|
|
1998 1.5i 16V - Hendrx
| |
Kike | Dátum: Hétfő, 2013.12.30, 14:37:12 | Üzenet # 46 |
Alezredes
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 120
Állapot: Offline
| kis kiegészítés: érdemes elvinni egy normális szerelőhöz aki látott már Mazdát életében ne adja isten pl 323F-et is, és megnézetni vele végig. (Én mielőtt megvettem 20e költöttem csak a szerelőre, az se volt garancia de tudtam mi várható...)
mérd fel mennyit szeretnél rá fordítani és döntsd el megéri e számodra. Szerintem az első kudarcoknál nem érdemes feladni de megszakadni sem kell. Engem személy szerint sosem hagyott cserben, mindig ment és ketyegett így amíg tudom addig fenntartom és vigyázok rá.
|
|
| |
Hendrx | Dátum: Hétfő, 2013.12.30, 16:42:26 | Üzenet # 47 |
Őrmester
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 27
Állapot: Offline
| Kösz Kike, az efféle leírások azét megnyugtatnak..én eddig szűrőt, kuplungot, olajat, ékszíjakat, és két téli gumit vettem hozzá, plusz 40 ezernyi munkadíj. Így sem értem még el a 200at, ami a vételár közel fele. Olvasgattam egy kicsit és több helyen írják, hogy a Mazda nagyon kedvelt az osztrákoknál, ezért ha Mazdában gondolkodik az ember, ott érdemes körülnézni. Ellenvéleményként hallottam olyat is, hogy az ottani jó utak miatt számítsak arra, hogy jó út = pörgetett motor. Azaz ami a csövön kifért, addig nyomták. Viszont vélhetően nem féltek szervízeltetni egy kocsit. Erről mi a véleményetek? Különben tegnap néztem, hogy egy kicsit rozsdás 323f-et árultak 70 ezernyi euroért, valahol ausztriában. Hát azért lekonyult a vigyor az arcomról. Az enyémmel megegyező 1998-as évjáratú gép, szinte aprópénzért.
üdv
|
|
| |
Kike | Dátum: Hétfő, 2013.12.30, 16:54:15 | Üzenet # 48 |
Alezredes
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 120
Állapot: Offline
| Az enyém onnan van, még elkopva se volt a pedál, szinte új volt. 111e km-el vettem és nagyon úgy fest tényleg annyi volt benne. 190e-nél járok tehát nekem már a 2. vezérlés hasít benne, természetesen gyári.
Szakszervízben nézték meg és papírral dokumentálták, mi ok és mi nem benne. ennek alapján döntöttem úgy, hogy lesz ami lesz én ezt megveszem. Valóban elszomorító de véleményem szerint felesleges vele foglalkozni mert lehet venni valóban akár 50e is Mazda 323F BA és láttam már irgalmatlan horribilis 2.6M. Egyik se különbözött a másiktól ránézésre:) Mindenkinek más a véleménye.
Én 5éve 680e tettem le érte és hozzáteszem baromira nem volt olcsó... ahhoz képest volt aki 170e vett totál rendben lévőt. ez a sors tudod meg a szerencse meg a tudás... sok minden. a használt autó sajnos lutri és mindig is az lesz. Sok tanácsot kértem én is és a mai napig feldobom én is kérdéseket aztán eldöntöm megéri e.
26éves leszek már egészen másképpen látom ezt mint 5éve de az biztos,hogy független mindentől nem bántam meg, hogy lett egy ilyen autóm.
|
|
| |
Janika | Dátum: Hétfő, 2013.12.30, 16:57:34 | Üzenet # 49 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| Az osztrákoknál vett Mazdák zöménél vezetett szervízkönyvet találni. Nekik van rá pénzük és igényük a szervízelésre, ezért jobban nyomonkövethető mi volt cserélve az autóban. A másik Mazdám is ilyen volt és a jelenlegiről is van infóm 105000km-ig.
|
|
| |
Janika | Dátum: Hétfő, 2013.12.30, 17:02:39 | Üzenet # 50 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| A másik Mazdám is 70 ezer forint volt 1997-es, de csak bontásra volt jó, nem érte meg helyre pofozni. Nyílván egykis hozzáértéssel aranyat lehet fogni kintiek között is.
