|
|
1996. 1.5i safety El Kid
| |
El_Kid | Dátum: Kedd, 2012.05.01, 12:28:09 | Üzenet # 1 |
Közlegény
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 10
Állapot: Offline
| Hello mdkinek!
Most vettem egy fehér 323F-et, épp csak ismerkedek a gyönyörűséggel. Még nem honosított és vár rá némi felújítás is. Ezért kérdeznék itt pár dolgot, amik nektek biztos kisujjban vannak Kezdetnek a csomagtérben találtam némi házi barkácsolásra utaló jeleket. A kérdés az lenne, h mi lehetett eredetileg a funér helyén, mi célból és h érdemes-e kicserélni: Aztán a csomagtér ajtaján a piros plexi le van fújva fehérre, de én szeretném újra az eredeti pompájában. A kérdés, h cserélhető csak a plexi v csak egyben az egész hátsó ajtó v van tippetek h h kell leszedni a festéket? Aztán van pár gomb amikre nm sikerült rájönnöm mi célt szolgál: A dolgot tetézi, h a gyújtászár melletti zöld gombot benyomtam, de ki nm jött eddig Az utolsó képen látható Engine Start gomb gondolom nm alapfelszereltség, de ki tudja. A kézifék alatt lévő gomb pedig lehet nm is gomb.
S bár nm vagyok nagy autózseni, azért bánt h 2 nap alatt nm jöttem rá, h mivel nyitom a motorháztetőt Ahogy arra se jöttem rá, h az oldalsó visszapillantókat mivel állítom.
És mivel jó pár dolgot cserélnem kell majd, érdekelne h hol van bontó ahol a kicsikocsihoz alkatrészhez lehet jutni (főképp műanyagok). Plusz érdekelne, h a motorháztetőn lévő ablakmosó folyadék fecskendezőben van vmi érzékelő, vagy festhetem telibe? (sajnos elég kopottak)
Hirtelen ennyi még, úgyis jövök még ide sokszor
üdv, EL
|
|
| |
Gebriel | Dátum: Kedd, 2012.05.01, 12:47:27 | Üzenet # 2 |
Hadnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 65
Állapot: Offline
| Szia, üdv itt.
Na kezdjük sorba már amit a mini képeken ki tudok venni. Lehetnének nagyobbak a képek.
1. A csomiban a furnér helyén egy műanyag van gyárilag a pótkerék felett, hogy sik legyen a csomi alja.
2. A prizma lecsavarozható az ajtóról elég azt cserélni ha arra kerülne a sor. Nem tudom mivel van festve pontosan, de óvatosan meg lehet próbálni higitóval.
3. Gombok sorba: - a menetiránynak lévő első az az elektromos tükör állítója a másik meg az anyós oldali ablak fel le húzásának letiltása. - a kulcsnál a zöld az nem gomb hanem a kulcs helyének megvilágítása. - a másik kettő az utólag beszerelt nem gyári kapcsoló
4. A motorháztetőt a motorháztető nyitóval nyitjuk ki Amit ha bent ülsz a vezető ülésben a bal lábad vonalában a műszerfal alsó fele felé haladva találod meg. A tükör állítás előző pontban válaszoltam meg.
5. Mazda bontó(Szentedre, Soroksár, Csepel, üllői út vége ezek pesten és még van egy pár vidéken) nem olyan sok van, de nem mindegyikben van minden ami kelhet, ezért érdemes a netet is bújni mert sokan bontanak privátban is ilyen autókat.
6. Az ablakmosó spricnikben nincs semmilyen érzékelő sima műanyagok fújhatod nyugodtan.
Az üzenetet módosította: Gebriel - Kedd, 2012.05.01, 12:48:16 |
|
| |
El_Kid | Dátum: Kedd, 2012.05.01, 19:39:24 | Üzenet # 3 |
Közlegény
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 10
Állapot: Offline
| Köszi Gebriel az alapokat
Tehát túl vagyok a motorháztető nyitásán - tudom furán hangzik de most látom elsőre a belsejét -, és máris akadt kérdésem: találtam egy rózsaszín hosszúkás szivacsot az ablakmosótartály csövében. Az oda való?
