Szerda, 2017.10.18, 20:07:35
Az Ön belépési neve Vendég | Csoport "Vendégek"Üdvözöllek Vendég | RSS
Nyitólap | Profilom | Regisztráció | Kilépek | Belépés
Belépés
Statisztika
Keresés
[ Új üzenetek · Résztvevők · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
Oldal 1 / 6123456»
A fórum moderátora: Janika 
Fórum » Garázs - A te autód! » 323F » 1998 1.5i 16V - Hendrx (Rozi:))
1998 1.5i 16V - Hendrx
HendrxDátum: Vasárnap, 2013.11.24, 14:46:50 | Üzenet # 1
Őrmester
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 27
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Sziasztok!

Felemás érzéseim vannak az újonnan megszerzett 323F kocsimmal kapcsolatban. Elég magas vagyok, ezért a beszállás egy csöppet vicces mutatvány. A vezetési élmény, a kocsi érzete viszont nagyon jó.
Gondoltam, ha már külföldről megvettem, vigyük el szervízbe, hátha mondanak rá néhány jó szót:) Hát nem mondtak...
Pár ezer forintért elsorolták, hogy a 350 000 forintos autómra alap helyzetben minimum 200 ezret kéne költenem, mert rozsdás, kopott stb.
Elvittem magán szakihoz, aki olcsóbban dolgozik, de szereléskor elmondta, hogy a kocsi sokat állhatott, mert az alján minden csavar rozsdás. Szerinte 1 év és adjam el a fenébe. Hát egy 1998-as autótól nem ezt vártam, hisz mégiscsak japán és nem egy Lada, vagy egy kétütemű Varnyú.
Noh a kérdésem tehát, van ez a szépség, aminek itt ott rohad az alja, oldala, itt ott felületi rozsda van. Érdemes 20 ezer körül alvázvédelemre vinni? Érdemes foltozgatni, ha már két szerelő is elég rossz véleménnyel volt a gépről?
Szerintem egyébként szép autó. És az anyagok sem rosszak. Bár a kormány borítása a felső íven elengedte a kormány belső részét. Azt is cseréljem, vagy ragasszam valamivel..
Kicsit elszomorodtam, megérte-e megvenni...

üdv,
H
 
JanikaDátum: Hétfő, 2013.11.25, 06:59:40 | Üzenet # 2
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Szia! Üdv nálunk! Sajnos a külföldről behozott autók mindig kétségesek, de ne keseredj el. Ha bele szerettél, akkor szépen lassan, apránként ki lehet pofozni és meghálálja majd. Most már tudsz képeket feltölteni ha szeretnél. Látatlanba nehéz mondani rá bármit is, de ha megvetted és bejön, akkor ne dobd el magadtól. A rozsdásodás a 323F Achilles-sarka. Az ajtók alsó íve, a hátsó kerékjárati ívek, a csomagtartó alsó íve mind hajlamos rozsdásodásra, rossz esetben az alváz is áldozatául esik a rozsdának. Egyébként az autó nagyon megbízható, elektronikai probléma ritkán fordul elő, mechanikailag elnyűhetetlen! Hirtelen ennyi smile
 
HendrxDátum: Szerda, 2013.11.27, 06:32:52 | Üzenet # 3
Őrmester
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 27
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Szia Jani!

A rozsdásodások az általad mondott helyeken el is kezdődtek kisebb nagyobb mértékben. Nekem vezetés közben kicsit hangos, nem tudom, a kipufogó rendszer ereszt-e valahol, vagy ennek ilyen mély, sportos a kipufogója gyárilag?
Elekltronikailag csak annyi a gondom, hogy az abs hibalámpa egyszer elalszik, másszor felvillan és így tovább. Hogy mi a baja, nem tudom. Volt olyan, hogy nem világított, fékeztem és valami elektromos motor-féle kis zugáss hallottam, változott valamit a fékpedél érzete és felvillant a lámpa.