|
|
| |
Hendrx | Dátum: Hétfő, 2013.12.30, 17:51:37 | Üzenet # 51 |
Őrmester
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 27
Állapot: Offline
| Noh Kike akkor mi hasonló helyzetben vagyunk bizonyos szempontból. Nagyjából korod béli vagyok és a kocsival kapcsolatosan is hasonló néhány tapasztalatunk. Én egyébként nem félek a kocsira költeni, nem szeretem a sufnituningot. Pl.: mikor kirohadt a toronyszilent, és megláttam a lyukat csak vigyorogtam....ez most komoly?..hát az sajnos. De rsok km-et kibír majd. Rokon, aki ezermester, vágot flexel eg darab lemezt, konkrétan egy régi rozoga Ignis ajtajából és azt raktuk ideiglenesen a rohadt lemez helyére.... Azt mondta sok kmet kibír majd. Én inkább meglestem az árakat és kicseréltetem. Nem hiszem, hogy az a vas ott ugyanúgy végezné a dolgát mint egy normális szilent. Szerintem a szerelő azért van, hogy megszerelje, persze amit én is meg tudok csinálni, azt rokonnal összerakjuk.
az én autóm bajor, 3 tulaja volt, köztük két nő. Gondoltam facebookon meglesem őket, egyiket meg is találtam. Gondoltam írok neki, szia enyém a volt autód:) De nem válaszolt azóta se. A kocsi felmérését egy mazda szervízben csináltam, és a szerelő nagyon lehangolt, mert szerinte a motor hangja jó, de a többi kuka.
Egyébként egy 323f kormány mennyibe kerül így használtan? E enyém elég leharcolt:)
|
|
| |
Janika | Dátum: Hétfő, 2013.12.30, 20:26:21 | Üzenet # 52 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| 5-8000 körül mozog.
|
|
| |
Hendrx | Dátum: Kedd, 2013.12.31, 08:52:59 | Üzenet # 53 |
Őrmester
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 27
Állapot: Offline
| nEm olcsó:)
|
|
| |
Kike | Dátum: Kedd, 2013.12.31, 09:24:58 | Üzenet # 54 |
Alezredes
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 120
Állapot: Offline
| Ez MAZDA szerintem 1x kibírható én többet is adnék érte, ha olyan az állapota
|
|
| |
Kike | Dátum: Kedd, 2013.12.31, 09:27:25 | Üzenet # 55 |
Alezredes
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 120
Állapot: Offline
| Nekem is megfáradt, de lehet, hogy elviszem és bebőröztetem és amíg megy a kocsi az addig kitart...
|
|
| |
Janika | Dátum: Kedd, 2013.12.31, 13:58:38 | Üzenet # 56 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| Szerintem ennyit megér egy ilyen kormány. Ezek a Mazdák nem népautók. Gondolj csak bele hány 323F-el találkozol naponta. Na ugye Nem egy Opel Astráról beszélünk, amihez (kis túlzással) hozzád dobnak egy komplett utasteret ennyiért. 20-on éves autóról beszélünk. Hiába japán, előbb-utóbb az idő ezeket is utoléri. Kénytelen leszel rákölteni. De még mindig jobb autó, mint egy bármilyen korabeli német vagy francia. Nem fog elszakadni a vezérműszíjjad, mint az Ecoteces Opelekben, nem fog tönkremenni benne a gyári immo, mint több Renault Méganeban és ott maradsz vele az út szélén, nem fog letiltogatni a turbó mint a Volvókban. Persze a rozsdásodás nagyon aggasztó hisz a lakatos és fényező munka a legdrágább a javítás során. A 6 év alatt egy panaszt sem hallottam volna, hogy valaki alatt megállt volna egy ilyen autó. A világból kivisz, ha rendesen karban tartod. Persze lehet hogy most kifogtál egy lestrapált fiatalabb modellt a milyenknél, mert az előző gazdája úgy használta, ahogy. De hidd el, ha beleszerettél és tetszik akkor hozd rendbe és vigyázz rá. Persze nem tudom mi az igényed, ha nem tudatosan választottad akkor érdemes túl adni rajta és beülni valami másba.
|
|
| |
middleaged | Dátum: Kedd, 2013.12.31, 14:49:07 | Üzenet # 57 |
Hadnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 64
Állapot: Offline
| Ámen!
|
|
| |
Hendrx | Dátum: Szerda, 2014.01.01, 10:27:03 | Üzenet # 58 |
Őrmester
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 27
Állapot: Offline
| Elősször is Buék:) Mik az igényeim? Egyszerű. Vigyen el A-ból B-be és pár dolog lehetőség szerint működjön, ha már benne vagyon. Rádió, meg efféle. Ez nem nagy dolog. Egyébként egy ismerős pl.: törött kocsikban utazik. Szerinte az enyhén sérült újabb kocsik a jók, mert némi ráfordítással egész jó gépeket lehet összeállítani.