Köszönöm a bontótippeket, de lévén Dunaújvárosi - azaz vidéki - vagyok, ezek nekem elsőre kicsit távol vannak
Jövök majd a többi kérdéssel is, de ha elkészül a kicsi talán a júniusi (?) találkozóra is eljutok
|
|
| |
Skull87 | Dátum: Kedd, 2012.05.01, 19:43:25 | Üzenet # 4 |
Vezér-őrnagy
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 283
Állapot: Offline
| Üdvözlünk El_Kid, igen a rozsaszin cuccnak ott a helye
|
|
| |
Janika | Dátum: Szerda, 2012.05.02, 09:23:20 | Üzenet # 5 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| Üdv ismételten El Kid! Szép a verda! Jól áll neki a fehér prizma szerintem! Milyen motorral van felszerelve a tiéd? A kis szivacs szintjelző, amikor töltöd bele a mosó folyadékot hamarabb kikandikál a nyílásból, mint a mosó folyadék, innen tudod, hogy már tele van.
|
|
| |
El_Kid | Dátum: Szerda, 2012.05.02, 12:12:04 | Üzenet # 6 |
Közlegény
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 10
Állapot: Offline
| Egyre jobban tetszik ez a 323-as Ford Fiestából ülök át ebbe, azon nem voltak ilyen okosságok - így előre is elnézést a hülyébbnél hülyébbnek tűnő kérdésekért
A motorról csak annyit tudok, h 1.5 v h pontos legyek 1489 cm3 (rémlik még, h a blokkon szerepel a 16V is, de erre nm esküszöm).
És őszinte leszek, teljes piros prizmával nekem személy szerint jobban tetszik, így amint módom adódik rá visszaalkítom a kocsit ebbe az állapotába. Eljátszom a gondolattal, h a csomagtérajtón lévő prizma alá még vmi ledes világítást v feliratot tenni, de a fizikai megvílósíthatóságáról egyenlőre dunsztom sincs.
Azt viszont néztem, h a jelenleg fenn lévő acélfelnik nagyon a kasztni alatt vannak, még enyhe túlzással is kb 4 centivel beljebb van a gumi a kasztni széléhez viszonyítva. Most v a fenn lévő felni a nagyon keskeny (amúgy 14 colos), vagy nagyobb (kisebb?) ET számú felnit kell rá szerelni h egyvonalba kerüljön a felni+gumi a kasztnival?
Újabb hülyegyanús kérdés: az összes 323F-en úgy van kialakítva a világítás, h gyújtás nélkül is bekapcsolható a bajuszkapcsolóval, v az enyém buherált kicsit? Nem llepne meg ha ez is egyedi kialakítás lenne, a fenti képekből kiderülhet, h már most van 2-3 kapcsoló amit egyenlőre nm tudok hova tenni, h mire valók. A kedvencem az Engine Start feliratos kapcsoló
Amúgy mielőtt teljesen hülyének tűnök a kocsit úgy vettem, h megláttam a neten és nagyon beleszeretettem, de messze volt, időm se volt, így egy távoli ismerős csekkolta le. Aztán egy másik távoli ismerős pár hétre rá elhozta nekem..így most ismerkedem vele, de már nm sokáig mert hamarosan adom le szerelőnek, h fel legyen készítve a kpm műszakira
Amúgy nincs esetleg ehhez a típushoz is "Hogyan csináld" kis könyv a házi szerelések segítségéül? Ha vkinek megvan azt nagyon megköszönném
|
|
| |
Janika | Dátum: Szerda, 2012.05.02, 12:19:37 | Üzenet # 7 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| A világítás teljesen eredeti. Gyújtás nélkül is felkapcsolható a világítás. Kézikönyvet találsz a testvér oldalon: http://mazda323f.gportal.hu/gindex.php?pg=12643168&gid=2621822
|
|
| |
El_Kid | Dátum: Szerda, 2012.05.02, 23:01:29 | Üzenet # 8 |
Közlegény
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 10
Állapot: Offline
| Köszi az infót Janika Eltart majd egy db-ig míg kinyomtatom az összes oldalt, de nm adom fel (papírpárti vagyok).
