Péntek, 2024.11.22, 07:31:54
Az Ön belépési neve Vendég | Csoport "Vendégek"Üdvözöllek Vendég | RSS
Nyitólap | Profilom | Regisztráció | Kilépek | Belépés
Belépés
Statisztika
Keresés
[ Új üzenetek · Résztvevők · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
  • Oldal 1 / 1
  • 1
A fórum moderátora: Janika  
Lendkerék könnyítés
JanikaDátum: Vasárnap, 2012.10.07, 18:30:08 | Üzenet # 1
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
A versenysportban is használatos, főként nagyobb fordulatszámok eléréséhez használt tuningeljárás a lendkerék tuningja. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a gyári, bizonyos tömegű lendkerék helyére egy kisebb tömegű, kisebb tehetetlenségi nyomatékú lendkerék kerül, melyet a versenysportban ultrakönnyű, nagyszilárdságú lemezlendkerékkel oldanak meg, melynek tömege akár fele, harmada is lehet az eredetinek. Az utcai tuningautók esetében ez a súlycsökkentés kb. 20-35 % közötti. Az utcai sport lendkerékkel szerelt autó gyorsabb, pörgősebb, Emelkedőkön kevésbé veszít sebességéből, élénkebben reagál minden egyes gázadásra. Hátrányos befolyása a jármű semmilyen tulajdonságára nincsen, sem a motor járásának egyenletességét, sem az alapjárati fordulatszámot károsan nem befolyásolja.

A lendkerék tuningja: Ez a módszer igen kevéssé elterjedt módszer az utcai teljesítménynövelésben. Ennek oka az, hogy a külföldi tuningcégek ritkán foglalkoznak egyes motoralkatrészek átalakításával. A lendítőkerék sportváltozatban történő gyártása viszont igen költséges ahhoz képest, hogy mit nyújt.

A lendkerék feladata: Lényegében egy nagy tömegű, ennek köszönhetően nagy tehetetlenségi nyomatékkal bíró forgó alkatrész a főtengely és a tengelykapcsoló közé építve, mely egyenletessé teszi a motor járását, tehetetlenségi energiáját felszabadítván csökkenti bizonyos helyzetekben a motor lelassulását.

A sportlendkerék nem jelent mást, mint egy a gyárihoz képest csökkentett tömegű lendítőkereket, mely a versenysportban lemezlendkerék néven fut. Anyaga magasan ötvözött, nagyszilárdságú aluminium öntvény kiegyensúlyozva csekélyke súllyal. Az utcai sportlendkerék maximum 100-150 1/min-nel viszi feljebb az alapjárati fordulatszámot, míg a motor egyenletessége sem szenved csorbát!

Előnye:
-könnyű dugattyújárás
-nagyobb motorfordulatszám
-könnyebb nyomatékfelvétel

Hátránya:
-magas alapjárati fordulatszám
-hirtelen motormozgások

Az utcai sportlendkerék gyártásának menete a következő:
-pontos szilárdsági és geometriai tervezés
-kikönnyítés
-hőkezelés
-tömegkiegyensúlyozás

A sportlendkerék beépítése semmilyen további problémával nem jár!

Íme egy videó, mennyit is számít ha egy könnyebb lendítőkereket építünk be. Egy Subaru Impreza gyári 8,8kg-os lendítőkereke helyett egy 5,95kg-os lendítőkerék került beépítésre. Az eredmény magáért beszél:



És hogy a Mazda 323F-nél maradjunk egy V6-oson is kicserélték a lendítőkereket:

 
NándiDátum: Szerda, 2012.10.24, 20:45:50 | Üzenet # 2
Közlegény
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 15
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Persze nem utolsó soron
alaposság, precízió, utólagos mérések, ellenőrzés
és egy röntgen hogy nincs e szemmel nemlátható repedés mert amiket hallottam eléggé nagy problémát tud okozni egy ilyen hajszálrepedés. smile
 
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Keresés:

Mazda 323 BA Klub © 2024Szeretnék ingyenes honlapot a uCoz rendszerben