Egyébként a korábbi tulajdonos 195/50r15-ös gumikat rakott rá, amikkel egész szép kis autó:)

szia
 
middleagedDátum: Szerda, 2013.11.27, 09:44:26 | Üzenet # 4
Hadnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 64
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Szia!
Sok közös van a kettőnk autójában, én mégsem szomorkodom.
Az enyém is N.o.-i volt,első körben, cserélve lett az egyik oldali külső féltengely csukló, ill. az ez oldali  stabilizátorkar, + komplett fék felújítás, + a honosítás=380k. " szereléskor elmondta, hogy a kocsi sokat állhatott, mert az alján minden csavar rozsdás": az én szerelőm detto, csak a gyorsan adjam elmaradt ki! Amit én látok alulról, az alváz majdhogynem korróziómentes, néhány hegesztési varaton figyelhető meg némi felületi rozsda, de az összes futóműelem, meg a kipuf.rendszer,  a hátsó dob kivételével-hát nem mondom, mintha, a földből ásták volna ki. Halogattam a korrózióvédelmet, az ősz végén pedig már  késő volt.
Egy karosszériás ismerősöm azt javasolta,tavasszal mossam le az alját,várjam meg míg teljesen kiszárad, majd kenjem át, ahol olyan, rozsdaátalakítóval,és úgy vigyem el alvázvédőztetni.Így még menthető. Sajna, az  Achilles-sarkokat én is megtaláltam, a legfájdalmasabb, a néhány napja felfedezett hólyagocskák a bal hátsó sárvédőíven. Úgy tűnik a rozsda elleni harc egy végeláthatatlan küzdelem lesz ennél az autónál.
"a 350 000 forintos autómra alap helyzetben minimum 200 ezret kéne költenem"
Ami még a rendszámozás után jött, és kötelező: összes olaj, szűrő, vezérléscsere vízpumpával, majd önindító szénkefecsere, kisebb elektromos hiányosságok javíttatása+zene, hát közel az 500. Még hátul egy Z-kar csere, ami vár rám, és elmondhatom, van egy megbízható, jó autóm.Ráadásul olyan, amire már régóta vágytam.
"Elég magas vagyok, ezért a beszállás egy csöppet vicces mutatvány." Én meg meglehetősen alacsony, ellenben kissé obes. Ne tudd meg, milyen a kiszállás. smile
Hidd el,, azért az árért-az általad leírtak alapján- az a realitás.Jó, költeni kell rá, de nézd a jó oldalát, a forma ingyen van! biggrin
Az én autóm itt:http://mazda323f.ucoz.hu/forum/11-182-1
a Te Mazdádról meg várom a képeket! hello


Az üzenetet módosította: middleaged - Szerda, 2013.11.27, 18:11:44
 
middleagedDátum: Szerda, 2013.11.27, 10:13:39 | Üzenet # 5
Hadnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 64
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Janika, "Sajnos a külföldről behozott autók mindig kétségesek"
Erős a gyanúm, hogy ezeket, még a roncsprémium keretében betolták valami újrahasznosító telepre, és onnét kerülnek Mo-ra.
(jelenesetben az utolsó szerviz címke 2008), de ha én mentem volna érte, az út többe került volna, mint az itthoni vételára.
Németország "messze"van:számomra még mindig rejtély, hogyan érhette ezt meg, ha lábon, ha trélenen elkacimbálni idáig a minimálbér másfélszereséért?
 
JanikaDátum: Szerda, 2013.11.27, 17:32:58 | Üzenet # 6
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Így van Middleaged! Mi csak biztatni tudunk Hendrx!
 
HendrxDátum: Szerda, 2013.11.27, 21:32:27 | Üzenet # 7
Őrmester
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 27
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Köszia a bíztatást!:) Egyébként erősen gondolkodtam sokáig, vajom milyen kocsit lenne érdemes venni. Ajánlották még a Fordokat, pl.: Ghia felszereltségű bálna mondeokat, bőr belsővel 500 körül, 1998-2000 körüli évjáratokban. Hát, azokban csöppet nagyobb motor lett volna, meg tényleg bálna:)