Most írom össze az alkatrészeket amiket mindenképp cserélnék, mert ugye biztos ami biztos: motorolaj, vezérműszíj,levegő+olajszűrő (hirtelen több nm ugrik be). Nézegettem a fórumot, de ötletet nm találtam, h ki milyen olajat használ a kocsiba. A könyvecske 10W-30at ajánl, de az Unix (bocsi, de onnan tudok csak nagyon olcsón alkatrészt szerezni, ezért az mindenképp) 5W-40-től 15W-40-ig mindent feldob ehhez a típushoz. Egy 5W-30-at azért találtam (hidegre azt ajánlja a könyv):
Motorolaj Mobil Super 3000 XE, (szintetikus), 5W-30, 1l <<erről vkinek véleménye, tapasztalata? Ja és hány liter dukál bele?
Vezérműszíjra 2 esélyest találtam:
GATES vezérműszíj, feszítő görgő, vezető görgő (2x)
vs
SKF feszítő görgő, vezető görgő (2x), vezérműszíj, rugó
Az SKF-re szavaznék (feleannyiban van és az SKF csak tudja mi fán terem a görgés ), de javaslatokat és tanácsokat természetesen elfogadok.
Gondoltam gyújtógyertyacserére is, de erre meg annyi lehetőséget és variánst dobott fel mint csillag az égen. Ötlet, h mire figyeljek annál?
|
|
| |
Gebriel | Dátum: Csütörtök, 2012.05.03, 06:09:20 | Üzenet # 9 |
Hadnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 65
Állapot: Offline
| Nem tudom mennyi kilométer van az autóban és milyen állapotú a motor ezért azt mondom 10w-40 bele és Eneos japán olaj. Én 5w-40 használok.
Unix bárdi lassan már egy vicc kategória, évek óta nem veszünk tőlük semmit a műhelyben, hanem máshonnan szerezzük be az alkatrészeket . Vezérműszíj Mazdába vagy gyári Mazda vagy gates és japán görgőkkel.
Quote Az SKF-re szavaznék (feleannyiban van és az SKF csak tudja mi fán terem a görgés Az SKF csak tudta mi fán termett a görgő régen elégé leromlott a minősége, úgy mint az olajoknál a Castrol.
Árajánlat: gyári szíj kb 10.000.- Ft feszítő görgő: 12.3000.- Ft vezető görgő: 8.300.- Ft fogazott vezető görgő: 9.8000.- Ft a görgők japán utángyártott görgők
javasolt még vezérmű szíj cserénél cserélni a szelepfedél tömítést amiből csak is gyárirat éri meg venni ami 4.000-5.000. Ft, az ugy fél -1 évet bírnak ki. Az osztófejnél az "O"-gyűrűt az 1000.- Ft gyáriban. A vezérlés alatt a 3 db szimmeringet ami 3.000-5.000.- Ft/db áron van gyáriban. És ha szükséges a vízpumpát ami 16.000.- Ft japán utángyártottban.
Gyertya NGK BKR5E-11(ez a gyári gyertya) és javasolt gyári Mazda ként venni, mert az biztos japán gyártású mert az autós boltokban nagyrészt francia gyártásút kapni amit észre is lehet venni használat közben.
Ezek az árak nálunk érvényesek a gyári cuccok szalonban általában drágábbak.
Az üzenetet módosította: Gebriel - Csütörtök, 2012.05.03, 06:11:17 |
|
| |
El_Kid | Dátum: Csütörtök, 2012.05.03, 07:30:01 | Üzenet # 10 |
Közlegény
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 10
Állapot: Offline
| Köszönöm Gebriel a kimerítő tájékoztatást, de sajnos az élet az Unix-al ver (nekem is több a rossz tapasztalatom velük mint a jó), mert anynira olcsón szerzek tőlük anyagot, h az már majdnem ingyen van.
