Vasárnap, 2017.12.17, 07:55:33
Az Ön belépési neve Vendég | Csoport "Vendégek"Üdvözöllek Vendég | RSS
Nyitólap | Profilom | Regisztráció | Kilépek | Belépés
Belépés
Statisztika
Keresés
[ Új üzenetek · Résztvevők · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
Oldal 1 / 11
A fórum moderátora: Janika 
Fórum » Minden ami tuning! » Motor tuning » Valódi 1.5 DOHC
Valódi 1.5 DOHC
JanikaDátum: Kedd, 2014.01.21, 11:23:52 | Üzenet # 1
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Találtam egy érdekességet az 1.5 DOHC motorokhoz. Eredetileg a Z5 motorok dupla vezérműtengelyesek, de 1998-ban, az utolsó szériában változtattak rajta. A korábbi (1995-1998) Z501 hengerfejen (88LE) egy darab szíjtárcsa hajtja a szívó vezérműtengelyt és a hengerfejben egy lánccal/láncfeszítő mechanizmussal a kipufogó vezérműtengelyt. Ez a lánc képes kis mértéken elforgatni a kipufogó vezérműtengelyt, amelyet az olajnyomás segítségével a láncfeszítő szabályoz.

Z501



Izraelben egy Mazda 323C tulajdonos egy kis keresgélés után rábukkant a Mazda EPC-ben egy hengerfej rajzra, ahol kettő darab egymástól különálló szíjtárcsa hajtja külön-külön a két vezérműtengelyt, az 1.5-ös motornál. Ez az utolsó szériás Z502 hengerfej (90LE).

Z502



A srác pontosan leírta, hogy mire is van szükség az átalakításhoz:

Szívó vezérműtengely: Z502-12-420
Kipufogó vezérműtengely: Z502-12-440
Csavar a kipufogó vezérműtengelyhez: 99784-1035
Alátét a kipufogó vezérműtengely csavarjához: 99951-1030
Szíjtárcsa (bármilyen Z5 motorból): Z502-12-425
Vezérműszíj: Z502-12-205-9U
Feszítő görgő: B660-12-730C
Feszítő rugó: Z502-12-711
Feszítő görgő: B660-12-700E

A történethez hozzá tartozik, hogy emberünk 110 lóerősre izmosította az átalakítás után autóját, de 1600cc-re furatta fel és a ZM motor (Mazda 323F BJ 1.6 2001) dugattyúit használja.

Pozitívumok:
-a láncfeszítő az évek múltán zajossá teszi a motort, viszont ezzel az átalakítással csendesebb lesz a motor
-nem beszélve a plusz 2 lóerőről, ami elhanyagolható ugyan, de az igazi tunerek minden lóerőért megküzdenek smile
-kisebb a hajtási veszteség mivel közvetlenül van meghajtva a kipufogó vezérműtengely
-bármely 1.5-ös Z5 motorba beépíthető
-esztétikusabb a motor két szíjtárcsával a hengerfej oldalán

Negatívumok:
-utolsó szériás BA, nagyon ritka
-rendkívül költséges átalakítás (~60-70000ft)

Ennek az infónak én is utána jártam és valóban nincs másra szükség. A srác írja, hogy a Z502 hengerfejre is szükség van, viszont a gyári Mazda program erről nem ír. A felsoroltakon kívül minden cikkszám stimmel.
Szóval ha esetleg valaki rászánja magát az átalakításra az írjon.

Csatolmányok: 2971332.jpg(74Kb) · 7469315.jpg(71Kb) · 0210345.jpg(46Kb)
 
GebrielDátum: Kedd, 2014.01.21, 21:06:51 | Üzenet # 2
Hadnagy
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 65
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Gyári program hozzá a Z502 hengerfejet. -971001 alvázszám végződésig Z501 HF kell utána van Z502.

Van itthon pár ilyen motor volt már szerencsém 2-3 példányhoz egyik az klubos autó volt.

Amúgy mi nézegettük azt is, hogy meglehetne próbálni a ZL 1.5 Hf és szívósorát felrakni a z5-re és ott már a Hf szívónyilásai is nagyobbak az is kis tuning és a Zl-hez is a z502 vezérműszíj kell.

Janika azt tudod, hogy van 1.6 BA is?
 
JanikaDátum: Szerda, 2014.01.22, 10:12:53 | Üzenet # 3
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Igen, most már megtaláltam a Z502 hengerfejet smile
Jaja, tudtam, hogy vannak 1.6-osok. Rengeteg 323F (Allegro) készült a dél-amerikai piacra főleg 1.6-os motorral. Ott is nagyon szeretik őket smile

Viszont érdekes módon a Z501 hengerfejnek is két változata van, de vajon mi a különbség? Az alsó kép (Z501 8.2) egy 1998-as BA 323F hengerfejéről készült. A felsőről gyanítom (Z501 8.1), hogy a facelift előtti hengerfej lehet.



Csatolmányok: 7497202.jpg(75Kb) · 5098731.jpg(37Kb)
 
tgabi009Dátum: Csütörtök, 2014.01.23, 00:23:15 | Üzenet # 4
Őrmester
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 29
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Szelepfedélből is többféle van, az újabbnak körben a szélén van egy "lépcső".

Csatolmányok: 0176138.jpg(148Kb)
 
JanikaDátum: Csütörtök, 2014.01.23, 13:13:44 | Üzenet # 5
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Megnéztem a másik 1.5-ös BA-m hengerfejét. Kezdek kicsit összezavarodni... Elvileg Z501 és Z502 variáns létezett a hengerfejekből. Akkor miért van ennyiféle számozással ellátott hengerfej?

Csatolmányok: 0660661.jpg(116Kb)
 
JanikaDátum: Csütörtök, 2014.01.23, 13:15:26 | Üzenet # 6
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Idézet tgabi009 ()
Szelepfedélből is többféle van, az újabbnak körben a szélén van egy "lépcső".
Valóban másabb. Ez gondolom a más hengerfejjel jár.
 
JanikaDátum: Péntek, 2014.01.24, 17:07:10 | Üzenet # 7
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Sikerült megoldani a kérdést! smile Z502 hengerfejjel soha nem fogunk találkozni, utánajártam a dolognak. Sipynek hála fény derült az igazságra, mivel neki a dupla szíjtárcsás vezérlése van. Nos a hengerfejen simán Z5 szerepel, alatta pedig az általam fényképezett 13-2 szám, ami a korábbi képekből kiindulva változhat.

Jelölések:
Egy szíjtárcsás hengerfej (Z501) pl.: Z501 13-2
Két szíjtárcsás hengerfej (Z502) pl.: Z5 13-2
 
JanikaDátum: Szombat, 2014.02.01, 19:21:50 | Üzenet # 8
Vezér-ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1129
Hírnév: 0
Állapot: Offline
És így néz ki valójában:

Csatolmányok: 1454492.jpg(46Kb)
 
Fórum » Minden ami tuning! » Motor tuning » Valódi 1.5 DOHC
Oldal 1 / 11
Keresés:

Mazda 323 BA Klub © 2017Szeretnék ingyenes honlapot a uCoz rendszerben