék feladata: Lényegében egy nagy tömegű, ennek köszönhetően nagy tehetetlenségi nyomatékkal bíró forgó alkatrész a főtengely és a tengelykapcsoló közé építve, mely egyenletessé teszi a motor járását, tehetetlenségi energiáját felszabadítván csökkenti bizonyos helyzetekben a motor lelassulását.
A sportlendkerék nem jelent mást, mint egy a gyárihoz képest csökkentett tömegű lendítőkereket, mely a versenysportban lemezlendkerék néven fut. Anyaga magasan ötvözött, nagyszilárdságú aluminium öntvény kiegyensúlyozva csekélyke súllyal. Az utcai sportlendkerék maximum 100-150 1/min-nel viszi feljebb az alapjárati fordulatszámot, míg a motor egyenletessége sem szenved csorbát!
Előnye: -könnyű dugattyújárás -nagyobb motorfordulatszám -könnyebb nyomatékfelvétel
Hátránya: -magas alapjárati fordulatszám -hirtelen motormozgások
Az utcai sportlendkerék gyártásának menete a következő: -pontos szilárdsági és geometriai tervezés -kikönnyítés -hőkezelés -tömegkiegyensúlyozás
A sportlendkerék beépítése semmilyen további problémával nem jár!
Íme egy videó, mennyit is számít ha egy könnyebb lendítőkereket építünk be. Egy Subaru Impreza gyári 8,8kg-os lendítőkereke helyett egy 5,95kg-os lendítőkerék került beépítésre. Az eredmény magáért beszél:
És hogy a Mazda 323F-nél maradjunk egy V6-oson is kicserélték a lendítőkereket:
|
|
| |
Nándi | Dátum: Szerda, 2012.10.24, 20:45:50 | Üzenet # 2 |
Közlegény
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 15
Állapot: Offline
| Persze nem utolsó soron alaposság, precízió, utólagos mérések, ellenőrzés és egy röntgen hogy nincs e szemmel nemlátható repedés mert amiket hallottam eléggé nagy problémát tud okozni egy ilyen hajszálrepedés.
|
|
| |