Amit itt összeírtál az alsó hangon is 74ezer magyar pénz és ennél az összegnél sajnos már meg kell próbálnom hát spórolni. Bár az Unix válaszától függően lehet, h kereslek majd eredeti dolgokért.
Az autóban amúgy 209ezer km van, a motor állapotáról - hozzá nm értőként - nm tudok nyilatkozni
Ellenben eszembejutott egy dolog: van egy bizonyos Flush&Clean nevű adalékom, ami motortisztító hatású. A Fordnál a szerelőm nm ajánlotta mert szerinte többet ártott volna mint használ (kitakarítana olyan helyeket is amiket nm kéne bolygatni már). A kérdés az lenne, h van vkinek ilyen motortisztító adalékkal tapasztalata, negatív véleménye? A Flush& Clean azok szerint akik használták jó.
|
|
| |
Gebriel | Dátum: Csütörtök, 2012.05.03, 11:38:48 | Üzenet # 11 |
Hadnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 65
Állapot: Offline
| Ha nincs pénzed üzemben tartani egy ilyen autót akkor mért vettél ilyen drága autót? Ezt sosem értetem az embereknél az autót nem csak megvenni és használni kell hanem karban is kell tartani és vannak kötelező dolgok amit időnként meg kell csinálni rajta amik általában olyanok amiken nem éri meg spórolni igazából , mert akár a későbbiekben drágább is lehet a dolog.
Ez a 74e még nem is drága egy Mazda 6-nál ez 120e-150e ft, vagy az MPS motoroknál a lánc maga 60e ft körül van és nem bírnak annyit mint a mi régieink szíjai.
Amúgy most néztem a szekrényemet egy van nekem megmaradva egy vezető görgő és egy feszítőgörgő, ha kell azok vihetőek a vezető görgő 5000 a feszítő görgő 8000 ft-ért.
|
|
| |
Atka | Dátum: Csütörtök, 2012.05.03, 15:33:21 | Üzenet # 12 |
Hadnagy
Csoport: Ellenőrzöttek
Üzenetek: 43
Állapot: Offline
| Gebriel, akkor azt javaslod, hogy ne SKF hanem Gates? Abból mindegy melyik szett? Ha vízpumpa csere, akkor mit ajánlasz? Aisin asco?
Én is gondolokozok egy vezérműszett cserén, innen melyiket ajánlanád?
Köszi
|
|
| |
El_Kid | Dátum: Csütörtök, 2012.05.03, 21:10:26 | Üzenet # 13 |
Közlegény
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 10
Állapot: Offline
| Elnézést Gebriel, nm akartalak felhergelni. De pár tény, h jobban átlásd a helyzetem: -a drága autót 200ezer alatt vettem (az autót szerelemből vettem, mert megláttam és beleszerettem), -az alkatrészeket ingyen kapom, az már nm spórolás, realizmus, -ami nekem pénzbe kerül a kocsin az a munka, ami lesz vele rendesen mert ma megnézte a szerelő, a teljes alja merő rozsda.
A tanácsokat köszönöm, Gates készletet rendeltem (remélem lesz is nekik).
|
|
| |
Edems | Dátum: Csütörtök, 2013.06.06, 10:14:58 | Üzenet # 14 |
Őrnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 95
Állapot: Offline
| Végül milyen vízpumpa lett?
|
|
| |
El_Kid | Dátum: Vasárnap, 2013.06.09, 13:43:07 | Üzenet # 15 |
Közlegény
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 10
Állapot: Offline
| Idézet (Edems) Végül milyen vízpumpa lett? Jakoparts (Herth+Buss), de véleményt nem nyilvánítanék, nem értek hozzá. Eddig nem kellett cserélni.
|
|
| |
|