Hétfő, 2024.11.25, 02:59:29
Az Ön belépési neve Vendég | Csoport "Vendégek"Üdvözöllek Vendég | RSS
Nyitólap | Profilom | Regisztráció | Kilépek | Belépés
Belépés
Statisztika
Keresés
[ Új üzenetek · Résztvevők · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
A fórum moderátora: Janika  
1995 2.5i V6 GT - Boros
BorosDátum: Szerda, 2011.06.15, 21:26:29 | Üzenet # 1
Alezredes
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 111
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Sziasztok!

Nagyjából 2 hete vagyok boldog tulajdonosa a szörnyemnek. Üröm az örömben, hogy nem lettünk eggyel többen, mivel Gokusan vasát vettem meg. Jó kis gép. BG szériás 323f-em is volt, azt is nagyon szerettem.
Képfeltöltésben majd segíthetnétek, mert ahhoz asszem nincs jogosultságom.

Köszi!

Üdv:
Boros
 
JanikaDátum: Szerda, 2011.06.15, 21:54:10 | Üzenet # 2
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Üdv az oldalon!
Rögtön át is állítalak teljes jogú felhasználóvá. Élvezd a honlapot (már ami van rajta:-) igyekszünk Szmörével felpörgetni az oldal tartalmát. Bármi kérdésed van segítünk cool
 
BorosDátum: Csütörtök, 2011.06.16, 21:20:28 | Üzenet # 3
Alezredes
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 111
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Köszi az üdvözlést meg a teljes jogú felhasználóságot! smile
Amint lesznek saját képek a vasról feldobom őket.
Azt szeretném kérdezni, hogy Ti milyen olajat használtok a motorba és a váltóba? Váltóba mennyi olaj kell? Motorba 4 littyó megy, ha jól tudom.
Ablaktörlő mekkora kell? Mer' kell ablaktörlőlapátot is vennem.

Köszi előre is!

Üdv:
Boros
 
JanikaDátum: Csütörtök, 2011.06.16, 22:13:53 | Üzenet # 4
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Szívesen!
Sokan sokféle olajat használnak (Mobil 1, Aral) ki erre, ki arra esküszik. Én személy szerint Castrol-Magnatec 10W40 -eset használok. Nagyon finom olaj és kiváloan tapad a felülethez. Nekem Esso volt benne mikor megvettem az autót és majdnem kinyírta a motort, azt nem ajánlom. A Castrolt 4 literes kiszerelésben 5000+postáért megveheted a Vaterán, ahol a legolcsóbb. Igen jól tudod, a 4 liter elég a motorba, azt hiszem 3,8 liter kell belőle pontosan az egész motorba.
Nos, váltóolajat cseréltem már, de fogalmam nincs milyen márkájút öntöttem bele. Utána néztem 2,7 liter kell a váltóba, szóval elég sok.
Ablaktörlő méret: előre: 1x53cm, 1x48cm. Hátra: 1x48cm.

A V6 legyen veled!

Ja, és már csak ezért is Castrol:

Csatolmányok: 9928174.jpg (21.6 Kb)
 
szmoreDátum: Csütörtök, 2011.06.16, 22:46:25 | Üzenet # 5
Vezér-őrnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 303
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Hi,

valtoolajnak nekem mobil1 75W90 van benne, nem egeszen negy liter. 3,8 asszem, abbol meg egy kicsiket leszippant.
motorolajnak aral high tronic 5W40 van benne, ket hete bekescsabai mazda aszonta kompromisszumnak jo, ok 0W30 ajanlanak, ha nem szopogassa el az olajat a gep. legkozelebbi olajcserenek lehet beprobalom, aszongyak oldja a hidrotokekben osszecsomosodott olajsarat.

gyertyakabelrol meg irtam a masik oldalon, hogy van....

udvozlegy a birodalomban,


..maga a magasságos..
 
szmoreDátum: Csütörtök, 2011.06.16, 22:48:12 | Üzenet # 6
Vezér-őrnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 303
Hírnév: 0
Állapot: Offline
jah, az Kmaronak kell, bocs...

..maga a magasságos..
 
BorosDátum: Szombat, 2011.06.18, 08:01:30 | Üzenet # 7
Alezredes
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 111
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Hi!
Köszi a segítségeket skacok! Akkor most, hogy is van? 3,8 vagy 2,7 lityi megy a váltóba? Eneos olajjal kapcsolatban van tapasztalatotok, vagy hallottatok valamit róla? Én most ezeket szemeltem ki
motorba: http://www.eneos-olaj.hu/index.p....40-olaj
váltóba: http://www.eneos-olaj.hu/index.p....to-olaj

Ha difibe is akarok olajat cserélni ahhoz hány lityi kell?

Köszi!

