Szombat, 2017.11.18, 12:10:04
Az Ön belépési neve Vendég | Csoport "Vendégek"Üdvözöllek Vendég | RSS
Nyitólap | Profilom | Regisztráció | Kilépek | Belépés
Belépés
Statisztika
Keresés
[ Új üzenetek · Résztvevők · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
Oldal 1 / 11
Fórum » Minden ami tuning! » Futómű tuning » Ültető rugók (Hogyan és miért...)
Ültető rugók
JanikaDátum: Csütörtök, 2012.03.08, 09:06:24 | Üzenet # 1
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Az autó leültetése nagyon divatos fogás, a nyolcvanas évek "tuning Ladái"-tól és Skodáitól egészen a mai autókig. Optikai "agresszivitása" mellett számos előnye van, de ideje a hátrányokkal is megismerkedni. Az előnyöket könnyebben fel lehet sorolni, ezeket mindenki ismeri a különböző tuningcégek szóróanyagaiból, Ló*rő magazinból, stb: a súlypont alacsonyabbra kerülése miatt az autó kevésbé dől, kanyarstabilitása növekedik. Az ültetést a futómű felkeményítésével szokták - sőt, kötelező is - egybekötni, így annak összes előnyével és hátrányával is együtt jár.

Az első és a hátsó futóműnél is megtörténhet, hogy alacsonyabb rugók használatával a kerékdőlés, vagy egyéb paraméter(ek) nagymértékben (szemmel láthatóan!) változnak. A kerekeknek negatív dőlésük lesz (azaz "befelé" dőlnek). Ezt a legtöbb esetben lehet valamilyen módon kompenzálni.

A kasztni alacsonyabbra engedésével azt is "elérjük", hogy a kerékív és a kerekek közelebb kerülnek egymáshoz. Ez a stúdió-fotókon szépen néz ki, de gondoljunk a magyar utakra! Eltekert kerékkel (kanyar) rámegyünk egy sínre, a kerék belever a karosszériába, a gumi azonnal tönkre is mehet, vagy a kasztni elem (a kerékívnél) elgörbül (képes rá!). Fontos tehát, hogy ne egyenesbe szedett kormánnyal, álló helyzetben "képzeljük el" (tervezzük meg) a gumi-kasztni távolságot, hanem számítsunk a berugózott állapotra, eltekert kormányra, terhelt autóra (4 személy + csomagok).

A rugó anyaga acél, rugóacél. Az ötvözői tized százalékra (ezrelékre) pontosan meg vannak határozva, és minden gyártmányé más. Az edzést (hőmérséklet, hőntartás, megeresztés, stb) az összetételnek megfelelően kell tervezni, ugyanis ezeknek az eljárásoknak az ideje is megváltoztatja a rugó keménységét.
Rugók lehetséges átalakítása: csere új rugóra, csere ültető/kiemelő készletre, csere más autó rugójára, vagy új rugó csináltatása kovácsnál.
A meglévő rugó megváltoztatása nem lehetséges. A rugókról még egy meglepő részlet: minél kevesebb "menetből" (és minél vastagabb anyagból) áll egy rugó, annál keményebb.
A rugó anyaga, a huzal, a csavarodása révén fejti ki hatását. Minél rövidebb ez a huzal, annál nehezebb elcsavarni. A rugó pusztán azért van "rugó alakban" feltekerve, mert ilyen hosszúságú huzalt így lehet helytakarékosan "elrakni" a kocsi alatt. Tehát mégegyszer, a rugóacél huzalátmérője, és "kiterített" hossza számít (meg persze az anyaga).

Csatolmányok: 1693875.jpg(25Kb)
 
JanikaDátum: Csütörtök, 2012.03.08, 09:18:01 | Üzenet # 2
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Aki ültetőrugó vásárlásra szánja rá magát, annak van egy pár típus tanácsom:

Eibach
Ez a legjobb ültetőrugó, tulajdonképpen a gyári-tuning rugó. 35mm-et ültet és komfortos marad a futómű.

