Vasárnap, 2017.12.17, 07:47:39
Az Ön belépési neve Vendég | Csoport "Vendégek"Üdvözöllek Vendég | RSS
Nyitólap | Profilom | Regisztráció | Kilépek | Belépés
Belépés
Statisztika
Keresés
[ Új üzenetek · Résztvevők · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
Oldal 1 / 11
Fórum » Minden ami tuning! » Utastér tuning » Utastér könnyítés
Utastér könnyítés
JanikaDátum: Péntek, 2014.12.26, 19:27:43 | Üzenet # 1
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Gondoltam így Karácsony után nyitok egy újabb témát, hátha valaki rászánja magát smile

A teljesítmény növelés mellett az alkatrészek könnyítése is fontos szerepet játszik tuning során. Hiába van pl. 200 lóerőd, ha az autó összsúlya pl. 1600kg. Sohasem fog akkorát lépni, mint pl. egy 160 lovas 900 kilós Honda Civic. Nagyon fontos a lóerő/súly arány. Minél kevesebb súlyra jut több lóerő annál jobb.

Megint csak saját tapasztalataimat szeretném itt megosztani. Az öcsémmel közösen belső kárpit cserére adtuk a fejünket így Karácsony előtt pár nappal, mert az általam használt piros/fekete kombinációba nem illett bele a szürke kárpit. Amikor kiszedtük az üléseket és felszedtük a kárpitot elém tárult a padlólemez, amelyen fél centi vastag bitumen réteg terül el zajcsillapítás érdekében gyárilag. Erre semmi szükség, hiszen felesleges súlyt cipel magával az autó, amire semmi szükség. Ezért aztán az öcsémmel felszedtük a padlólemezről smile



Külföldi oldalakon a felszedett bitumen réteget lemérték és kb. 10 kg-ról írtak.Amikor végeztünk meglepődve figyeltük a gramm mérleget. 12,35 kg-mal zártuk a napot, amely az 1220 kg-os autónál valamivel több mint  1%! 



Rögtön felvetődik a kérdés, hogy hangosabb lett-e az autó. Azt kell mondjam abszolút nem. Mind a négy lábtér megkapta a szürke kárpit alján lévő szivacs réteget amely csupán pár dekagramm. Erre jött még az új fekete kárpit, amelynek alján szintén  egy szivacs réteg lapul, így most dupla réteg tompítja a zajt.

A menetdinamikáról nem tudok nyilatkozni, hiszen ezekhez az apróságokhoz mindig hozzá szokik az ember. Egy 400m-es gyorsulásnál pár tizedet biztosan hoz a konyhára smile
Csatolmányok: 2261490.jpg(80Kb) · 7127402.jpg(142Kb)
 
middleagedDátum: Vasárnap, 2014.12.28, 18:45:37 | Üzenet # 2
Hadnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 64
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Idézet
új fekete kárpit
Szia!
Facelift-es, vagy milyen színhez adták azt előtte?
 
EdemsDátum: Hétfő, 2014.12.29, 07:04:23 | Üzenet # 3
Őrnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 95
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Hello, esetleg a kárpit kiszedésről vannak fotóid? Nagyon macerás?
 
JanikaDátum: Hétfő, 2014.12.29, 16:18:00 | Üzenet # 4
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Middleaged, igen egy piros faceliftesből van.



Edems, elég nehéz kiszedni, fotó sajnos nincs. Íme a folyamat:
-Az első üléseket kell először kiszedni, aztán a hátsót.
-Az alatt van három patent amit ki kell szedni.
-Utána a négy ajtónál lévő műanyag küszöbléceket fel kell szedni.
-Első biztonsági övek alsó csavarjait ki kell szedni.
-A végén a könyöklőt, a kézifék mögötti leszorító lemezt és a középkonzol alsó részét, a biztosítéktábla burkolatát és az anyós oldali lábtérnél a relé burkolatot. -Plusz az ECU alatt át van fűzve tehát a komplett műszerfalat ki kellene venni miatt, mert a gyárban a kárpitot rakták be először, aztán a műszerfalat. Én levágtam és beigazgattam a helyére.

Ezt az egyet csináltam még:

Csatolmányok: 5637357.jpg(150Kb) · 0103965.jpg(107Kb)
 
EdemsDátum: Hétfő, 2014.12.29, 17:38:22 | Üzenet # 5
Őrnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 95
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Köszi!
 
Fórum » Minden ami tuning! » Utastér tuning » Utastér könnyítés
Oldal 1 / 11
Keresés:

Mazda 323 BA Klub © 2017Szeretnék ingyenes honlapot a uCoz rendszerben