|
|
OBD II fedélzeti diagnosztika
| |
Janika | Dátum: Szombat, 2014.06.21, 21:09:18 | Üzenet # 1 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| Mint azt tudjátok, Middleaged adott egy érdekes linket, ahol orosz márkatársaink élő adatokat tudtak kiolvasni a 323F modellből, igaz csak facelift utáni (1997-) vezérlőegységek képesek erre.
Mire is van szükségünk? Íme:
-ELM327 OBDII hibakód kiolvasó készülék -4 szál vezeték -4db vékony anya és 4db vékony apa saru -FORScan szoftver -laptop vagy bluetooth-os ELM327 esetén androidos telefon
Hogyan kell bekötni? Íme:
A csatlakozás után indítsuk be az autót, majd nyissuk meg a FORScan programot. Nincs más teendők, míg megvárjuk a DTC menüpontban, hogy létre jöjjön az eszköz és az ECU között az adatátvitelhez szükséges kapcsolat. Ha megtörtént élvezhetjük a program okozta élő adatok kiolvasását, hibák detektálását.
|
|
| |
Janika | Dátum: Szombat, 2014.06.21, 21:29:00 | Üzenet # 2 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| Moyko volt az első alany akivel kipróbáltuk az eszközt hirtelen. 1997-es évjáratú, 1.5-ös és egy érdekes problémával szembesült Moyko. Teljesen lenyomott gázpedál esetén torpan az autó, olyan mint ha egy bizonyos pozícióban tartanánk a pedált, holott tövig van nyomva és az autó egyenletesen halad, nem gyorsul. Gázpedál helyzet jeladóra gyanakodtunk első körben, másodszorra gyújtás, injektor hibára. Ez a jelenség nagyon veszélyes előzésnél, hiszen hirtelen eltűnik az erő és nem azt csinálja az autó, ami mi akarunk. Nos a készüléknek hála sikerült szimulálni a hibát, amelyről képet is készítettem. A kép bal oldalán alul látható, hogy a 311,55. másodpercben jött elő a hiba, a felső piros diagramon látható, hogy a gázpedált Moyko teljesen lenyomta, szépen felfut a jeladó által leadott feszültség 2,88V-ról a második képen látható 4,17V-ra ami bizonyítja, hogy a gázpedál helyzet jeladó tökéletesen működik. Ekkor vettük észre, hogy az alsó kék diagramon (amely a befecskendezési időt mutatja) a gázpedál útjának felénél, amikor Moyko gyorsított, az ECU elvette az üzemanyagot a motortól és beállt egy szintre, holott növelni kellett volna, hisz Moyko állt a gázon (jobb oldali kép-bekarikázva). Jól látható, hogy 316,83 másodpercnél, azaz öt másodperc után még mindig állt a gázon, majd gondolt egyet, megindult és vele együtt a benzin befecskendezés is. Idő hiányában nem tudtuk tovább próbálgatni az autót, de ígérem kiderítjük, mi okozza a problémát.
|
|
| |
Árcsibácsi | Dátum: Vasárnap, 2014.06.22, 16:10:25 | Üzenet # 3 |
Közlegény
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 9
Állapot: Offline
| Mi alapján lehet tudni, hogy alkalmas-e az ECU erre az "átalakításra"? Évjáraton kívül, persze, mert mondjuk egy facelift környéki autó lehet hogy új kasztnis, de régi ECU-s és fordítva (legalábbis én tapasztaltam már ilyet... Ami nem jelenti azt, hogy a gyárból jött úgy, de hát na :D) Esetleg meg lehet mondani más valamiről, hogy egyáltalán érdemes-e foglalkozni ezzel a módszerrel, vagy sem?
|
|
| |
Janika | Dátum: Hétfő, 2014.06.23, 00:12:06 | Üzenet # 4 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| Pontosan nem tudom neked megmondani melyik tudja és melyik nem. Moyko gépe 1997 3.havi.
|
|
| |
middleaged | Dátum: Hétfő, 2014.06.23, 07:11:19 | Üzenet # 5 |
Hadnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 64
Állapot: Offline
| A progi nem dob ki valami infót az ECU beazonosíthatóságára vonatkozólag? (typ.,verziószám,ilyesmi) Ezzel talán, már ha a készülékházon fellelhető hasonló adat, könnyebben beazonosítható lehetne a kompatibilitás lehetősége-persze,ha van ilyen- a korábban gyártott autók esetében.
|
|
| |
Janika | Dátum: Hétfő, 2014.06.23, 11:54:51 | Üzenet # 6 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| Csak annyit dob ki, hogy "connencting" és utána "ECM found". Aztán kiírrja, hogy "Mazda 323/Ford Laser 1996". A facelift hivatalosan 1996 november környékén történt, ezért írja, hogy 1996.
|
|
| |
Gebriel | Dátum: Hétfő, 2014.06.23, 11:56:09 | Üzenet # 7 |
Hadnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 65
Állapot: Offline
| Aki meg igényesen akarja megcsinálni az vesz Mazda 17PIN átalakított OBD II.-re
|
|
| |
Janika | Dátum: Hétfő, 2014.06.23, 12:11:30 | Üzenet # 8 |
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Állapot: Offline
| Volt ilyenem Csak a haveromnál maradt, akivel szakított a nője Az a baj ezzel, hogy túl magas és rövid is. A BA-n magasan van a diagnosztikai csati. Menet közben nem lehet használni, mert a motorháztetőt nem lehet lecsukni rendesen tőle. Az MX3-nál nem lenne gond, mert a diagnosztikai csati mélyen bent ül az akksi mögött Mondjuk ha szétbarmolnánk, és a két csatit felhasználnánk akkor fain lenne
|
|
| |
Edems | Dátum: Hétfő, 2014.06.23, 12:49:31 | Üzenet # 9 |
Őrnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 95
Állapot: Offline
| Ez már lehet elférne.
|
|
| |
Gebriel | Dátum: Hétfő, 2014.06.23, 13:07:08 | Üzenet # 10 |
Hadnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 65
Állapot: Offline
| Idézet Janika ( ) Az a baj ezzel, hogy túl magas és rövid is. A BA-n magasan van a diagnosztikai csati. Menet közben nem lehet használni, mert a motorháztetőt nem lehet lecsukni rendesen tőle. Képzeld Janika a diag csatlakozó levehető a fém tartójáról és akkor gond nélkül megoldható, hogy elférjen és a géptetőt is le lehet csukni. :P
|
|
| |
|