FK, H&R
Nagyon dícsérik ezeket a rugókat is, nagyon jó minőségűek, 40mm-et ültetnek és nem fogja szétrázni az embert.

Apex
Erről semlegeset véleményeket olvastam. Ez is 40mm-et ültet, állítólag túl kemény.
 
xejboDátum: Csütörtök, 2012.03.08, 22:35:35 | Üzenet # 3
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 7
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Sziasztok!
Nos, regisztráltam én is ide és lenne is egykét észrevételem az ültetőrugókkal kapcsolatban!
Nekem Merwede ültetőrugószettem van, -40mm-es ültetéssel! A tömést is kirázza a fogamból! Apexet szerettem volna venni, de amikor összejött rá a zsé, akkor beszállítási priblémákkal küldött az Apex, igy várni kellett volna rá kb egy hónapot, így maradt a Merwede! Ugyanaz az ár, mindkettő Holland gyártmány örökélet garival! Hát megbántam, nem az ültetést hanem a Merwede rugót, igy utólag már okosabb vagyok, és inkább kiadnék kb 3-4ezer fttal többet egy Vogtland rugóért, valamivel komfortosabb rugózásért! Nem mondom, van elönye is ennek a kemény rugónak, komoly kanyarsebesség, de mivel a magyar utak kritikán aluliak, inkább kiegyeznék egy lágyabb futóművel a kanyarsebesség rovására!
Kicsit vitatkoznék azzal hogy az Eibach a legjobb rugó! Kérdezzétek meg Slade típustársunkat hogyan tört neki el az ültetőrugója, csak ugy különösebb külsö behatás nélkül!
Én ugy tudom hogy az FK csak 35mm-t ültet vagy 35-40-et, már nem is tudom! Cicinek olyan van, de öszintén szolva nem nagyon látszik hogy meg van ültetve a kocsi! Persze látszik, de mondjuk az én 40mm-em jobban látszik és nem csak az 5 mm-es különbség miatt!
Én ha ujra vennem kellene vagy H&R-t vennék vagy Vogtlandot!
 
JanikaDátum: Péntek, 2012.03.09, 15:15:48 | Üzenet # 4
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Köszönjük a tapasztalatokat Xej! Örülök, hogy beregeltél hozzánk! Tudtam, hogy neked Mervede van, de nem tudtalak még személyesen kiffagatni róla! biggrin Jövő héten jössz Lurdyba? Hívd Cicit is!
 
xejboDátum: Péntek, 2012.03.09, 17:22:07 | Üzenet # 5
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 7
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Nem hiszem hogy kimegyek Lurdyhoz mert az autóm éppen szépítkezés alatt áll, és amig nincs kész nem szivesen mutogatom! tongue De ha kász lesz akkor kimegyek! Ha máskor nem akkor meg a tavaszi talin találkozunk!

Amugy nagyon jó az oldal, elég régen jártam erre, azóta sokat fejlődött, gratula hozzá!!! cool
 
JanikaDátum: Péntek, 2012.03.09, 17:34:58 | Üzenet # 6
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Köszi! Igyekszünk szépítgetni, csinosítgatni. Ha van valami ötleted ezzel kapcsolatban írj nyugodtan, nyitottak vagyunk rá! thumb
 
xejboDátum: Péntek, 2012.03.09, 20:12:25 | Üzenet # 7
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 7
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Okés! Okés!
 
szmoreDátum: Vasárnap, 2012.03.11, 00:42:23 | Üzenet # 8
Vezér-őrnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 303
Hírnév: 0
Állapot: Offline
csokolom xejbo koma...az apex is szejjelrazza az agyat az embernek..de en nagyon szeretem. neha hatul ulok panaszkodnak. de mivel a sajat hatam mogott nem naon szoktam ulni...
anyam ultetes nelkul is visit hatul. akkor a pirossal voltam eppen..150nel bekapcsolta hatul az ovet, megbeszelt valamit a joistennel, ketszaznal mar nem bizta ra, hanem fejhangon visitott. Artikulaltan aszonta hogy kiszall..ertetlenul neztem magam ele....ketszaznal??? biggrin
nehany hete beules elott..ugye nem fox gyorsan menni ::DDD


..maga a magasságos..
 