Ha már itt tartunk, ennek az ismerősnek mutattam a 323f-et és mikor alá benéztünk, azt mondta nekem, Te ez a kocsi ketté lett egyszer vágva. Nos a kocsim alján, nagyjából a B oszlop vonalában van egy vonal, majd lefényképezem. Nekem nem tűnik másodlagos heggesztsnek, mert most őszintén, egy bajor kettévágat egy kocsit, hogy megtoldja és használja? Ez szerintem nem rájuk vall. Máshol, tetőn stb. nem látszika fényezésen, vagy bármin akár egy kis dudor, hepehupa. Tehát vagy ügyes volt aki csinálta, vagy nem vagdalták a gépet.
üdv,
|
|
| |
Kike | Dátum: Csütörtök, 2014.01.02, 09:16:44 | Üzenet # 59 |
Alezredes
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 120
Állapot: Offline
| Nem rájuk vall de nem lehet tudni. látatlanban senki nem tudja megmondani Az igényeid teljesen normálisak bár a rádió nem függ szerintem szorosan össze a kocsi műszakilag teljesítendő feladataihoz. Ha V6 lenne benne nem érdekelne a rádió hidd el...:) (Számomra fontos a motor, a futómű, a fékrendszer megfelelő működése és ezek folyamatos ellenőrzése)
|
|
| |
McCoy | Dátum: Csütörtök, 2014.01.02, 13:15:51 | Üzenet # 60 |
Őrnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 84
Állapot: Offline
| Na, szóval akkor "osztrák Mazda"...
2012 júliusában vettem Bécsben meg első szekerem, egy 1998-as ezüst 323F BA-t, 114e km-el. (A szakszerviz számlák megvoltak 89e km-ig, 2009 közepi dátummal.). Maga a szekér 143950 Ft-nak megfelelő EUR-volt (4db nyári + 4db téli lemezfelnin (azóta cserélve) meg egy női kerékpár
A kocsiban bagóztak, elég lesújtó volt elsőre a látvány, de minden más okésnak tűni, rozsda sehol nem volt, legalábbis jelentős. Mire hazahoztuk a kocsit regadó, elsőforgalombahelyezés, komplett vezérlés csere, vízpumpa, szűrők olaj, anyámkínnya... 450 lett. Viszont ami nem tűnt fel elsőre, hogy eszi az olajat. Szelepszárszimering + hengefejsíkolás, olajlehúzó gyűrű csere... még kb 100e. Azóta egy deka olaj nem fogy belőle, jár és megy ahogy kell. Kapott alufelnit, új nyári gumit, új télit, a fényezési hibák 90% rendbe lett téve, ködlámpát tettem bele, most tél elején kapott alvázvédelmet + üregvédőt is. Teljesen korrekt, még hidegben is elsőre, legrosszabb esetben másodikra indul.
Teszi a dolgát, visz A-ból B-be, egy kis "zoom-zoom"-al megspékelve
Szóval már én is ráköltöttem a vételár többszörösét, de tudom, hogy rendben van. Nem új ótó, de nem is egy fospisztoly, szeretem, jó vele úton lenni, az utasok is minding elismerően szólnak róla. Volt aki azt kérdezte, hogy a cipőt levegye-e mielőtt beszáll?
Ha a rozsda nem ette meg a kasztnit, és tényleg nem véres a torka, akkor szépen apránként rendbe lehet tenni.
Engem még mindig a fordulatszám-ingadozás zavar, de amint jobb idő lesz kipucolom a folytószelepet, meg az EGR szelepet. hátha segít. Illetve, a lambdaszondát lehet tisztítani? Mert van egy olyan tippem, hogy amíg falta az olajat addig ráment a sok trutyi a szondára és most az is bezavarhat ebbe a fordulatszám témába. (Menetközben egyenletes, viszont ha pl fékezek illetve állok üresben és rálépek a fékre akkor leesik a fordulatszám, és eléggé idegesítő.)
Az üzenetet módosította: McCoy - Csütörtök, 2014.01.02, 13:21:16 |
|
| |
|