Hamarosan készítek pár képet és felteszem. Én cseréltettem kuplungot, olajat, váltóolajat, ékszijakat, görgőket, vezérlést, szűrőket és a féket is átnézettem. Sajnos így utólag, hogy átböngésztem a német hirdetéseket, nagyjából tudom, hogy a kocsit 50-100 ezer körül vehette az illető, elhozta ide, itt felrakta a netre és én birka mód megvettem. Szerintem jobb vétel is lehetett volna, de így alakult. Hogy meddig lesz nálam, a viselkedésétől függ:) Szép-szép, de ez még kevés. Bár az, amikor a főnök egyik reggel meglátta és megszólalt "Fiatal barátnő, meg sportkocsi...mi lesz a következő?":))...szóval ezért már megérte. Ez kérlek titeket, egy hatásvadász autó. Mert jól megbámulják, még ha kopottas is. Egy jó pont a tervezőknek. A többi Mazda sajnos elég randácska...

üdv,
H
 
JanikaDátum: Csütörtök, 2013.11.28, 14:43:56 | Üzenet # 8
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Ismerem azokat a Mondeókat. Azok tulajdonképpen a japán négyajtós 323F-re (Lantis) hajaznak, a hátulja szinte ugyanaz. Ugyanúgy karcolódik az oldalüvegük és rohadnak is. Sőt a 2.5 V6-os motorblokk ugyanaz csak a hengerfej és a szívócsonk más. Ez még a Ford/Mazda kapcsolatból született smile

A megbámulás garantált bárhol jársz vele smile A képeket pedig várjuk smile
 
HendrxDátum: Péntek, 2013.11.29, 19:34:05 | Üzenet # 9
Őrmester
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 27
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Noh, ma téliesítve lett a gép. Gondolkodtam, mit kéne kezdeni az ABS lámpával. Ritkán rövid időre elalszik. Szerintetek ez egy-egy kerékre hathat, vagy ilyenkor a teljes kocsi ABS mentes? Egy másik dolog pedig a kerék. Nekem sportosan kemény az autó alufelnikkel és ezekkel a széles gumikkal. Magas oldalfalú gumikkal kicsit márabb lenne a vezetés? Esetleg kevésbé zajosabb és a fogyasztásra is kihathat? Nem mértem / foglalkoztam ilyenekkel sosem. Van tapasztalatotok?

üdv,
H
 
JanikaDátum: Péntek, 2013.11.29, 23:56:41 | Üzenet # 10
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Az ABS szerintem olyankor nem üzemel ha világít a lámpa.
Kerék: a magyar utakra szerintem /50 alá nem érdemes menni, főleg nem télen. Az abroncs zajossága a futófelület profiljától függ igazából, de pár decibel a különbség nagy általánosságban. Nem számottevő. Ha magasabb vagy alacsonyabb oldalfallal használsz abroncsot az befolyásolja a fogyasztást, hiszen egy fordulat alatt a kerék több vagy kevesebb utat fog megtenni. Ha több utat, akkor ugyanannyi üzemanyaggal nagyobb távolságot tudsz megtenni, viszont csalni fog a kilométeróra. Ha az óra 100km/h mutat a valóságban lehet hogy 103-105 km/h mész. A másik esetben nyílván a fordítottja. smile
 
middleagedDátum: Szombat, 2013.11.30, 17:23:09 | Üzenet # 11
Hadnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 64
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Km-óra nálam gyári kerékkel,(175/70 R13), vagy annak váltóméretével (195/50 R15) is csal cca.10 km!h-t.
Most a téliek vannak fenn, lemezfelnin, hát, nekem valahogy, hiányzik a tapadás. Mondjuk a nyomvályú úgy nem visz el, de valahogy bizonytalanabb az egész.Meglepő, de a zaj maradt,(Debica Frigo2).
ABS-hez nem szólok hozzá, az ennél a nem tudom mitől Luxury kivitelnél (lásd kallantyús tükör) "ohne". smile


Az üzenetet módosította: middleaged - Szombat, 2013.11.30, 17:27:18
 
HendrxDátum: Vasárnap, 2013.12.01, 14:40:05 | Üzenet # 12
Őrmester
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 27
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Az enyém nem tudom milyen kivitel. A tükrök kallantyúsak, elől két ablak elektronyos, van két légzsák, a kocsi 1998. áprilisi. Az ABS jelenleg nem nagyon izgat. Kicsit szomorkás vagyok, mert az az érzésem jobbat is kaphattam volna ennyiért + a rá költött pénzért. De ez már csak ilyen:)
Bár kiváncsi lennék, hogy az újabb, 2000-es évjárat körüli mazda 323f-ek mennyire jók? Nos kiváncsi vagyok, aza  híres szétgyilkolhatatlanság ennél meglesz-e?

