Péntek, 2024.04.19, 05:48:11
Az Ön belépési neve Vendég | Csoport "Vendégek"Üdvözöllek Vendég | RSS
Nyitólap | Profilom | Regisztráció | Kilépek | Belépés
Belépés
Statisztika
Keresés
[ Új üzenetek · Résztvevők · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
  • Oldal 1 / 2
  • 1
  • 2
  • »
A fórum moderátora: Janika  
Fórum » Minden ami tuning! » Motor tuning » Rezonátorcső, szívórendszer átépítés
Rezonátorcső, szívórendszer átépítés
JanikaDátum: Vasárnap, 2012.01.22, 13:46:18 | Üzenet # 1
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
A szűrőház cseréje az egyik oldala a szívó oldali tuningnak. Az üzletekben kapható rozsdamentes polírozott csövek belső ellenállása a simább felületnek köszönhetően jobb és bármilyen kialakításban kapható. Megfelelő szilikon cső átalakítóval könnyedén kialakítható a gyári rendszer formája. Minimális teljesítmény egy ilyen csővel is elérhető. A szükséges alkatrészeket tartalmazó gyári szívórendszerből át kell telepíteni azokat (karter, hmérséklet jeladó, légtömegmérő, stb.). Kapható olyan cső, amelyeken ezekhez szüksége elágazások, furatok ki vannak alakítva, így könnyedén átalakítható a rendszer akár otthon házilag is.

A gyári légszűrőcsövek általában műanyagból, vagy gumiból készült harmonika alakú csövek. Köztudott, hogy a gyári
légszűrőház nem a motorhoz van rögzítve, hanem a kasztnihoz, így a légszszűrőcsöveknek kell kiegyenlíteni a motor rezgését. Hátránya, hogy a harmonika szerkezet miatt a levegő nem tud egyenletesen és nagy sebességgel áramlani.
Ezért találták ki a rezonátorcsövet, mely nem más, mint egy belülről teljesen sík, polírozott fém cső. Itt a levegő áramlását semmi sem akadályozza, viszont a cső átmérőjét gondosan ki kell választani. A túl nagy átmérőjű csőben lelassul a levegő, így nem érjük el a kívánt hatást. Általánosan a következők szerint érdemes választani: 1.6-os motorig 65mm átmérőjű cső, felette pedig a 75mm-es cső az ajánlott.



Csatolmányok: 1681813.jpg (35.7 Kb) · 1443419.jpg (33.7 Kb)
 
AtiDátum: Hétfő, 2013.07.29, 15:50:31 | Üzenet # 2
Őrmester
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 34
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Szia Janika! Légyszíves segíts nekem, hogy melyikre érdemesebb beruháznom, egy típus specifikus csőre (ami konkrétan ez lenne: 
http://www.importtuning.hu/catalog/catalog/product_info.php?products_id=1825&osCsid=836dbeeff7656a3ae469911a551dfe2e - szerintük ez ¤76-os .)
Vagy egy általam összeállított ¤60-as, ami esetleg hosszabb lenne, így talán hidegebb levegőt kapna!?
A 76 nem túl nagy az 1.5ös motorhoz ha szűkítővel van 'összehozva'?  
Köszönöm a válaszod előre is!
 
JanikaDátum: Hétfő, 2013.07.29, 22:22:19 | Üzenet # 3
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Üdv! Szerintem nem vészes a 76-os. Skullnak raktunk össze egyet anno, tökéletesen ment vele az autó, nem lett gyengébb. A lényeg igazából abban rejlik, hogy minél hidegebb levegőt kapjon a motor, tehát minél messzebb kell a beszívott levegőt elvezetni a motortól.
 
MoykoDátum: Szerda, 2013.07.31, 14:54:21 | Üzenet # 4
Őrmester
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 33
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Csak halkan megkérdezném :

Miféle teljesítmény, vagy akusztikai előnye van ezeknek a direkt szűrőknek? szabad e univerzálisat noname-et venni (20 000Ft) ? vagy csak a márkásabb K&N, CDA -t?

Nem értek hozzá, ezért érdekelne hogy egy 1.5 motornál van e értelme, vagy "ha nincs hova tenni a pénzed akkor vedd meg" kategória.

Moyko
 
JanikaDátum: Szerda, 2013.07.31, 21:41:03 | Üzenet # 5
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Nyilván nem fogsz az ülésbe tapadni egy ilyen szűrőtől, de ez a legkönnyebb és legolcsóbb módja a "tuningnak". Innen indul mindenki. Egy 1.5-ből ne várj csodát egy szűrőtől. Ott komolyabban bele kell nyúlni a motorba, ha teljesítményt akarsz. Ha megfelelően gondozod, a Simota is megfelelő mint szűrő, de ha márkát akarsz akkor jöhet a K&N, CDA.
Olyan mint a cipővásárlás. A kínai gagyival is tudsz járni, de a Nike sokkal tovább bírja smile
 
KikeDátum: Csütörtök, 2013.08.01, 11:36:46 | Üzenet # 6
Alezredes
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 120
Hírnév: 0
Állapot: Offline
smile smile és nem utolsó sorban a Nike sokkal jobban is néz ki. Én személy szerint nem sok értelmét látom a "dircsiszürcsi"-nek.
Nálam ami érezhető javulást okozott az a kipurendszer(nyilván az komolyabb kiadás) persze attól sem lett MPS de magasabb fordulaton élénkebb az autó.
A kilincseket és a tükröt fújasd színre, azzal többre mész és kb a teljesítményed is azonos marad smile
 
KikeDátum: Csütörtök, 2013.08.01, 11:40:15 | Üzenet # 7
Alezredes
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 120
Hírnév: 0
Állapot: Offline
nem teljesen kapcsolódik a témához de ha teljesítményt akarsz előbb vegyél normális féket. smile
 
MoykoDátum: Csütörtök, 2013.08.01, 18:32:16 | Üzenet # 8
Őrmester
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 33
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Kike, most dobattam le a nyergeket mert berohadt... az első tárcsákat felszabályoztattam, idén még jó.  de szívesen vennék tanácsot dob és tárcsa fék ügyben.
 
