Rezonátorcső, szívórendszer átépítés
|
|
Janika | Dátum: Vasárnap, 2012.01.22, 13:46:18 | Üzenet # 1 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| A szűrőház cseréje az egyik oldala a szívó oldali tuningnak. Az üzletekben kapható rozsdamentes polírozott csövek belső ellenállása a simább felületnek köszönhetően jobb és bármilyen kialakításban kapható. Megfelelő szilikon cső átalakítóval könnyedén kialakítható a gyári rendszer formája. Minimális teljesítmény egy ilyen csővel is elérhető. A szükséges alkatrészeket tartalmazó gyári szívórendszerből át kell telepíteni azokat (karter, hmérséklet jeladó, légtömegmérő, stb.). Kapható olyan cső, amelyeken ezekhez szüksége elágazások, furatok ki vannak alakítva, így könnyedén átalakítható a rendszer akár otthon házilag is.
A gyári légszűrőcsövek általában műanyagból, vagy gumiból készült harmonika alakú csövek. Köztudott, hogy a gyári légszűrőház nem a motorhoz van rögzítve, hanem a kasztnihoz, így a légszszűrőcsöveknek kell kiegyenlíteni a motor rezgését. Hátránya, hogy a harmonika szerkezet miatt a levegő nem tud egyenletesen és nagy sebességgel áramlani. Ezért találták ki a rezonátorcsövet, mely nem más, mint egy belülről teljesen sík, polírozott fém cső. Itt a levegő áramlását semmi sem akadályozza, viszont a cső átmérőjét gondosan ki kell választani. A túl nagy átmérőjű csőben lelassul a levegő, így nem érjük el a kívánt hatást. Általánosan a következők szerint érdemes választani: 1.6-os motorig 65mm átmérőjű cső, felette pedig a 75mm-es cső az ajánlott.
|
|
| |
Ati | Dátum: Hétfő, 2013.07.29, 15:50:31 | Üzenet # 2 |
Őrmester
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 34
Állapot: Offline
| Szia Janika! Légyszíves segíts nekem, hogy melyikre érdemesebb beruháznom, egy típus specifikus csőre (ami konkrétan ez lenne: http://www.importtuning.hu/catalog/catalog/product_info.php?products_id=1825&osCsid=836dbeeff7656a3ae469911a551dfe2e - szerintük ez ¤76-os .) Vagy egy általam összeállított ¤60-as, ami esetleg hosszabb lenne, így talán hidegebb levegőt kapna!? A 76 nem túl nagy az 1.5ös motorhoz ha szűkítővel van 'összehozva'? Köszönöm a válaszod előre is!
|
|
| |
Janika | Dátum: Hétfő, 2013.07.29, 22:22:19 | Üzenet # 3 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| Üdv! Szerintem nem vészes a 76-os. Skullnak raktunk össze egyet anno, tökéletesen ment vele az autó, nem lett gyengébb. A lényeg igazából abban rejlik, hogy minél hidegebb levegőt kapjon a motor, tehát minél messzebb kell a beszívott levegőt elvezetni a motortól.
|
|
| |
Moyko | Dátum: Szerda, 2013.07.31, 14:54:21 | Üzenet # 4 |
Őrmester
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 33
Állapot: Offline
| Csak halkan megkérdezném :
Miféle teljesítmény, vagy akusztikai előnye van ezeknek a direkt szűrőknek? szabad e univerzálisat noname-et venni (20 000Ft) ? vagy csak a márkásabb K&N, CDA -t?
Nem értek hozzá, ezért érdekelne hogy egy 1.5 motornál van e értelme, vagy "ha nincs hova tenni a pénzed akkor vedd meg" kategória.
Moyko
|
|
| |
Janika | Dátum: Szerda, 2013.07.31, 21:41:03 | Üzenet # 5 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| Nyilván nem fogsz az ülésbe tapadni egy ilyen szűrőtől, de ez a legkönnyebb és legolcsóbb módja a "tuningnak". Innen indul mindenki. Egy 1.5-ből ne várj csodát egy szűrőtől. Ott komolyabban bele kell nyúlni a motorba, ha teljesítményt akarsz. Ha megfelelően gondozod, a Simota is megfelelő mint szűrő, de ha márkát akarsz akkor jöhet a K&N, CDA. Olyan mint a cipővásárlás. A kínai gagyival is tudsz járni, de a Nike sokkal tovább bírja
|
|
| |
Kike | Dátum: Csütörtök, 2013.08.01, 11:36:46 | Üzenet # 6 |
Alezredes
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 120
Állapot: Offline
| és nem utolsó sorban a Nike sokkal jobban is néz ki. Én személy szerint nem sok értelmét látom a "dircsiszürcsi"-nek. Nálam ami érezhető javulást okozott az a kipurendszer(nyilván az komolyabb kiadás) persze attól sem lett MPS de magasabb fordulaton élénkebb az autó. A kilincseket és a tükröt fújasd színre, azzal többre mész és kb a teljesítményed is azonos marad
|
|
| |
Kike | Dátum: Csütörtök, 2013.08.01, 11:40:15 | Üzenet # 7 |
Alezredes
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 120
Állapot: Offline
| nem teljesen kapcsolódik a témához de ha teljesítményt akarsz előbb vegyél normális féket.