Egyébként nekem 195/50r15-ös kerekek vannak fenn, és nekem az autó zajosnak tűnik 50-től felfelé. 70-en körül már a bal oldali tükörnél mintha valami szélzaj keletkezne, továbbá mivel nem tudom a kocsim előéletét, nem tudom, hogy a zaj csapágybúgás vagy sem? Egyátalán vezetéskor azt hogy tudom kideríteni?

Nem szívesen költenék egy darabig egy fillért sem rá...egy kopott matricából tudom, hogy a námet tulaj Gates vezérműszettet rakott bele kb 3-4 éve, 30 ezer km-el ezelőtt. Kiváncsi lennék, ott szokás-e vezérműszett mellett pl.: csapágyat is cserélni.

üdv,
 
JanikaDátum: Vasárnap, 2013.12.01, 23:38:08 | Üzenet # 13
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Érdemes csapágyat is cserélni vezérműszíjjal együtt. A Gates az egyik legjobb, azzal nem lesz gondod egy darabig. A szélzajt mástól is hallottam, de csak azoktól, akinek faceliftes autója van, mivel azoknak más a tükör háza. Az első gyártású F-eknek teljesen gömbölyű a háza, nincs vagy kevesebb a szélzaj.
 
middleagedDátum: Péntek, 2013.12.06, 13:24:43 | Üzenet # 14
Hadnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 64
Hírnév: 0
Állapot: Offline

Idézet
Kicsit szomorkás vagyok,
 Én is, ha belegondolok,miért nem hallgattam az előzetes kommentekre a vétel előtt (min.1,8).
Most szembesülők a motorizáltság korlátaival,4.ben már nem forog el csont nélkül 5e-ig, csak kb. 4,5e rpm (140 km/h), az 5. ad némi, de nem számottevő dinamikát, de a gyorsulásnak itt a vége. wacko
Volt Polski Fiat 1,5 autóm a 90'-es években, az meg ilyenkor kelt életre! smile
Ellenben lehet kellő gyógyír a bánatodra a faceliftes beltér, ami a képeken nekem nem jött át, ám élőben...


Az üzenetet módosította: middleaged - Péntek, 2013.12.06, 17:39:35
 
HendrxDátum: Szombat, 2013.12.07, 16:26:37 | Üzenet # 15
Őrmester
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 27
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Két képet töltöttem fel a tagok képei vegyesen albumba. Nos, tudja-e valaki az miért van, hogy az abs lámpa egyszer ég, egyszer meg nem ég, és ezt kíséri néha, hogy ha fékezek mintha valami ellenállna a pedál alatt, egy motorszerű valami, és keményebb a fék, mint szokott. Mintha valami fékerőszabályzó, vagy nem is tudom mi néha dolgozna odalenn....szerintme ez is hibajelenség, mert nem normális az ilyen szerintem. Egyébként a hidegel együtt előjött még egy dolog, valami nyikorog, főleg ha lassan megyek,  nagyobb sebességnél elvész a motorhangban és nem nagyon érezhető ez a bizonyos nyikorgás. Balra kanyarkor pl.: nincs, jobbra kicsit megvan. HA sok gondom lesz a kocsival, akkor megy a levesbe, nem szeretnék ezreket költeni rá....:)

üdv,


Az üzenetet módosította: Hendrx - Vasárnap, 2013.12.08, 21:09:40
 
Fórum » Garázs - A te autód! » 323F » 1998 1.5i 16V - Hendrx (Rozi:))
Oldal 1 / 6123456»
Keresés:

Mazda 323 BA Klub © 2017Szeretnék ingyenes honlapot a uCoz rendszerben