Péntek, 2024.04.19, 17:21:35
Az Ön belépési neve Vendég | Csoport "Vendégek"Üdvözöllek Vendég | RSS
Nyitólap | Profilom | Regisztráció | Kilépek | Belépés
Belépés
Statisztika
Keresés
[ Új üzenetek · Résztvevők · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
  • Oldal 1 / 1
  • 1
A fórum moderátora: Janika  
Fórum » Segítségek, útmutatók, szerelések, tuning » 323F » OBD II fedélzeti diagnosztika
OBD II fedélzeti diagnosztika
JanikaDátum: Szombat, 2014.06.21, 21:09:18 | Üzenet # 1
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Mint azt tudjátok, Middleaged adott egy érdekes linket, ahol orosz márkatársaink élő adatokat tudtak kiolvasni a 323F modellből, igaz csak facelift utáni (1997-) vezérlőegységek képesek erre.

Mire is van szükségünk? Íme:

-ELM327 OBDII hibakód kiolvasó készülék
-4 szál vezeték
-4db vékony anya és 4db vékony apa saru
-FORScan szoftver
-laptop vagy bluetooth-os ELM327 esetén androidos telefon



Hogyan kell bekötni? Íme:





A csatlakozás után indítsuk be az autót, majd nyissuk meg a FORScan programot. Nincs más teendők, míg megvárjuk a DTC menüpontban, hogy létre jöjjön az eszköz és az ECU között az adatátvitelhez szükséges kapcsolat. Ha megtörtént élvezhetjük a program okozta élő adatok kiolvasását, hibák detektálását.

Csatolmányok: 7232499.jpg (98.0 Kb) · 5597241.jpg (40.2 Kb) · 1847479.jpg (10.5 Kb)
 
JanikaDátum: Szombat, 2014.06.21, 21:29:00 | Üzenet # 2
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Moyko volt az első alany akivel kipróbáltuk az eszközt hirtelen. 1997-es évjáratú, 1.5-ös és egy érdekes problémával szembesült Moyko. Teljesen lenyomott gázpedál esetén torpan az autó, olyan mint ha egy bizonyos pozícióban tartanánk a pedált, holott tövig van nyomva és az autó egyenletesen halad, nem gyorsul. Gázpedál helyzet jeladóra gyanakodtunk első körben, másodszorra gyújtás, injektor hibára. Ez a jelenség nagyon veszélyes előzésnél, hiszen hirtelen eltűnik az erő és nem azt csinálja az autó, ami mi akarunk.
Nos a készüléknek hála sikerült szimulálni a hibát, amelyről képet is készítettem. A kép bal oldalán alul látható, hogy a 311,55. másodpercben jött elő a hiba, a felső piros diagramon látható, hogy a gázpedált Moyko teljesen lenyomta, szépen felfut a jeladó által leadott feszültség 2,88V-ról a második képen látható 4,17V-ra ami bizonyítja, hogy a gázpedál helyzet jeladó tökéletesen működik.
Ekkor vettük észre, hogy az alsó kék diagramon (amely a befecskendezési időt mutatja) a gázpedál útjának felénél, amikor Moyko gyorsított, az ECU elvette az üzemanyagot a motortól és beállt egy szintre, holott növelni kellett volna, hisz Moyko állt a gázon (jobb oldali kép-bekarikázva). Jól látható, hogy 316,83 másodpercnél, azaz öt másodperc után még mindig állt a gázon, majd gondolt egyet, megindult és vele együtt a benzin befecskendezés is.
Idő hiányában nem tudtuk tovább próbálgatni az autót, de ígérem kiderítjük, mi okozza a problémát.

Csatolmányok: 1181375.png (31.3 Kb)
 
ÁrcsibácsiDátum: Vasárnap, 2014.06.22, 16:10:25 | Üzenet # 3
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 9
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Mi alapján lehet tudni, hogy alkalmas-e az ECU erre az "átalakításra"? Évjáraton kívül, persze, mert mondjuk egy facelift környéki autó lehet hogy új kasztnis, de régi ECU-s és fordítva smile (legalábbis én tapasztaltam már ilyet... Ami nem jelenti azt, hogy a gyárból jött úgy, de hát na :D) Esetleg meg lehet mondani más valamiről, hogy egyáltalán érdemes-e foglalkozni ezzel a módszerrel, vagy sem?
 
JanikaDátum: Hétfő, 2014.06.23, 00:12:06 | Üzenet # 4
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Pontosan nem tudom neked megmondani melyik tudja és melyik nem. Moyko gépe 1997 3.havi.
 
middleagedDátum: Hétfő, 2014.06.23, 07:11:19 | Üzenet # 5
Hadnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 64
Hírnév: 0
Állapot: Offline
A progi nem dob ki valami infót az ECU beazonosíthatóságára vonatkozólag? (typ.,verziószám,ilyesmi)
Ezzel talán, már ha a készülékházon fellelhető hasonló adat, könnyebben beazonosítható lehetne a kompatibilitás lehetősége-persze,ha van ilyen- a korábban gyártott autók esetében.
 
JanikaDátum: Hétfő, 2014.06.23, 11:54:51 | Üzenet # 6
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Csak annyit dob ki, hogy "connencting" és utána "ECM found". Aztán kiírrja, hogy "Mazda 323/Ford Laser 1996". A facelift hivatalosan 1996 november környékén történt, ezért írja, hogy 1996.
 
GebrielDátum: Hétfő, 2014.06.23, 11:56:09 | Üzenet # 7
Hadnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 65
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Aki meg igényesen akarja megcsinálni az vesz Mazda 17PIN átalakított OBD II.-re

 
JanikaDátum: Hétfő, 2014.06.23, 12:11:30 | Üzenet # 8
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Volt ilyenem smile Csak a haveromnál maradt, akivel szakított a nője biggrin
Az a baj ezzel, hogy túl magas és rövid is. A BA-n magasan van a diagnosztikai csati. Menet közben nem lehet használni, mert a motorháztetőt nem lehet lecsukni rendesen tőle. Az MX3-nál nem lenne gond, mert a diagnosztikai csati mélyen bent ül az akksi mögött smile
Mondjuk ha szétbarmolnánk, és a két csatit felhasználnánk akkor fain lenne smile
 
EdemsDátum: Hétfő, 2014.06.23, 12:49:31 | Üzenet # 9
Őrnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 95
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Ez már lehet elférne.
 
GebrielDátum: Hétfő, 2014.06.23, 13:07:08 | Üzenet # 10
Hadnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 65
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Idézet Janika ()
Az a baj ezzel, hogy túl magas és rövid is. A BA-n magasan van a diagnosztikai csati. Menet közben nem lehet használni, mert a motorháztetőt nem lehet lecsukni rendesen tőle.

Képzeld Janika a diag csatlakozó levehető a fém tartójáról és akkor gond nélkül megoldható, hogy elférjen és a géptetőt is le lehet csukni. :P
 
Fórum » Segítségek, útmutatók, szerelések, tuning » 323F » OBD II fedélzeti diagnosztika
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Keresés:

Mazda 323 BA Klub © 2024Szeretnék ingyenes honlapot a uCoz rendszerben