|
|
| |
Moyko | Dátum: Csütörtök, 2013.08.01, 18:32:16 | Üzenet # 8 |
Őrmester
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 33
Állapot: Offline
| Kike, most dobattam le a nyergeket mert berohadt... az első tárcsákat felszabályoztattam, idén még jó. de szívesen vennék tanácsot dob és tárcsa fék ügyben.
|
|
| |
Janika | Dátum: Csütörtök, 2013.08.01, 21:41:53 | Üzenet # 9 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| Egy japó stílusú dobbal jobban lélegzik a kicsike, persze ezekből is van méreg drága. Tárcsafékből az 1.8 vagy a V6 féke ajánlott első lépcsőként.
|
|
| |
Kike | Dátum: Péntek, 2013.08.02, 09:47:50 | Üzenet # 10 |
Alezredes
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 120
Állapot: Offline
| Tudomásom szerint az MX5 1.8 féke csonkállvány cserével tutira jó a miénkre is, és akkor van egy komolyabb féked ami jól is néz ki a kocsi alatt, annál jobb/nagyobb szerintem ehhez a mocihoz nem kell hisz a gyárival is megállsz, előbb utóbb . ha V6 féket szeretnél az bizony osztókör módosítással is jár tehát akkor felni csere is de akkor inkább vegyél egy V6-ot.
Nyilván te tudod mi neked a fontos. Egy biztos a tuning nem olcsó hobbi. Visszagondolva már okos vagyok én is de már 5év elteltével nem vágok bele egy ilyen horderelyű projectbe már marad ahogy van. amit viszont láttam megválosítva a BG széria 1.8 motorja és futóműve a BA alatt. 131paripa jól megy... 260mm tárcsa elől asszem 250 hátul ami mondjuk a mi 235mm első tárcsánkhoz képest elég nagynak mondható. akkor mondhatod hogy volt teljesítmény növekedés és meg is tudsz állni Illetve tehetsz bele BA 1.8-at is természetesen... Kinek mennyi fér bele.
Én személy szerint nem reckírozom ,hogy megállítanak kinyitom a mocitetőt papíron 1.5 aztán a fakabát azt látja V6 24 szelep... nehéz megmagyarázni mert számomra a V6 amiből olyan hang jön elő amit nem tud 1 4hengeres se produkálni a 6henger az 6henger...
de egy chip egy lötty vagy bármi, marketing szempontból szupi dolog de szart sem fogsz elérni vele sajnos.
Ui:mintha tegnap láttalak volna a lurdynál csak épp kifele mentél... de lehet tévedek. érdemes kijönni sok dolgot tapasztaltunk már a típusnál.
|
|
| |
Kike | Dátum: Péntek, 2013.08.02, 09:51:39 | Üzenet # 11 |
Alezredes
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 120
Állapot: Offline
| egyébként a téma szakértője Gebriel aki lerágta ezt a témát rendesen...
|
|
| |
Gebriel | Dátum: Péntek, 2013.08.02, 19:52:36 | Üzenet # 12 |
Hadnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 65
Állapot: Offline
| KIKE ittál ilyen kora reggel?
MX-5 féke nem jó.
BG és BA 1.8 első fék ugyan az.
Fék donorok: BG 1.8 DOHC BA 1.8 MX-3 1.6 és 1.8V6
osztókor módosítással: BA 2.0 V6 Amire köv lépcsőbe mehet fel a mazda 6 első tárcsa nyereggel három méretben 283mm 300mm 323mm.
|
|
| |
Moyko | Dátum: Péntek, 2013.08.02, 20:24:01 | Üzenet # 13 |
Őrmester
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 33
Állapot: Offline
| Idézet Ui:mintha tegnap láttalak volna a lurdynál csak épp kifele mentél... de lehet tévedek. érdemes kijönni sok dolgot tapasztaltunk már a típusnál. Igen épp a felniket passzoltam el, fogalmam sem volt arról hogy ilyet tali van, köv héten is lesz? szívesen összefutnék már egy két taggal megj: elhagytam a belépőmet negyed órát szarakodtam még kijutottam
ha jól értettem : elvileg simán bemegyek a "bót"ba és kérek az 1.8 ashoz való tárcsa féket és "jó idő"? (ilyen belsőhűtésest kell venni?)
( pontos típust dobra kaphatok, hogy milyet érdemes venni? A hátsó részt nem bolygatnám gondolom rengeteg pénz kicserélni tárcsára... )
|
|
| |
Janika | Dátum: Szombat, 2013.08.03, 05:54:58 | Üzenet # 14 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| Nem ilyen egyszerű, mert a nyerget is cserélni kell mellé a betétekkel együtt.
Igen, minden héten ott "lazulunk"
|
|
| |
Gebriel | Dátum: Szombat, 2013.08.03, 11:36:35 | Üzenet # 15 |
Hadnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 65
Állapot: Offline
| Meg a csonkállványt is cserélni kell ki ne felejtsétek.
|
|
| |