Üdv:
Boros
 
JanikaDátum: Szombat, 2011.06.18, 19:30:38 | Üzenet # 8
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
A difi egyben van a váltóval nem?
Autodata szerint 75W90-es kell a váltóba és 2,7 liter. Természetesen csak a V6-osba. Automata váltóba ennél jóval több kell. Hétfőn bescannelem az Autodata cuccokat és felteszem ide.
A motorba 4 liter kell, olajszűrő feltöltésével együtt.
 
BorosDátum: Vasárnap, 2011.06.19, 11:40:13 | Üzenet # 9
Alezredes
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 111
Hírnév: 0
Állapot: Offline
"A difi egyben van a váltóval nem?" - na most megmutattam milyen hozzáértő vagyok... bag crazy
Köszi az infót! Manuális váltósom van . Automata szóba se jöhet...

Köszi még egyszer!

Üdv:
Boros
 
BorosDátum: Szombat, 2011.07.30, 18:28:10 | Üzenet # 10
Alezredes
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 111
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Szevasztok!

Megvolt az olajcsere. Eneos-t kapott a szamuráj, úgy érzem szereti.
A hosszú távú jövő miatt érdekelne, hogy nagyobb alkatrészek, alkatrész-csoportok milyen áron érhetők el, ill. a felújítás mennyibe kerül.
1. Motorfelújítás - nem tudom milyen mélyrehatóan lehet ezt végezni, de egy aránylag alapos felújítás, mondjuk, ha ne adj isten elkezdené csipegetni az olajat
2. Váltó - ha van bontottan csere mennyiért érdemes, vagy esetleg valamelyik fokozatot érdemes e külön cserélni/cseréltetni
3. Futómű - teleszkópok ilyesmi csere
4. Fék - tárcsák, betétek
5. Karosszéria - rozsda elleni védelem, üregvédelem
6. Kipufogó - rozsdamentes, saválló, érdemes e nagyobb átmérőjű cső, leömlő csere, katalizátor - vagy helyette gázgyorsító cső (vagy valami ilyesmi a neve)

Hirtelen ennyi jutott eszembe. Ahogy olvastam a Ti írásaitokat több tapasztalattal rendelkeztek ezzel kapcsolatban, mint én. Vagy, ha konkrét tapasztalattal nem is, az is érdekel, hogy hova érdemes fordulni esetleges előforduló kérdésekkel, mert kóklerre nem bíznám a kocsimat. Mi az, amit esetleg szerintetek otthon is el tud végezni az ember és mi az, amivel szakemberhez kell/érdemes fordulni?!

Köszi előre is a segítséget/válaszokat!

Üdv:
Boros
 
JanikaDátum: Szombat, 2011.07.30, 21:15:43 | Üzenet # 11
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Üdv!

Biztos Szmöre is fogja olvasni ezt a hozzászólást és ő is fog segíteni amiben tud:

1) Nekem 3 éve volt motorgenerálom. Akkor szelepszár szimeringek okoztak olaj fogyasztást. Arra nagyon ügyelj, hogy hideg motornál ne hajszold, kerüld a hirtelen gyorsításokat, mert az olajzás nem igazán jó ezekben a V6-osokban. Egyébként a hidrotőkék is emiatt kopognak hideg motornál pár másodpercig.
Ha jól emlékszem 30 ezer volt a 24 szimering+teljes tömítés készlet, kivéve főtengely szimering. 33 ezer volt 2x4 db gyűrű szett (sajnos nem volt V6-oshoz ezért két csomag négyhengerest kellett venni). Ez német gyártmányú volt, nagyon jó minőségű. Ha nagyon érdekel megkeresem milyen márkájú, meg van valahol a doboza.

2) Bontott váltó... Nem tudom, nem hallottam, hogy valakinek is tönkre ment volna. Egyébként V6-os váltó az Ebay-en kb. 50 ezer körül lehet kapni, itthon nem tudom mennyi. Igen a fokozat csere olcsóbb lehet, váltóval foglalkoznak egy páran, meg lehet próbálni.

3) Teleszkópok. 15-25 ezer körül mozog darabja legyen az Sachs, Monroe. Viszont ezek az autók sportkupék, ezért sport lengéscsillapítókat ajánlok, pl.: Koni 20 ezer darabja és ültethetsz kapásól 4 centit. Én ilyesmiben gondolkodnék.

4) Tárcsák: én Japanparts hátsó tárcsát vettem párban (Bárdi 25% kedvezménnyel) 15 ezerért. Betétek 6-8 ezer lehet kapni. Ebayen Brembo tárcsákat ajánlok 20-25 ezerért. És az Brembo...

5) Ismerős csinálta az alvázvédelmet 20 ezer volt. Mivel nem régen vetted az autód, jól nézd meg a kerékjárati íveket (főleg a hátsókat) , mert hajlamosak korrodálásra.

6) Nekem rozsdamnentes leömlők vannak a gépen meg miegymás, de szézezres nagyságrend. A topikomban megnézheted.