JanikaDátum: Vasárnap, 2012.03.11, 12:53:42 | Üzenet # 9
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Előbb utóbb kénytelen lesz megszokni? Nem igaz Szmöre? biggrin Nehéz megállni, hogy ne menj vele gyorsan. biggrin
 
xejboDátum: Hétfő, 2012.03.12, 20:20:10 | Üzenet # 10
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 7
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Én már megszoktam aszfaltúton, de amikor valami véletlen folytán vagy muszályból földútra kell menni... Akkor anyázok rendesen! biggrin
 
GebrielDátum: Vasárnap, 2012.04.08, 22:52:24 | Üzenet # 11
Hadnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 65
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Quote (xejbo)
Kicsit vitatkoznék azzal hogy az Eibach a legjobb rugó! Kérdezzétek meg Slade típustársunkat hogyan tört neki el az ültetőrugója, csak ugy különösebb külsö behatás nélkül!


Nagyon jó rugók az Eibach rugók.
Slade rugóiról az tudni kell, hogy nem újonnan vette őket hanem használtan tőlem és még én is használtan szereztem egy németből behozott autóból amibe a szalonban szerelték be a rugót mivel a szervizkönyvbe be volt írva a beszerelés. A lényeg azok a rugók több mint 10 évesek voltak, sőt az elsők újra nálam vannak abból a szettből és egész télen az autóban voltak mivel az állítható D2 futómű télre ki volt szedve.
 
JanikaDátum: Hétfő, 2012.04.09, 11:12:42 | Üzenet # 12
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Pozitív vagyok az Eibach rugókkal kapcsolatban. Már több, mint egy hónapja vannak bent és nagyon meg vagyok elégedve vele. Az útegyenetlenségeket könnyedén nyeli el, nem pattog. A visegrádi szerpentinen adtam neki és mint ha dróton húzták volna, jobb stabilitást adott, mint a gyári rugók!
 
xejboDátum: Szerda, 2012.04.11, 20:29:56 | Üzenet # 13
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 7
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Te (Gebriel) és Slade biztosan több infót tudtok az Eibach rugóiról én csak az alapján írtam amit Slade mondott, hogy eltört neki! Biztos előfordul más gyártmányú rugókkal is, de 10 évnél többet kellene bírniuk, vagy nem? És nem azt mondtam hogy nem jó az Eibach (hiszen ha jól tudom akkor piacvezető) hanem hogy talán nem a legjobb! biggrin
 
KikeDátum: Hétfő, 2012.07.16, 10:14:11 | Üzenet # 14
Alezredes
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 120
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Az ültetéssel kapcsolatosan nekem is pozitív az élményem azonban nem tartom valószínűnek hogy a következő autónál is megcsinálom nem a magyar utakra való legalábbis nem a nálunk lévőknél biggrin biggrin
 
KikeDátum: Hétfő, 2012.07.16, 10:16:49 | Üzenet # 15
Alezredes
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 120
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Ja... a rugók lassan két éve vannak bent a futóművet hátsó futómű illetve az első gömbfejek cserére szorultak de nyilván a kor is nagy szerepet játszott na meg a 17" wacko biggrin biggrin Tehát aki szeretné esztétikussá tenni a Mazdát ültesse de véleményem szerint ha van lehetősége komplett futóművet vegyen állítható magassággal.
 
Fórum » Minden ami tuning! » Futómű tuning » Ültető rugók (Hogyan és miért...)
Oldal 1 / 11
Keresés:

Mazda 323 BA Klub © 2017Szeretnék ingyenes honlapot a uCoz rendszerben