JanikaDátum: Csütörtök, 2013.08.01, 21:41:53 | Üzenet # 9
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Egy japó stílusú dobbal jobban lélegzik a kicsike, persze ezekből is van méreg drága.
Tárcsafékből az 1.8 vagy a V6 féke ajánlott első lépcsőként.
 
KikeDátum: Péntek, 2013.08.02, 09:47:50 | Üzenet # 10
Alezredes
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 120
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Tudomásom szerint az MX5 1.8 féke csonkállvány cserével tutira jó a miénkre is, és akkor van egy komolyabb féked ami jól is néz ki a kocsi alatt, annál jobb/nagyobb szerintem ehhez a mocihoz nem kell hisz a gyárival is megállsz, előbb utóbb biggrin .
ha V6 féket szeretnél az bizony osztókör módosítással is jár tehát akkor felni csere is de akkor inkább vegyél egy V6-ot.

Nyilván te tudod mi neked a fontos.
Egy biztos a tuning nem olcsó hobbi. smile
Visszagondolva már okos vagyok én is  smile de már 5év elteltével nem vágok bele egy ilyen horderelyű projectbe már marad ahogy van.
amit viszont  láttam  megválosítva a BG széria 1.8 motorja és futóműve a BA alatt. 131paripa jól megy... 260mm tárcsa elől asszem 250 hátul  ami mondjuk a mi 235mm első tárcsánkhoz képest elég nagynak mondható.
akkor mondhatod hogy volt teljesítmény növekedés és meg is tudsz állni biggrin
Illetve tehetsz bele BA 1.8-at is természetesen...
Kinek mennyi fér bele.

Én személy szerint nem reckírozom ,hogy megállítanak kinyitom a mocitetőt papíron 1.5 aztán a fakabát azt látja V6 24 szelep...
nehéz megmagyarázni mert számomra a V6 amiből olyan hang jön elő amit nem tud 1 4hengeres se produkálni a 6henger az 6henger...

de egy chip egy lötty vagy bármi, marketing szempontból szupi dolog de szart sem fogsz elérni vele sajnos.

Ui:mintha tegnap láttalak volna a lurdynál csak épp kifele mentél...  de lehet tévedek.
érdemes kijönni sok dolgot tapasztaltunk már a típusnál.
 
KikeDátum: Péntek, 2013.08.02, 09:51:39 | Üzenet # 11
Alezredes
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 120
Hírnév: 0
Állapot: Offline
egyébként a téma szakértője Gebriel aki lerágta ezt a témát rendesen... biggrin
 
GebrielDátum: Péntek, 2013.08.02, 19:52:36 | Üzenet # 12
Hadnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 65
Hírnév: 0
Állapot: Offline
KIKE ittál ilyen kora reggel? tongue

MX-5 féke nem jó.

BG és BA 1.8 első fék ugyan az.

Fék donorok:
BG 1.8 DOHC
BA 1.8
MX-3 1.6 és 1.8V6

osztókor módosítással:
BA 2.0 V6
Amire köv lépcsőbe mehet fel a mazda 6 első tárcsa nyereggel három méretben 283mm 300mm 323mm.
 
MoykoDátum: Péntek, 2013.08.02, 20:24:01 | Üzenet # 13
Őrmester
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 33
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Idézet
Ui:mintha tegnap láttalak volna a lurdynál csak épp kifele mentél...  de lehet tévedek. 
érdemes kijönni sok dolgot tapasztaltunk már a típusnál.
Igen épp a felniket passzoltam el, fogalmam sem volt arról hogy ilyet tali van,  köv héten is lesz? szívesen összefutnék már egy két taggal smile
megj: elhagytam a belépőmet negyed órát szarakodtam még kijutottam biggrin

ha jól értettem : elvileg simán bemegyek a "bót"ba és kérek az 1.8 ashoz való tárcsa féket és "jó idő"? (ilyen belsőhűtésest kell venni?) 

( pontos típust dobra kaphatok, hogy milyet érdemes venni? A hátsó részt nem bolygatnám gondolom rengeteg pénz kicserélni tárcsára... )
 
JanikaDátum: Szombat, 2013.08.03, 05:54:58 | Üzenet # 14
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Nem ilyen egyszerű, mert a nyerget is cserélni kell mellé a betétekkel együtt.

Igen, minden héten ott "lazulunk" smile
 
GebrielDátum: Szombat, 2013.08.03, 11:36:35 | Üzenet # 15
Hadnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 65
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Meg a csonkállványt is cserélni kell ki ne felejtsétek.
 
Fórum » Minden ami tuning! » Motor tuning » Rezonátorcső, szívórendszer átépítés
  • Oldal 1 / 2
  • 1
  • 2
  • »
Keresés:

Mazda 323 BA Klub © 2024Szeretnék ingyenes honlapot a uCoz rendszerben