Összegezve

Leömlő 55000
Sport katalizátor 25000
Gázgyorsító 7000
Japán dob (rozsdamentes) 10000
Dinamit-dob munkadíj 45000
---------------------------------
Összesen 142000 becsületes magyar forint

Otthon minden elvégezhető, a lényeg hogy legyen kézügyességed, megfelelő szerszámaid, meg egy szerelő aknád.
Futómű, fék bármikor otthon is meg lehet csinálni. Egy emelő pár kulcs kell hozzá.
A motorgenerál szakikat kíván, sajnos.
A váltó is :-(
A kipufogót hegesztő trafó nélkül esélytelen cserélni. Ha csak Ebayen nem veszel kifejezetten 323F-re kipufogót.
A karosszéria szintén, bár a sárvédőket elől elég könnyű cserélni, no meg az ajtókat, ezek mind csavarosak. Szívni a hátsó sárvédővel lehet.

Hát kb ennyit tudtam segíteni. Szmöre még szerintem hozzáfog fűzni egy-két kommentet, mert ő csinált például hengerfej tömítést otthon, amihez szét kell szedni a motort.

Használd ezeket egészséggel. Ja és az Ebay aranybánya :-)

Janika
 
BorosDátum: Vasárnap, 2011.07.31, 11:01:18 | Üzenet # 12
Alezredes
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 111
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Köszi Janika! Ezt nagyon jól összeszedted!
Nem kevés pénzekbe kerül teljesen rendbe tenni egy ilyen kocsit. Ez van. Szerintem akkor is belevágok. Ilyen rövid idő alatt is nagyon a szívemhez nőtt.
Hidegen egyáltalán nem hajtom. Max 2000 rpm-ig pörgetem, aztán váltok is feljebb.
Néztem a kipuffodat az nagyon tetszik. Gratula hozzá, szép lett. Nekem egyenlőre asszem valami gyári alapú, helyre hozott lesz. Már megvettem csak kis "szépítgetés" ráfér még!

Köszi még egyszer, hogy így összeszedted a tapasztalataidat!

Üdv:
Boros
 
JanikaDátum: Vasárnap, 2011.07.31, 15:29:39 | Üzenet # 13
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Szívesen, ezért vagyunk MI Mazdi tulajok ;-) Segítünk ahol tudunk. A pénz... hát igen. Az autó szeretete határozza meg mennyit is költesz az autódra. Speciel én sokat biggrin A tuning meg amúgy sem olcsó mulatság, ezt te is tudod.
A kipufra egész tavasszal gyüjtőttem, de teljesen meg vagyok elégedve vele, nagyon szép hangja van és érezhetően erősebb is. Az meg sosem baj ha hirtelen valamit, hisz ilyen a magyar ember. Becsüld meg, mert nagyon szerethető a dög.
Facebookon bejelölhetsz ha fent vagy.

Janika
 
BorosDátum: Vasárnap, 2011.08.07, 16:31:25 | Üzenet # 14
Alezredes
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 111
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Sziasztok!

Olyat szeretnék kérdezni, hogy más autóba (subaru) való futómű, fék alkatrészek, alufelnik jók lehetnek a miénkbe/miénkre? Mert a 114,3-as kerékagy osztókor az pl stimmel...de a többit nem tudom, hogy minek kell még egyezni (beszerelésnél csavarhelyek vagy ilyesmi)

Másik, hogy biztos 55 literes a benzintankunk? Mert akkor nagyon nem tudom 10 lityi alá vinni a fogyasztást, pedig nagyon halványan használom a büszkét!

Köszi előre is!

Üdv:
Boros
 
JanikaDátum: Vasárnap, 2011.08.07, 21:01:09 | Üzenet # 15
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Igen, 55 literes, de nem tudod tele tankolni, ahhoz egy rámpára kellene állni. kb. 50-52 liter megy bele.
Az osztókör nagyon sok japán autóéval megegyezik. 5x114,3-as ahogy azt írtad. Ami lényeges az a középfurat, amely 67,1 mm. Általában az új Mazda 3, 6, RX-8 ilyen osztókörrel és középfurattal gördül ki a gyárból a mai napig. A harmadik lényeges pontja a felninek az ET (Eltolási Távolság) száma, amely a felni középvonala és a felfogatási pontok közötti távolság. A Mazdánkra ET35-ET42 javasolt. Minnél kisebb ez a szám, annál jobban tolódik a kasztni széle felé a felni pereme. Ez bizonyos számnál már beleérne a sárvédőbe, ilyenkor szokták szélesíteni az autót. A felni ET száma lehet mínuszos is, de az már nagyon durván néz ki.
Hát, kb. ennyi. Pl.: így néz ki egy ET10-es felni

Csatolmányok: 1009588.jpg (9.0 Kb)
 
Keresés:

Mazda 323 BA Klub © 2024Szeretnék ingyenes honlapot a uCoz rendszerben